Gud hvor er det besværligt!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. april 2016

Sprit25

Sandratoft skriver:

Jamen hvad er det der er så frygteligt ved at amme?

Se hvis jeg kunne forklarer det, kunne jeg arbejde på det. Jeg ved det virkelig ikke

Jeg kunne bare ikke. Jeg kunne godt fysisk amme men mentalt kunne jeg bare ikke. Jeg vil give det en chance med nummer 2 men vil hurtigt droppe det hvis jeg kan mærke jeg får det dårligt igen. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2016

Sandratoft

Sprit25 skriver:

Se hvis jeg kunne forklarer det, kunne jeg arbejde på det. Jeg ved det virkelig ikke

Jeg kunne bare ikke. Jeg kunne godt fysisk amme men mentalt kunne jeg bare ikke. Jeg vil give det en chance med nummer 2 men vil hurtigt droppe det hvis jeg kan mærke jeg får det dårligt igen. 

Okey, tror bare aldrig helt jeg kommer til at forstå at man vil droppe amning, hvis det ikke er af dovne/egoistiske årsager. Kan godt høre at det nok ikke er det der spiller ind hos dig, men synes ærlig talt at det er dét, det lyder som hos ts. 

Anmeld Citér

3. april 2016

Hck

Profilbillede for Hck
Sandratoft skriver:

Jamen hvad er det der er så frygteligt ved at amme?

For mig er det rigtig svært at beskrive, altså mine føelser i i amme situationen. Havde det skidt med det på flere måder, men at få det beskrevet ordenligt i et lille debat indlæg på baby dk, kan jeg nok ikke

Anmeld Citér

3. april 2016

Sprit25

Sandratoft skriver:

Okey, tror bare aldrig helt jeg kommer til at forstå at man vil droppe amning, hvis det ikke er af dovne/egoistiske årsager. Kan godt høre at det nok ikke er det der spiller ind hos dig, men synes ærlig talt at det er dét, det lyder som hos ts. 

Men det ved vi jo ikke 

synes bare vi skal passe på og lade alle være mødre på deres måde. Med mindre barnet er udsat for omsorgssvigt

Anmeld Citér

3. april 2016

Sandratoft

Sprit25 skriver:

Men det ved vi jo ikke 

synes bare vi skal passe på og lade alle være mødre på deres måde. Med mindre barnet er udsat for omsorgssvigt

Nej vi ved det ikke, men det er det jeg konkluderer, ud fra det hun skriver Selvfølgelig skal hun være den mor hun vil være, derfor kan jeg jo stadig håbe at hun vil fortsætte med at amme de sidste måneder. 

Anmeld Citér

3. april 2016

Loa

Sandratoft skriver:

Når det blot handler om at hun synes det er besværligt fordi han vil amme ofte (hvilket er helt normalt) så synes jeg det er noget pjat. Min holdning bunder nok også i at jeg vil gå langt for amning, hvor andre vil give op tidligere, og derfor er mere tilbøjelige til at hoppe med på "drop amningen, så du kan få det nemt igen mor"

Jeg synes nu også TS skriver at hun føler at hun først får et veltilpas barn når barnet har fået flaske, ergo virker det da som om barnet ikke får nok? 

Synes altså det er ekstremt dømmende bare at skrive at det er noget pjat at folk ikke kan amme deres børn mætte, hvem filan kan gøre sig til dommer over det? 

Jeg har også et ekstremt anstreng forhold til amning, som andre i tråden her, kan jeg heller ikke forklare hvorfor. Men jeg gider da ikke gå og have det elendigt i 6 måneder fordi mit barn SKAL ammes. 

Det gik elendigt første gang - og må da ærligt indrømme at jeg har virkelig svært ved at forestille mig at det vil lykkes OG at jeg vil bryde mig om det anden gang....

Anmeld Citér

4. april 2016

Mullesmith

Chellie skriver:

Også med brystpumpe? Vi har lejet en elektrisk på apoteket, det er ret effektivt, og ikke så hardcore besværligt. Jeg fik kickstartet mælken, så der var mere end rigeligt, ved at malke ud i ti minutter hver tredje time i kun to døgn. Det gør en stor forskel at det er en pumpe, frem for hånd-udmalkning, synes jeg. Men uanset, står jeg fast ved min tidligere kommentar: En god mor sidder altså ikke i brysterne! 

Ja jeg har en håndpumpe og det fungere ikke rigtig, mælken løber slet ikke men der kommer et par dråber 

Anmeld Citér

4. april 2016

Mullesmith

Sandratoft skriver:

Når det blot handler om at hun synes det er besværligt fordi han vil amme ofte (hvilket er helt normalt) så synes jeg det er noget pjat. Min holdning bunder nok også i at jeg vil gå langt for amning, hvor andre vil give op tidligere, og derfor er mere tilbøjelige til at hoppe med på "drop amningen, så du kan få det nemt igen mor"

Hvis ikke man psykisk kan håndtere det så er det ikke det værd! Har også tvillinger på 5 år der har brug for deres mor, så har bare ikke ro til amning, jeg troede faktisk at jeg ville have nemt ved at amme men jeg synes simpelthen det er pisse stressende og irriterende når jeg sidder bundet der og de to store så plager om saftevand eller vil have jeg tænder tv eller spiller spil! Så er det godt nok bare rart at stoppe en flaske i munden på lillebror og få noget fred 

Anmeld Citér

4. april 2016

Mullesmith

Sandratoft skriver:

Jeg ved godt jeg bevæger mig på farefuld jord, men jeg mener altså at hensynet til ens lille spædbarn er større end hensynet til sig selv. Jeg synes da heller ikke det var specielt fedt at skulle amme så mange timer i døgnet, men blev ved med at minde mig selv på at det var for en kort periode. 

Så det skærer mig i øjnene, når en kvinde som siger hun har nok mælk, pludselig vil over på flasken, fordi "det er for besværligt at amme". 

Hvis ikke det var fordi jeg har 2 børn mere og et stort hus det skal holdes og aftenmad der skal laves osv, så kan det da godt være jeg havde mere ro i hovedet til det amning, men har allermest lyst til at droppe det helt og give flaske for at få noget ro og fred, og også være sammen med de to store, lillebror sover nemlig ikke ret meget om dagen og hvis ikke han er ordentlig mæt så pyllere han og græder og vil hænge på en arm HELE tiden 

Anmeld Citér

4. april 2016

Chellie

Mullesmith skriver:

Ja jeg har en håndpumpe og det fungere ikke rigtig, mælken løber slet ikke men der kommer et par dråber 

Det lyder heller ikke af meget, det kan jeg godt se.. Men, herfra er forslaget, elektrisk pumpe (prøv i én uge, hver 3. time, 10 min ad gangen), flaske til det udmalkede, og hvis der ikke er nok udmalket, kan du jo nemt spæde op med MME  Så kan ingen sige, at det er synd, det ikke er modermælk!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.