Gud hvor er det besværligt!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.374 visninger
55 svar
86 synes godt om
3. april 2016

Mullesmith

Jeg synes efter at have ammet i 7 uger nu, at det sket ikke bliver nemmere psykisk at sidde og bruge så meget tid med patterne fremme  jeg gider det simpelthen ikke og jeg synes min blufærdighed tager over når jeg er nogen steder ned lillemand så har jeg slet ikke ro eller lyst til at amme mit barn! Han har derfor i nogle uger fået flaske med mme indimellem, jeg ammer stortset kun fordi min samvittighed siger mig at jeg skal! Jeg har det egentlig okay med at amme herhjemme men kun fordi jeg ved at jeg egentlig ikke behøver og at det står en flaske i køleskabet til ham også! jeg synes amning er MEGET mere besværligt end flaske! Om natten får han dog kun bryst og det er også der jeg har mest mælk, så det er faktisk skønt så skal jeg ikke op og varme flaske. Han får nu 4 flasker i døgnet med 120ml i hver og så resten ved mig. andre der synes at amning er en Bitch?? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2016

Sujan

Mullesmith skriver:

Jeg synes efter at have ammet i 7 uger nu, at det sket ikke bliver nemmere psykisk at sidde og bruge så meget tid med patterne fremme  jeg gider det simpelthen ikke og jeg synes min blufærdighed tager over når jeg er nogen steder ned lillemand så har jeg slet ikke ro eller lyst til at amme mit barn! Han har derfor i nogle uger fået flaske med mme indimellem, jeg ammer stortset kun fordi min samvittighed siger mig at jeg skal! Jeg har det egentlig okay med at amme herhjemme men kun fordi jeg ved at jeg egentlig ikke behøver og at det står en flaske i køleskabet til ham også! jeg synes amning er MEGET mere besværligt end flaske! Om natten får han dog kun bryst og det er også der jeg har mest mælk, så det er faktisk skønt så skal jeg ikke op og varme flaske. Han får nu 4 flasker i døgnet med 120ml i hver og så resten ved mig. andre der synes at amning er en Bitch?? 

Jeg kæmpede de første 2 måneder.. Der synes jeg det var besværligt, men efter de 2 måneder synes jeg det var så nemt. Jeg døjede med smerter og svamp så kæmpede virkelig...

men hvis det for dig er bedre med flaske så er det det bedste for jer... Det synes jeg ikke du skal have det dårligt over 

Anmeld Citér

3. april 2016

Mullesmith

Sujan skriver:

Jeg kæmpede de første 2 måneder.. Der synes jeg det var besværligt, men efter de 2 måneder synes jeg det var så nemt. Jeg døjede med smerter og svamp så kæmpede virkelig...

men hvis det for dig er bedre med flaske så er det det bedste for jer... Det synes jeg ikke du skal have det dårligt over 

Ville allerhelst bare gå helt på flaske men det kan jeg simpelthen ikke, føler jeg har fejlet så hvis jeg ikke kan amme (psykisk), jeg kunne heller ikke sidste gang men der fik jeg også tvillinger, hvilket jeg bruger som uden slags undskyldning for at det ikke fungerede dengang  jeg tror bare ikke på at han får nok hvis jeg udelukkende ammer og jeg kan simpelthen ikke holde ud at amme 12 gange i døgnet eller mere for at øge min produktion! Jeg havde 3 dage med ham hvor han ikke ville andet end at amme før jeg første gang gav ham en flaske og derefter havde en virkelig tilpas baby og derfra har der bare været tilpas og smilende baby hver dag! 

Anmeld Citér

3. april 2016

Mullesmith

Sujan skriver:

Jeg tænker at nu er der snart gået 2 mdr her og jeg tænker ikke at det er blevet nemmere overhovedet, det er jo primært det psykiske der er svært for mig, fysik fungere det fint har ingen problemer haft og han tager fint ved. 

Anmeld Citér

3. april 2016

Chellie

I mine øjne er det meget enkelt: En god mor sidder ikke i brysterne. Hvis du ikke er til at amme, giver det måske meget mere ro for jer, hvis du bare går over til flaske? Du kan jo sagtens give udmalket mælk i flaske.. 

Anmeld Citér

3. april 2016

Christabelle

Jeg hadede at amme. Virkelig! Det er det mest ubehagelige og grænseoverskridende jeg nogensinde har udsat mig selv for. Jeg græd hver eneste gang hun skulle lægges til og da der var gået 4 uger kunne jeg ikke mere, så der kom min datter på flaske.

Jeg vil hellere føde 14 børn uden smertelindring end at amme igen...

Så du er bestemt ikke den eneste der synes amning er en bitch 

Anmeld Citér

3. april 2016

Sandratoft

Mullesmith skriver:

Kan du ikke bare malke ud og så give i flaske?

Jeg er ret sikker på at du kan mætte ham med blot din egen mælk, det er en skrøne (som mange desværre hælder til) at de ikke kan mætte deres børn, og så hopper over på flasken i stedet.

Synes du skal lytte lidt til din dårlige samvittighed, og så fortsætte amningen, uden alt det der flaske. Du har ca 4 måneder tilbage, så kan du begynde på fast føde. Tænk at det faktisk er en virkelig kort periode af dit barns liv, hvor du skal ofre dig selv lidt, og så tænk på alle de gode fordele du giver dit barn ved at amme. 

Anmeld Citér

3. april 2016

Mullesmith

Sandratoft skriver:

Kan du ikke bare malke ud og så give i flaske?

Jeg er ret sikker på at du kan mætte ham med blot din egen mælk, det er en skrøne (som mange desværre hælder til) at de ikke kan mætte deres børn, og så hopper over på flasken i stedet.

Synes du skal lytte lidt til din dårlige samvittighed, og så fortsætte amningen, uden alt det der flaske. Du har ca 4 måneder tilbage, så kan du begynde på fast føde. Tænk at det faktisk er en virkelig kort periode af dit barns liv, hvor du skal ofre dig selv lidt, og så tænk på alle de gode fordele du giver dit barn ved at amme. 

Jeg kan ikke malke ud desværre der kommer 20ml efter 20min  jeg lytter også til min dårlige samvittighed og ja det er kun ganske kort tid ud af end liv I Know, men ændre ikke på at jeg stadig synes det er pisse svært.

Anmeld Citér

3. april 2016

drabo

Profilbillede for drabo

En del af fordelene ved amning er jo netop den tryghed og hygge, der er forbundet med det, og hvis mor hader det er jeg sikker på noget af det forsvinder.

mærk efter hvad der virker for jer, og følg det. For mig falder amning nemt, og jeg synes det er hyggeligt. Men hvis det modsatte var sagen, så finder man en løsning.

og du gå helt på flaske eller fortsætter med natamningen er op til dig. Og langt de fleste fordele ved amning er overstået efter tre måneder, så der er du næsten i mål, men ellers så er der 1000 andre ting du gør som andre så måske ikke gør.

Anmeld Citér

3. april 2016

Mullesmith

Chellie skriver:

I mine øjne er det meget enkelt: En god mor sidder ikke i brysterne. Hvis du ikke er til at amme, giver det måske meget mere ro for jer, hvis du bare går over til flaske? Du kan jo sagtens give udmalket mælk i flaske.. 

Kan bare ikke malke ud, har virkelig prøvet og prøvet med der kommer 20ml efter jeg har hevet og slidt i brysterne i 20min 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.