Vi er så skruk, men er vi for gamle???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. marts 2016

Carina:-)

ekebiv skriver:

Jeg må indrømme at jeg synes den er lidt svær. Jeg kom til verden som efternøler for 40 år siden. Mine søskende er 8,12 og 15 år ældre end mig og mine forældre var 39 da de fik mig.

Mit største "problem" med at have så gamle forældre er, at de ikke har overskud til mine børn (på 3,6 og 9 år) ret længe ad gangen (og det skal ellers siges at de er friske og aktive selv om de bliver 80 iår). De har ikke det samme forhold til mine børn som de har haft til mine søskendes fordi de ikke har det samme overskud og det er jeg rigtig ked af.

Jeg tænker også på fremtiden og konfirmationer osv, at de måske ikke vil være der til den tid. Jeg ved godt at man aldrig ved hvor længe billetten gælder men det gør mig rigtig trist når jeg tænker på at de med stor sandsynlighed ikke kommer til at være en aktiv del af mine børns fremtid. Det er ikke for at være sortseer og jeg vil hverken sige for eller imod efternøler,  synes bare jeg ville dele mine erfaringer.

Men via lidt hurtigt hovedregning kan man jo se  du har selv været nær den alder da du fik den yngste som dine forældre var da de fik dig -

Så helt afskrækket kan du ikke have været :) Du vil jo have samme alder hvis din den yngste vælger at få barn sidst 30 start 40 og med den øgede livslængde og at flere og flere får øjnene op for at fast arbejde er godt at have styr på og dermed også uddannelse inden man får børn der det jo ret sandsynligt at dine egne børn bliver "gamle" inden de stifter fam.

Og dermed vil du også runde de 80 som bedstemor.

jeg har selv været teenmor ung mor middel mor og nu gammel mor -

Og helt ærligt så tror jeg de fleste børn hellere vil have en gammel mor med ro erfaring og ikke mindst styr ( for det meste) på de basale ting i livet end de vil have en ung mor med uro i kroppen og mangler noget så simpelt som at have uddannelse og fast arbejde på plads 

Og her snakker jeg om egne erfaringer - og efter samtaler med mine 3 store/ voksne børn .

Jeg mener så også at det er inviduelt om man er uden overskud i 70ërne  For kender folk der knap kan slæbe sig selv afsted som 50 årig og andre der er vildt aktive som 80 årige - 

Det er lidt op til en selv om man går i stå ( sef ikke hvis vi snakker sygdom ) men ellers har man selv lidt med at gøre om man holder sig selv i gang :) 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2016

Salsita

Hejsa

Ja jeg er altså ikke mor og er 44 år og har ikke helt givet op endnu. Jeg ved godt der er rigtig mange der siger at det er for gammelt specielt når det er første.

MEN MEN MEN

Jeg giver AWD helt ret - man fortryder kun de ting i livet man ikke får gjort og da I jo allerede er en familie med blandet alders grupper så ved I jo 100% hvad I går ind til.

Jeg er lige flyttet hjem til DK efter 25 år i udlandet. Der er så mange kulture hvor man lader "universet", "guderne", "skæbnen" bestemme, synes altså der tænkes lidt for meget her og mærkes alt for lidt.

MÆRK EFTER I JERES MAVER - SÅ VED I BEGGE HVAD DER SKAL SKE. Lyder hokus pokus men de eneste der har det helt rigtige svar er JER TO!!!! (når I lukker alt larmen ude)

Masser af kærlighed til jer to heldige bananer som har hinanden!

Anmeld Citér

30. marts 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Carina:-) skriver:

Men via lidt hurtigt hovedregning kan man jo se  du har selv været nær den alder da du fik den yngste som dine forældre var da de fik dig -

Så helt afskrækket kan du ikke have været :) Du vil jo have samme alder hvis din den yngste vælger at få barn sidst 30 start 40 og med den øgede livslængde og at flere og flere får øjnene op for at fast arbejde er godt at have styr på og dermed også uddannelse inden man får børn der det jo ret sandsynligt at dine egne børn bliver "gamle" inden de stifter fam.

Og helt ærligt så tror jeg de fleste børn hellere vil have en gammel mor med ro erfaring og ikke mindst styr ( for det meste) på de basale ting i livet end de vil have en ung mor med uro i kroppen og mangler noget så simpelt som at have uddannelse og fast arbejde på plads 

Og her snakker jeg om egne erfaringer - og efter samtaler med mine 3 store/ voksne børn .

Jeg mener så også at det er inviduelt om man er uden overskud i 70ërne  For kender folk der knap kan slæbe sig selv afsted som 50 årig og andre der er vildt aktive som 80 årige - 

Det er lidt op til en selv om man går i stå ( sef ikke hvis vi snakker sygdom ) men ellers har man selv lidt med at gøre om man holder sig selv i gang :) 

Mine børn fremhæver gang på gang, hvor glade de har været for at have unge forældre - og min søns gode veninde på 18 er glad for sine rolige, "tudsegamle" forældre - hendes far er ældre end min mor, altså min søns mormor! 

Jeg tror, at børn, der vokser op med kærlige, nærværende forældre lige netop er glade for den "model" og årgang, de nu engang har fået som far og mor. Og at det langt opvejer evt. ulemper ved hhv. unge og gamle forældre. 

Anmeld Citér

30. marts 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
ekebiv skriver:

Jeg må indrømme at jeg synes den er lidt svær. Jeg kom til verden som efternøler for 40 år siden. Mine søskende er 8,12 og 15 år ældre end mig og mine forældre var 39 da de fik mig.

Mit største "problem" med at have så gamle forældre er, at de ikke har overskud til mine børn (på 3,6 og 9 år) ret længe ad gangen (og det skal ellers siges at de er friske og aktive selv om de bliver 80 iår). De har ikke det samme forhold til mine børn som de har haft til mine søskendes fordi de ikke har det samme overskud og det er jeg rigtig ked af.

Jeg tænker også på fremtiden og konfirmationer osv, at de måske ikke vil være der til den tid. Jeg ved godt at man aldrig ved hvor længe billetten gælder men det gør mig rigtig trist når jeg tænker på at de med stor sandsynlighed ikke kommer til at være en aktiv del af mine børns fremtid. Det er ikke for at være sortseer og jeg vil hverken sige for eller imod efternøler,  synes bare jeg ville dele mine erfaringer.

Du må selv have været 37, da du fik den yngste? 

Anmeld Citér

30. marts 2016

ekebiv

Carina:-) skriver:

Ja jeg var 37 da jeg fik den sidste, havde desværre en MA i 11 uge og derefter gik der næsten et år før jeg blev gravid igen så jeg måtte rykke min grænse der hed MAX 37 når jeg fik den sidste. De to år gør ikke den store forskel det ved jeg godt men jeg må jo så håbe på at mine børn ikke venter med at få børn til de er 40. Jeg gjorde mig MANGE tanker om min alder, og at jeg kom tættere og tættere på min skillelinie, faktisk havde jeg bestemt mig for at det ikke skulle være da jeg så stod med en positiv test.

mine forældre er meget aktive med fitnesscenter og venner osv, det er ikke fordi de sidder og visner i sofaen overhovedet. Men de tager ikke lige ungerne med på camping i en uge som de har gjort med mine nevøer og niecer og de synes det er hårdt at have dem fordi de ikke har samme energi til at håndtere konflikter og "underholde".

Anmeld Citér

30. marts 2016

ekebiv

Mor og meget mere skriver:

Du må selv have været 37, da du fik den yngste? 

Jeg har svaret en anden på dette 

Anmeld Citér

31. marts 2016

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Så vil jeg være uden for flokken og sige at ja det syntes jeg at I er 

Min mor var 40 og min far 49 år da de fik mig. 

Jeg har tit da jeg var barn blevet spurgt om jeg var sammen med min bedstemor  Ikke så sjovt at skulle sige nej, det er altså min mor.

Og så døde min far da jeg var 13 år. Ingen tvivl om at hvis han var yngre da de havde fået mig at så ville jeg havde fået mange flere år sammen med ham. 

Og så tanken om at min mor nok muligvis ikke kommer til at opleve mine børn blive konfirmeret, blive gift eller få deres egne børn 

Jeg syntes at man skal få børn i 20'erne  Og det har jeg jo selv fået  

Syntes man skylder sine børn "unge" forældre  Det andet vil jeg være så fræk at sige er synd for børnene. Og jeg taler jo af erfaring 

Anmeld Citér

31. marts 2016

FruHolm <3

Min personlige erfaring er ja i er for gamle , 

men jeg har selv gamle forældre og er en af de yngste i flokken , 

de var knap 40 og 40 år da de fik mig , derefter fik de min lillesøster og min mor var 48 da hun fødte min lillebror ,

(19 da hun fik den første så fra ældste til yngste er der 29 år)

jeg står idag som knap 26 år med en søn på 5 år og venter barn nr 2 min personlige grænse går ved 30 år da jeg ikk vil være gammel med mine børn og stadig gerne vil være der mange år for mine børnebørn og måske opleve mine oldebørn , 

min mor fylder 66 til sommer(vi har ingen kontakt 

Min får er 66 år og har ikk ligefrem overskuddet til sine børnebørn , han arbejder stadig og har faktisk ikk set min søn i knap 2 år ,

min morfar døde før jeg blev født , min farfar da jeg var omkring 13 år , min mormor da jeg var 19 år , har min farmor tilbage som vidst er 86 år eller sådan noget , 

ved at min mor med meget stor sandsynlighed er død inden min søn bliver voksen så han får nok aldrig et forhold til hende , 

ved ikk om min far lever til den tid , når min søn fylder 20 vil min far trods alt være 81 år 

de har aldrig rigtigt deltaget i noget som helst , de har ikk haft overskud osv aldrig deltaget i at lege med os , hjælpe med lektier , deltaget når der har været noget med skoler osv , 

det har været ekstremt hårdt psykisk for mange af os og være "dem med de gamle forældre" 

jeg har 4 søskende der er gamle nok til at være mine forældre ,

for ikk at tænke på min lillebror som er 8 år yngre (har en anden far) udover 6 søskende på vores side der kunne være hans forældre også har 2 voksne søskende på hans fars side der kunne være hans forældre ,

vi søskende har altid skulle tage os af hinanden fordi vores forældre ikk magtede at være forældre i alle ender og kanter 

nu kom der lige en smøre 

Anmeld Citér

31. marts 2016

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Og når ja...så har jeg kun "oplevet" min morfar men han døde da jeg var 8 år så jeg har heller ikke haft glæde af nogen bedsteforældre.... Jeg er så glad for at mine børn har både deres mormor, farmor og farfar. Så det er også et af minusserne ved at få børn sent...At ens børn ikke får glæde eller så meget glæde af bedsteforældre. 

Anmeld Citér

31. marts 2016

Krydserfingre

I lyder til at være en dejlig familie! 

Men hvis jeg skal være helt ærlig så synes jeg det er for sent.. Selvfølgelig kan i godt være det hvis i virkelig ønsker - men i din alder er det ikke sikkert i bliver gravide lige med det samme - hvad hvis der går 1 år? Eller2? Det er nok der min "bekymring" ligger. Derudover havde jeg en barndomsveninde hvis far var samme alder da han fik hende - han var altså ca 75 da hun var små 25 år og dér var han altså blevet gammel. Det havde han ikke været i sine 50'er men 25 år gør rigtig meget.. Og det syntes jeg var synd for hende. Derudover - hvad med børnebørn? Vil i ikke gerne kunne leve og følge dem alle sammen? Forstå mig ret - hvis i får en ny om 1 år og han/hun får børn som 30 årlig så er din mand 82 og du er 72. Men til sidst: ALT er muligt og det jo helt op til jer. Dette var bare lige nogle tanker. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.