Gud hvor er det besværligt!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. april 2016

Mullesmith

drabo skriver:

En del af fordelene ved amning er jo netop den tryghed og hygge, der er forbundet med det, og hvis mor hader det er jeg sikker på noget af det forsvinder.

mærk efter hvad der virker for jer, og følg det. For mig falder amning nemt, og jeg synes det er hyggeligt. Men hvis det modsatte var sagen, så finder man en løsning.

og du gå helt på flaske eller fortsætter med natamningen er op til dig. Og langt de fleste fordele ved amning er overstået efter tre måneder, så der er du næsten i mål, men ellers så er der 1000 andre ting du gør som andre så måske ikke gør.

Jeg synes også det kan være hyggeligt hvis ikke det var så tit og kun når vi er hjemme. Jeg er nok også lidt sur og skuffet over mig selv fordi jeg ikke bare kan få det til at fungere men bare har givet en flaske fordi han nok havde appetit spring og vil ammes konstant  men altså nu bliver han ammet ca. 6 gange i døgnet og det er lidt mere hyggeligt og roligt fordi jeg ved at han får nok og at jeg egentlig ikke behøver amme men kun skal gøre det fordi det er en lille hyggestund og godt for ham med modermælken og så supplere vi med flasken bagefter, som far også kan give hvis han har lyst.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2016

Mullesmith

Amningen stresser mig nærmest hvis vi skal noget og jeg ikke helt ved om han snart vil spise igen og hvordan planlægger man så lige! Så kan jeg bedre lige varme en flaske i microen inden afgang og så kan han lige babbe lidt i den hvis sulten melder sig mens man ståe nede i rema1000 med 100 varer på kassebåndet  jeg synes heller ikke det er så fedt at amme hjemme hos andre eller nu skal vi snart til konfirmation og jeg har ikke lyst til at amme i et rum med 50 andre gæster  jeg er egentlig ikke blufærdig men jeg skal bare have helt ro og fred ellers kommer der slet ingen mælk overhovedet. 

Anmeld Citér

3. april 2016

Sandratoft

Mullesmith skriver:

Amningen stresser mig nærmest hvis vi skal noget og jeg ikke helt ved om han snart vil spise igen og hvordan planlægger man så lige! Så kan jeg bedre lige varme en flaske i microen inden afgang og så kan han lige babbe lidt i den hvis sulten melder sig mens man ståe nede i rema1000 med 100 varer på kassebåndet  jeg synes heller ikke det er så fedt at amme hjemme hos andre eller nu skal vi snart til konfirmation og jeg har ikke lyst til at amme i et rum med 50 andre gæster  jeg er egentlig ikke blufærdig men jeg skal bare have helt ro og fred ellers kommer der slet ingen mælk overhovedet. 

Jeg er også blufærdig ligesom dig, og da jeg ammede trak jeg mig altid væk, altså i et andet lokale så jeg kunne få fred til at amme. Min datter blev også for nemt distraheret hvis der skete for meget omkring hende. 

Anmeld Citér

3. april 2016

Hck

Profilbillede for Hck
Sandratoft skriver:

Kan du ikke bare malke ud og så give i flaske?

Jeg er ret sikker på at du kan mætte ham med blot din egen mælk, det er en skrøne (som mange desværre hælder til) at de ikke kan mætte deres børn, og så hopper over på flasken i stedet.

Synes du skal lytte lidt til din dårlige samvittighed, og så fortsætte amningen, uden alt det der flaske. Du har ca 4 måneder tilbage, så kan du begynde på fast føde. Tænk at det faktisk er en virkelig kort periode af dit barns liv, hvor du skal ofre dig selv lidt, og så tænk på alle de gode fordele du giver dit barn ved at amme. 

Tja, jeg synes at hun skal lytte til hvad der fungere bedst for dem alle og ikke sin dårlige samvittighed over, om amningen kører de næste 4 måneder. Som en anden skriver, så sidder en god mor jo ikke i babserne

Anmeld Citér

3. april 2016

Sandratoft

Hck skriver:

Tja, jeg synes at hun skal lytte til hvad der fungere bedst for dem alle og ikke sin dårlige samvittighed over, om amningen kører de næste 4 måneder. Som en anden skriver, så sidder en god mor jo ikke i babserne

Men skal hun ikke lytte til hvad der fungerer bedst for hendes søn?  Der kan vi jo så være meget uenige om hvad det så er....

Anmeld Citér

3. april 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Sandratoft skriver:

Men skal hun ikke lytte til hvad der fungerer bedst for hendes søn?  Der kan vi jo så være meget uenige om hvad det så er....

Hun skal gøre det, som er godt for sit barn OG sig selv. 

Til TS: 

jeg malkede ud i en flaske.. Jeg fik dog hurtig brystbetændelse... Desværre

det er rigtigt svært det der med amning... Og du skal følge din mavefornemmelse. Du har sikkert allerede en fornemmelse af hvad du trives bedst med. Om det er amning eller flaske.

Anmeld Citér

3. april 2016

Sandratoft

Saphiira skriver:

Hun skal gøre det, som er godt for sit barn OG sig selv. 

Til TS: 

jeg malkede ud i en flaske.. Jeg fik dog hurtig brystbetændelse... Desværre

det er rigtigt svært det der med amning... Og du skal følge din mavefornemmelse. Du har sikkert allerede en fornemmelse af hvad du trives bedst med. Om det er amning eller flaske.

Jeg ved godt jeg bevæger mig på farefuld jord, men jeg mener altså at hensynet til ens lille spædbarn er større end hensynet til sig selv. Jeg synes da heller ikke det var specielt fedt at skulle amme så mange timer i døgnet, men blev ved med at minde mig selv på at det var for en kort periode. 

Så det skærer mig i øjnene, når en kvinde som siger hun har nok mælk, pludselig vil over på flasken, fordi "det er for besværligt at amme". 

Anmeld Citér

3. april 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Sandratoft skriver:

Jeg ved godt jeg bevæger mig på farefuld jord, men jeg mener altså at hensynet til ens lille spædbarn er større end hensynet til sig selv. Jeg synes da heller ikke det var specielt fedt at skulle amme så mange timer i døgnet, men blev ved med at minde mig selv på at det var for en kort periode. 

Så det skærer mig i øjnene, når en kvinde som siger hun har nok mælk, pludselig vil over på flasken, fordi "det er for besværligt at amme". 

Der er vi jo så forskellige, og vores grænser er forskellige, så fair nok, at du synes det  

Anmeld Citér

3. april 2016

Hck

Profilbillede for Hck
Sandratoft skriver:

Hun skal Vil lytte til hvad der fungerer bedst for dem alle i en helhed

Anmeld Citér

3. april 2016

Sprit25

Sandratoft skriver:

Så hvis en mor er på grænsen til at bryde ned fordi amning hænger hende ud af halsen. Hun kan ikke fordi hun synes det er hårdt, nederen osv så skal hun blive ved? Et påtvunget ammeforløb stresser og ødelægger mere end en flaske! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.