ekebiv skriver:
Ja jeg var 37 da jeg fik den sidste, havde desværre en MA i 11 uge og derefter gik der næsten et år før jeg blev gravid igen så jeg måtte rykke min grænse der hed MAX 37 når jeg fik den sidste. De to år gør ikke den store forskel det ved jeg godt men jeg må jo så håbe på at mine børn ikke venter med at få børn til de er 40. Jeg gjorde mig MANGE tanker om min alder, og at jeg kom tættere og tættere på min skillelinie, faktisk havde jeg bestemt mig for at det ikke skulle være da jeg så stod med en positiv test.
mine forældre er meget aktive med fitnesscenter og venner osv, det er ikke fordi de sidder og visner i sofaen overhovedet. Men de tager ikke lige ungerne med på camping i en uge som de har gjort med mine nevøer og niecer og de synes det er hårdt at have dem fordi de ikke har samme energi til at håndtere konflikter og "underholde".
Jeg forstår dig til dels godt men tror dine tanker flytter sig efterhånden som du bliver ældre
For er man ung bedstemor skal man jo stadig arbejde.
Min farmor og farfar var unge men arbejdede så der var ikke tid til camping for når de endelig havde ferie gad de da ikke bruge den sparsomme tid på børnebørn de ville selv ud og rejse ( og forstod dem godt)
Min mormor var 76 da jeg blev født og døde da jeg var 17 og jeg har masser af minder om lange somre og weekender hvor hun altid lavede mine livretter ,roste mine tegninger og altid gad at læse højt eller fortælle om hendes barndom på landet på en stor gård.
Der var tid tid og atter tid til en videbegærlig lille pige -
Og det var og er en mangelvare så det lærte jeg at sætte stor pris på og når jeg tænker tilbage på min barndom er det ikke farmor/farfar der dukker op når jeg tænker f.eks tryghed og oplevelser nej det var min gamle mormor der prægede min opvækst med overskud og tid .
Jeg har selv det første barnebarn og fik ham da jeg lige var fyldt 40 og jeg skal arbejde til han er mindst 28 .
Nu bor han så af andre årsager hos os - så ser ham dagligt men sådan er det jo ( heldigvis) ikke for alle - så de fleste unge bedsteforældre arbejder mange timer pr uge og så er det ikke lige tanken om at være babysitter der ligger højest når det endelig er weekend.
Jeg har selv små børn og de har heldigvis et godt forhold til deres store søskende . Vi elsker at være sammen både i hverdagen men også i weekender og ferie så dermed ses vi tit også selv om vi forældre stadig skal arbejde ( meget) så dermed får søskende et tæt forhold selv med stor aldersforskel :)
Anmeld
Citér