Gud hvor er det besværligt!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. april 2016

Carina:-)

Diosa85 skriver:

Jeg fik der fysisk dårligt da jeg ammede. Med kvalme og væmmelse i kroppen. Der var mange gange hvor jeg græd fordi jeg fik det så skidt. 

For mig handler det om at jeg har utrolig følsomme brystvorter og der skal ikk meget til at jeg kan blive opstemt ved berøring af dem. Og når han så lå der og suttede løs så var det virkelig ubehageligt for ikke at sige klamt at blive opstemt fordi brystvorterne blev stimuleret. 

Samtidig med at mælken ikke havde nok næring var den følelse med til at ty til flasken mere og mere. Og ved med mig selv at får jeg et barn til. Så det kun råmælken han/hun får også det over på flaske 

Det skal ikke være væmmeligt at amme og med det du beskriver kan jeg godt forstå du ikke kunne holde det ud.

Og når han så ikke blev mæt er der jo slet ikke noget at kæmpe for.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Mullesmith skriver:

Jeg er ikke doven eller egoistisk, men jeg vil prioritere at have det godt så jeg kan være en god mor overfor de to andre børn jeg har også. Amning er bare psykisk svært for mig fordi det dels tager sindssygt meget tid og at jeg ikke trives med at være låst fast herhjemme med bare dryppende bryster dagen lang  synes amning er vildt upraktisk fordi jeg ikke kan planlægge noget mellem amningerne fordi der kun går max 2 timer mellem!

Du skal gøre det, som fungerer for dig. altså jeg droppede selv amning, og det var en kæmpe lettelse, men jeg ville gerne have ammet. Vilkårene var bare noget andet.

Så hvis du vil give flaske, så giver du flaske.. men vær 100 procent sikker på, at det er det du vil, hvis du vælger den vej. 

Anmeld Citér

4. april 2016

migxher

Jeg jeg havde nu også svært ved at planlægge ret meget selvom min dreng fik flaske. Han skulle have helt ro og fred når han skulle have flaske, ellers skreg han og ville ikke spise. Og fra han var 3 måneder ville han kun have flaske i sovende tilstand. Ellers skreg han også.  

Anmeld Citér

4. april 2016

Carina:-)

Mullesmith skriver:

Jeg er ikke doven eller egoistisk, men jeg vil prioritere at have det godt så jeg kan være en god mor overfor de to andre børn jeg har også. Amning er bare psykisk svært for mig fordi det dels tager sindssygt meget tid og at jeg ikke trives med at være låst fast herhjemme med bare dryppende bryster dagen lang  synes amning er vildt upraktisk fordi jeg ikke kan planlægge noget mellem amningerne fordi der kun går max 2 timer mellem!

Hvis du får det skidt skal du selvfølgelig ikke gøre noget som ødelægger din psyke.

Så må du slutte fred med din beslutning og sige til dig selv at det er ok at sige det er nok.

For ja amning er godt for barnet men ikke hvis mor går i stykker.

Jeg forstod det som om du synes det var tiden der var træls men det er jo også din psyke det går ud over.Og så skal man ikke  høre noget der går udover ens velvære for det kan baby mærke. 

Anmeld Citér

4. april 2016

Mrsopsand

For mig lyder det som om at du prøver at retfærdiggøre over for dig selv at give ham flaske fuld tid. Og hvorfor skal du det? Du skal ikke stå nogen til regnskab. Du skal ikke komme med undskyldninger for dig selv. Stå ved dit behov, og er det at stoppe så gør det uden dårlig samvittighed. Du behøver ikke en masse fremmedes meninger omkring din situation. Du skal ikke debattere for og imod hvis du egentligt allerede har besluttet dig for at afslutte ammeforløbet. 

Og jeg må sige, at jeg synes det er tarveligt at skrive at man er doven fordi man ikke ønsker at amme. Jeg har selv kæmpet mig igennem amningen, og ammer fortsat min søn på 9 måneder og har tænkt mig at fortsætte så længe han har lyst, også selvom andre vil synes det er mærkeligt. Jeg ønsker ikke at blive set ned på fordi jeg vælger at langtidsamme mit barn, så hvorfor i alverden skulle jeg se ned på en der vælger at gøre det modsatte og give flaske? Den må gå begge veje. 

Anmeld Citér

8. april 2016

mammaforever

Mullesmith skriver:

Jeg synes efter at have ammet i 7 uger nu, at det sket ikke bliver nemmere psykisk at sidde og bruge så meget tid med patterne fremme  jeg gider det simpelthen ikke og jeg synes min blufærdighed tager over når jeg er nogen steder ned lillemand så har jeg slet ikke ro eller lyst til at amme mit barn! Han har derfor i nogle uger fået flaske med mme indimellem, jeg ammer stortset kun fordi min samvittighed siger mig at jeg skal! Jeg har det egentlig okay med at amme herhjemme men kun fordi jeg ved at jeg egentlig ikke behøver og at det står en flaske i køleskabet til ham også! jeg synes amning er MEGET mere besværligt end flaske! Om natten får han dog kun bryst og det er også der jeg har mest mælk, så det er faktisk skønt så skal jeg ikke op og varme flaske. Han får nu 4 flasker i døgnet med 120ml i hver og så resten ved mig. andre der synes at amning er en Bitch?? 

Jeg har heller aldrig været glad for det og derfor altid har handlet hos miniandmom.com

Der kan du spare rigtig mange penge

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.