Ano18 skriver:
En helt anden vinkel til denne (gamle) tråd, men i debatten om at tjekke sine børn. Ja tak ! Uanset om ens børn, aldrig har haft det eller ej.
min datter kommer så så SÅ tit hjem med det fra skole. En uge kom hun hjem med det hver dag, og jeg overdriver desværre ikke, så jeg overvejede om jeg skulle sende hende afsted fredag. Hun var helt lusefri hver morgen, og kom hjem med fuldvoksne kæmpe lus, så det var ikke nyudklækkede. Jeg giver hende sådan noget forebyggende på, med en speciel lugt, og så håret op i en knold, men ikke engang det tog det. Og læreren havde skrevet næsten dagligt på intra, man skulle tjekke sine børn, men nogle gør det bare ikke. Jeg kan faktisk ikke forstå man kan undgå at opdage det. Vi skulle også til frisør en af dagene men hun sagde at bare vi tog kuren og tjekkede inden, så var det okay.
Udover det er sindssygt dyrt, så er det hårdt for håret og de luseæg skal jo gro ud. Når man kigger hendes hår tæt på, ser det hele grotesk ud med alle de døde æg, og det er umuligt at fjerne dem m neglene, medmindre man ikke laver andet 24/7 i 6 mdr 
Dette indlæg er overhovedet ikke møntet på nogen, men bare for at sige, at nogle forældre er virkelig ikke så opmærksomme på problemet, som de bør være. Ligesom at man lige holder øje med tager, mystiske mærker, børneorm, og andre sjove sager, så synes jeg også at lus er noget man skal tjekke jævnligt. Det er også et helvede at rende rundt m som barn. Mine drenge har haft det uden selv at sige det, men de syntes de var rare at få ud, så nogle børn siger det heller ikke.
ok, jeg hader vist lus 
Jeg vil indrømme, at jeg ikke havde skænket det en tanke at fx. Kæmme en gang om ugen eller lige tjekke. Men det lærte jeg hurtigt, da min datter startede i bh.. for da hun fik det, der havde jeg det selvf. Også, og sikke noget 
jeg opdagede det heldigvis med det samme, for det klør jo og min datter kløede virkelig meget! Her oplevede vi også, at hun så fik det flere gange desværre, og det er bare mega dyrt - for ikke at snakke om at både min datters og min hovedbund ikke havde det så godt efter flere behandlinger!
Når min datter kommer til frisør, tjekker jeg altid en ekstra gang om hun har lus, for hvor vil det være ærgerligt at komme til frisør med det.