Gud hvor er det besværligt!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. april 2016

SP10

Profilbillede for SP10
Mullesmith skriver:

Hvis ikke det var fordi jeg har 2 børn mere og et stort hus det skal holdes og aftenmad der skal laves osv, så kan det da godt være jeg havde mere ro i hovedet til det amning, men har allermest lyst til at droppe det helt og give flaske for at få noget ro og fred, og også være sammen med de to store, lillebror sover nemlig ikke ret meget om dagen og hvis ikke han er ordentlig mæt så pyllere han og græder og vil hænge på en arm HELE tiden 

Nu har jeg ikke læst hele tråden,

men ville alligevel lige skrive en kommentar..

jeg har ammet begge mine børn, dog ammede jeg kun den mindste til han var 5 måneder, han hang konstant i mig og blev ikke mæt. Fra den ene dag til den anden droppede jeg flasken, og fortryd ikk et skund..

Hvis du føler han og du trives bedre med flaske, så er det ikk er spørgsmål om hvad andre syntes du skal gøre, du skal gøre det der føltes bedst for dig og sin søn. Kender flere der har dropper amningen efter nogle uger , og de er altså ikk blevet set ned på..

Du skal aldrig havde dårlig samvittighed, du ved bedst hvad der fungere hos dig og hvad der ikke gør��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2016

Carina:-)

Mullesmith skriver:

Hvis ikke man psykisk kan håndtere det så er det ikke det værd! Har også tvillinger på 5 år der har brug for deres mor, så har bare ikke ro til amning, jeg troede faktisk at jeg ville have nemt ved at amme men jeg synes simpelthen det er pisse stressende og irriterende når jeg sidder bundet der og de to store så plager om saftevand eller vil have jeg tænder tv eller spiller spil! Så er det godt nok bare rart at stoppe en flaske i munden på lillebror og få noget fred 

Men du sidder vel også med  lillebror når han får flaske? 

Så frigiver det jo ikke mere tid at stoppe amningen. 

Det er hårdt arbejde at amme Især imens de er små og skal have tit. Men det skal de jo  også med flaske så har svært ved at se det kan frigive mere tid?

Anmeld Citér

4. april 2016

serinasmor

Carina:-) skriver:

Men du sidder vel også med  lillebror når han får flaske? 

Så frigiver det jo ikke mere tid at stoppe amningen. 

Det er hårdt arbejde at amme Især imens de er små og skal have tit. Men det skal de jo  også med flaske så har svært ved at se det kan frigive mere tid?

Ikke alle kan nøjes med at amme i 10 minutter ad gangen ...

Tænker at hendes standard Amme tider må være lange og at han vil ligge der hele tiden ... 

Flaske tager som jeg husker det maks 15 minutter og er 6 gange i døgnet (ca) 

For nogle tager amning +30 minutter og er med start hver 2. Time døgnet rundt ... 

Hvis hun derudover malker ud for at kunne komme ud ad huset (jf. Blufærdighed) så vil fuldtidsflaske frigive både tid og frihed  

Anmeld Citér

4. april 2016

Diosa85

Mullesmith skriver:

Jeg synes efter at have ammet i 7 uger nu, at det sket ikke bliver nemmere psykisk at sidde og bruge så meget tid med patterne fremme  jeg gider det simpelthen ikke og jeg synes min blufærdighed tager over når jeg er nogen steder ned lillemand så har jeg slet ikke ro eller lyst til at amme mit barn! Han har derfor i nogle uger fået flaske med mme indimellem, jeg ammer stortset kun fordi min samvittighed siger mig at jeg skal! Jeg har det egentlig okay med at amme herhjemme men kun fordi jeg ved at jeg egentlig ikke behøver og at det står en flaske i køleskabet til ham også! jeg synes amning er MEGET mere besværligt end flaske! Om natten får han dog kun bryst og det er også der jeg har mest mælk, så det er faktisk skønt så skal jeg ikke op og varme flaske. Han får nu 4 flasker i døgnet med 120ml i hver og så resten ved mig. andre der synes at amning er en Bitch?? 

Jeg kunne have skrevet det indlæg spot on  

Havde det på præcis samme måde. Gav flaske ude fra han var 3,5 måned. Flaske fast fra han var omkring 5 måneder ud natteammede kun. Og droppede natteamning da han var 6,5 måned ca. Nu er han 8 mdr og får kun flaske når han skal sove. 

Du er IKKE en bitch! 

Anmeld Citér

4. april 2016

Diosa85

Sandratoft skriver:

Kan du ikke bare malke ud og så give i flaske?

Jeg er ret sikker på at du kan mætte ham med blot din egen mælk, det er en skrøne (som mange desværre hælder til) at de ikke kan mætte deres børn, og så hopper over på flasken i stedet.

Synes du skal lytte lidt til din dårlige samvittighed, og så fortsætte amningen, uden alt det der flaske. Du har ca 4 måneder tilbage, så kan du begynde på fast føde. Tænk at det faktisk er en virkelig kort periode af dit barns liv, hvor du skal ofre dig selv lidt, og så tænk på alle de gode fordele du giver dit barn ved at amme. 

Det er så ikke en skrøne. Jeg kunne ikke mætte min dreng med amning. Havde ikke nok næring i min mælk. 

Han tog ikke på og græd meget og vågnede hele tiden pga sult. 

Anmeld Citér

4. april 2016

Diosa85

Sandratoft skriver:

Jamen hvad er det der er så frygteligt ved at amme?

Jeg fik der fysisk dårligt da jeg ammede. Med kvalme og væmmelse i kroppen. Der var mange gange hvor jeg græd fordi jeg fik det så skidt. 

For mig handler det om at jeg har utrolig følsomme brystvorter og der skal ikk meget til at jeg kan blive opstemt ved berøring af dem. Og når han så lå der og suttede løs så var det virkelig ubehageligt for ikke at sige klamt at blive opstemt fordi brystvorterne blev stimuleret. 

Samtidig med at mælken ikke havde nok næring var den følelse med til at ty til flasken mere og mere. Og ved med mig selv at får jeg et barn til. Så det kun råmælken han/hun får også det over på flaske 

Anmeld Citér

4. april 2016

Carina:-)

Ikke alle kan nøjes med at amme i 10 minutter ad gangen ...

Tænker at hendes standard Amme tider må være lange og at han vil ligge der hele tiden ... 

Flaske tager som jeg husker det maks 15 minutter og er 6 gange i døgnet (ca) 

For nogle tager amning +30 minutter og er med start hver 2. Time døgnet rundt ... 

Hvis hun derudover malker ud for at kunne komme ud ad huset (jf. Blufærdighed) så vil fuldtidsflaske frigive både tid og frihed  

Men mange børn vil også spise tit på flaske og hun skriver selv hun ikke kan malke ud så det bruges der ikke tid på.

Desuden så kan mange børns maver ikke klare mme  så de udvikler forstoppelse med de smerter det medfølger og skrigeture så man skal rende rundt med en ulykkelig baby på armen. Det tager også tid. .   . 

Jeg er igang med at amme nummer syv og ja det tager tid og ja det er til tider træls og besværligt  Især med en mand der arbejder sent mad det skal laves og 4 andre småbørn i huset.

Selvfølgeligt skal man ikke amme hvis nan ikke kan men hvis det er fordi man synes det er træls pga tid osv . Det kan jeg måske godt forstå man  tænker kl 04 om natten men barnet skal jo have mad selv om man ikke ammer så op skal  man.

Men det er kort tid det drejer sig om . Jeg synes startindlægget ligger meget  på til at det er besværligt .og det har jeg nok lidt svært ved at forstå men jeg er så også farvet af at jeg aldrig har regnet med at tiden med baby skal være som før man fik baby 

Anmeld Citér

4. april 2016

Bebe89

Jeg må altså indrømme at jeg synes det er lidt tarveligt at få det til at lyde som om at en mor er "doven" eller "egoistisk" hvis hun af en eller anden årsag vælger at stoppe sin amning. Der kan være SÅ mange forskellige årsager til at det ikke fungerer. Nej, ikke alle kan eller vil amme, det er bare sådan det er. Og nej, jeg tror ikke der er ret mange der dropper amningen fordi man ikke gider, det er der ALT for meget fordømmelse og løftede pegefingre til! Både i sundhedsvæsnet, i omgangskredsen og i særdeleshed på nettet.

Don't get me wrong, jeg er fuldstændig for amning! Det er fantastisk, men det er ikke altid at det hænger sammen i den virkelige verden, desværre...

Man skal selvfølgeligt gøre det bedste for sit barn - det vil de fleste forældre! Men! Man er også nødt til at fungere selv, ellers er anstrengelserne ligegyldige.

Anmeld Citér

4. april 2016

Mullesmith

Sandratoft skriver:

Okey, tror bare aldrig helt jeg kommer til at forstå at man vil droppe amning, hvis det ikke er af dovne/egoistiske årsager. Kan godt høre at det nok ikke er det der spiller ind hos dig, men synes ærlig talt at det er dét, det lyder som hos ts. 

Jeg er ikke doven eller egoistisk, men jeg vil prioritere at have det godt så jeg kan være en god mor overfor de to andre børn jeg har også. Amning er bare psykisk svært for mig fordi det dels tager sindssygt meget tid og at jeg ikke trives med at være låst fast herhjemme med bare dryppende bryster dagen lang  synes amning er vildt upraktisk fordi jeg ikke kan planlægge noget mellem amningerne fordi der kun går max 2 timer mellem!

Anmeld Citér

4. april 2016

migxher

Altså der er nu også besværlige ting ved flaske rengøring, koge vand osv flere gange om dagen. Man skal have en del flere ting med når man skal ud, især hvis man skal på en længere tur. Og man er afhængig af at kunne få varmet flaske der hvor man er. Man skal op og ud af sengen om natten. Og så er det jo også de maveproblemer man kan risikerer ved et flaske barn. Det er ikke fedt. Og ja så koster erstatning jo selvfølgelig. Jeg tror vi brugte omkring 600 i måneden i starten. 

Men det er jo selvfølgelig alt efter hvordan man ser på det. Hvad der er mest besværlig, flaske vs amning.

Jeg synes du skal overveje det nøje inden du dropper amning udelukkede hvis det bare er fordi det er besværligt og tager tid. men hvis det også ligger andet bag, psykisk ubehag, osv er det helt fair og det skal selvfølgelig ikke være fordi amning bare piner dig og går ud over forholdet til dit barn.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.