Vi er så skruk, men er vi for gamle???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. april 2016

loop

Annemor43 skriver:

Hejsa

Vi er et par som har min datter på snart 17 og sammen har vi en datter på 6 og en søn på 3. Min mand har været gift før i mange år og kunne ikke få børn i det forhold. Så da vi mødte hinanden for 8 år siden skyndte vi os at komme igang og præcis 1 år efter vores kærsteri startede havde jeg termin med vores første fælles datter. 4 år efter kom vores søn og så troede vi at det skulle slutte der. MEN MEN MEN..... Vi føler ikke at vi er helt færdige og længes efter ventetiden, babyen, natterenderi, amning, at se baby vokse og udvikle sig osv osv osv. Vi er også lidt bange for hvad folk omkring os mener om det for vi er henholdsvis 43 (mig) og 51 min mand. 

Vi bruger alt vores tid på vores unger og min mand især er fantastisk nærværende og deltagende og en fantastisk far. Ungerne får nogle lidt ældre forældre men nogle forældre som er der for dem og som ikke har travlt med at skulle i byen med vennerne, skabe karriere eller lign. 

Min store pige synes vi er tossede for vi har jo meget at se til med de to små vi har i forvejen, de to små snakker om at de gerne vil have en lillesøster eller lillebror. 

Vi føler os ikke færdige men er det ok?

Hvad tænker I?

Normalt ville jeg ikke sige noget, men du spørger jo selv

Jeg synes, at du kører på sidste alder for at få flere, og synes din mand er for gammel.

Jeg har altid haft den tanke, at når man er gammel nok til at blive bedsteforælder, så skal man ikke få flere børn.

Jeg vil give din store pige ret. Nyd dem i har.

(jeg har ikke læst resten af tråden, så ved ikke om noget mere info er kommet til sidenhen.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
loop skriver:

Normalt ville jeg ikke sige noget, men du spørger jo selv

Jeg synes, at du kører på sidste alder for at få flere, og synes din mand er for gammel.

Jeg har altid haft den tanke, at når man er gammel nok til at blive bedsteforælder, så skal man ikke få flere børn.

Jeg vil give din store pige ret. Nyd dem i har.

(jeg har ikke læst resten af tråden, så ved ikke om noget mere info er kommet til sidenhen.

Hvornår er man gammel nok til at blive bedsteforælder? Hvis man blev mor som 17-årig, er man jo i princippet "gammel nok" til at blive bedstemor som 34-årig eller før endnu. Jeg synes, det er en meget flydende grænse.

Anmeld Citér

8. april 2016

lineog4

Mor og meget mere skriver:

Hvornår er man gammel nok til at blive bedsteforælder? Hvis man blev mor som 17-årig, er man jo i princippet "gammel nok" til at blive bedstemor som 34-årig eller før endnu. Jeg synes, det er en meget flydende grænse.

Jeg fik menstruation som 11 årig og kunne derfor have fået mit første barn som 12 årige, Dina var så godt nok 12, så kunne have fået barn som 13 årig ergo jeg var i bedstemoder alderen som 25 årig 

Anmeld Citér

8. april 2016

loop

Jeg vil sige fra starten af fyrrene.

Jeg håber, at det er de færreste, der bliver forældre som 17-årige, men ja det kan ske.  

Anmeld Citér

8. april 2016

Carina:-)

loop skriver:

Jeg håber, at det er de færreste, der bliver forældre som 17-årige, men ja det kan ske.  

Man kan sagtens blive mor som 17 årig og også yngre 

Ligesom man kan blive det som oldgammel start 40erne

Jeg er et eksempel på begge dele  Og tallet for de gamle mødre er stigende - 

Gudskelov er det samtidig faldende for teenageremødre . 

De unge i dag er da heldigvis klogere end jeg var i samme alder . 

Anmeld Citér

8. april 2016

Mor og meget mere

loop skriver:

Men når gennemsnitsalderen for førstegangsfødende er 29 år, kan man vel med god grund sige, at man først er i alderen til at blive bedsteforælder, når man er tæt på 60. Biologisk set kan vi blive mødre som 12-14-årige, men det opfatter vi jo alligevel ikke som "alderen til at blive forælder", så hvorfor sætte fx først i 40'erne som "alderen til at blive bedsteforælder"? Det er for langt størstedelen af befolkningen en helt urealistisk ung alder at blive bedstemor i - den gennemsnitlige 42-åriges ældste barn er omkring 13 år. 

Enten er det biologien, der "bestemmer", og så er man i bedstemoralderen fra midt i tyverne - eller også er det kulturen og almindelig praksis, og så er man det først sidst i halvtredserne. 

Hvor kommer starten af fyrrerne fra? 

Anmeld Citér

8. april 2016

Mor og meget mere

Carina:-) skriver:

Man kan sagtens blive mor som 17 årig og også yngre 

Ligesom man kan blive det som oldgammel start 40erne

Jeg er et eksempel på begge dele  Og tallet for de gamle mødre er stigende - 

Gudskelov er det samtidig faldende for teenageremødre . 

De unge i dag er da heldigvis klogere end jeg var i samme alder . 

Jeg kan dog godt være bekymret for tendensen til, at "de unge" venter FOR længe og når at blive langt op i 30'erne, før de overvejer første barn. Af rent fertilitetsmæssige årsager er det problematisk. For min skyld må folk få børn, når de er både 38 og 45 - vi bliver alligevel ældre og ældre og holder os unge længere - men biologien spænder ofte ben, når børn først kommer på tale, når man er langt over de 30, og det bliver både dyrt og opslidende og begrænsende for befolkningstilvæksten, når det bliver for udbredt at vente for længe. 

Anmeld Citér

8. april 2016

Carina:-)

Jeg kan dog godt være bekymret for tendensen til, at "de unge" venter FOR længe og når at blive langt op i 30'erne, før de overvejer første barn. Af rent fertilitetsmæssige årsager er det problematisk. For min skyld må folk få børn, når de er både 38 og 45 - vi bliver alligevel ældre og ældre og holder os unge længere - men biologien spænder ofte ben, når børn først kommer på tale, når man er langt over de 30, og det bliver både dyrt og opslidende og begrænsende for befolkningstilvæksten, når det bliver for udbredt at vente for længe. 

Helt sikkert 

Det er noget skidt at vente for længe fordi man ikke ved hvor længe og hvor "god" man er til at blive gravid.

Jeg har veninder/familiemedlemmer der ikke kunne få børn selv om de var start 20 da de startede og det kunne have endt med ingen brn hvis de havde ventet til sidst 30erne Nu kunne de trods alt nå at få hjælp imens der stadig var noget at arbejde med. 

Og så er der mig der kigger på manden og vupti så er jeg gravid -

Men jeg er så også et atypisk tilfælde ifølge en fødselslæges udtaleser 

Men ja fertiliteten falder med alderen og i og med flere og flere kvinder gerne vil have en god karriere osv på plads inden børn kan vi risikere en stor stigning i fertilitetshjælp .

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.