Gud hvor er det besværligt!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. april 2016

Sandratoft

Sprit25 skriver:

Så hvis en mor er på grænsen til at bryde ned fordi amning hænger hende ud af halsen. Hun kan ikke fordi hun synes det er hårdt, nederen osv så skal hun blive ved? Et påtvunget ammeforløb stresser og ødelægger mere end en flaske! 

Når det blot handler om at hun synes det er besværligt fordi han vil amme ofte (hvilket er helt normalt) så synes jeg det er noget pjat. Min holdning bunder nok også i at jeg vil gå langt for amning, hvor andre vil give op tidligere, og derfor er mere tilbøjelige til at hoppe med på "drop amningen, så du kan få det nemt igen mor"

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2016

Sprit25

Sandratoft skriver:

Når det blot handler om at hun synes det er besværligt fordi han vil amme ofte (hvilket er helt normalt) så synes jeg det er noget pjat. Min holdning bunder nok også i at jeg vil gå langt for amning, hvor andre vil give op tidligere, og derfor er mere tilbøjelige til at hoppe med på "drop amningen, så du kan få det nemt igen mor"

Jeg læser så noget mere end hun synes dey er besværligt. Jeg tolker hendes ordvalg som om hun faktisk ikke kan lide at amme! 

Anmeld Citér

3. april 2016

Sandratoft

Sprit25 skriver:

Jeg læser så noget mere end hun synes dey er besværligt. Jeg tolker hendes ordvalg som om hun faktisk ikke kan lide at amme! 

Jeg læser det som at det tager langt tid og at han vil ammes ofte, og det er dét der er træls, samtidig med at hun er blufærdig (men det er de fleste altså)

Anmeld Citér

3. april 2016

Sprit25

Sandratoft skriver:

Jeg læser det som at det tager langt tid og at han vil ammes ofte, og det er dét der er træls, samtidig med at hun er blufærdig (men det er de fleste altså)

Men alligevel. Hvis moren synes det er så besværligt at det i sidste ende bliver påtvunget kan det skade mor/barn relationer. 

Anmeld Citér

3. april 2016

Sandratoft

Sprit25 skriver:

Men alligevel. Hvis moren synes det er så besværligt at det i sidste ende bliver påtvunget kan det skade mor/barn relationer. 

Jamen helt enig, det ville være frygteligt hvis det kom derud hvor moderen blev helt irriteret på sit barn, bare fordi det ville ammes. 

Anmeld Citér

3. april 2016

Roselil

Profilbillede for Roselil
Mullesmith skriver:

Jeg synes efter at have ammet i 7 uger nu, at det sket ikke bliver nemmere psykisk at sidde og bruge så meget tid med patterne fremme  jeg gider det simpelthen ikke og jeg synes min blufærdighed tager over når jeg er nogen steder ned lillemand så har jeg slet ikke ro eller lyst til at amme mit barn! Han har derfor i nogle uger fået flaske med mme indimellem, jeg ammer stortset kun fordi min samvittighed siger mig at jeg skal! Jeg har det egentlig okay med at amme herhjemme men kun fordi jeg ved at jeg egentlig ikke behøver og at det står en flaske i køleskabet til ham også! jeg synes amning er MEGET mere besværligt end flaske! Om natten får han dog kun bryst og det er også der jeg har mest mælk, så det er faktisk skønt så skal jeg ikke op og varme flaske. Han får nu 4 flasker i døgnet med 120ml i hver og så resten ved mig. andre der synes at amning er en Bitch?? 

Synes det tog lang tid og krævede tålmodighed i starten. Men efter et par måneder gik det rigtig nemt og rimelig hurtigt. Jeg nød personligt det tætte samvær og følelsen af, at jeg gav mit barn mad og tryghed.

havde jeg haft det som dig, ville jeg nok være stoppet. Flaskebørn har det altså også fint. Synes ikke man skal amme for enver pris

Anmeld Citér

3. april 2016

Sprit25

Sandratoft skriver:

Jamen helt enig, det ville være frygteligt hvis det kom derud hvor moderen blev helt irriteret på sit barn, bare fordi det ville ammes. 

Jeg blev ikke bare irriteret. Jeg blev sur, frastødt og tog afstand. Samtidig med jeg hadet mig selv for det fordi sådan skal en mor jo ikke føle. Så i min optik handler det ikke om at bare være lidt irriteret men decideret frastødt. Så nederen kan amning være. 

Derfor bliver jeg så harm når folk siger: bid tænderne sammen! 

Anmeld Citér

3. april 2016

Chellie

Mullesmith skriver:

Kan bare ikke malke ud, har virkelig prøvet og prøvet med der kommer 20ml efter jeg har hevet og slidt i brysterne i 20min 

Også med brystpumpe? Vi har lejet en elektrisk på apoteket, det er ret effektivt, og ikke så hardcore besværligt. Jeg fik kickstartet mælken, så der var mere end rigeligt, ved at malke ud i ti minutter hver tredje time i kun to døgn. Det gør en stor forskel at det er en pumpe, frem for hånd-udmalkning, synes jeg. Men uanset, står jeg fast ved min tidligere kommentar: En god mor sidder altså ikke i brysterne! 

Anmeld Citér

3. april 2016

Hck

Profilbillede for Hck
Sprit25 skriver:

Jeg blev ikke bare irriteret. Jeg blev sur, frastødt og tog afstand. Samtidig med jeg hadet mig selv for det fordi sådan skal en mor jo ikke føle. Så i min optik handler det ikke om at bare være lidt irriteret men decideret frastødt. Så nederen kan amning være. 

Havde det på samme måde som dig

Anmeld Citér

3. april 2016

Sandratoft

Sprit25 skriver:

Jamen hvad er det der er så frygteligt ved at amme?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.