Sprit25 skriver:
Nu har jeg arbejdet som tjener i adskillige år og for satan jeg kan godt forstå nogle restauratøre siger nej tak til ammende kvinder! Jeg har vitterligt været vidne til en kvinde der lod sit bryst lufttørrer! Midt i restauranten! Uden at dække det mindste!! Når man ser det, så bliver man sgu "sart" og slår alle over en kam.
Derudover er jeg en af dem der synes man godt kan dække sig bare lige lidt til eller bede om et bord lidt afsides.
derudover kan jeg også godt forstå hvis mange resturatører siger nej til småbørn. Fordi hold kæft et kaos der følger med. Og mange forældre lader de her unger løbe frit. Jeg har været vidne til så meget at jeg kun går på Jensens, Mac d eller andre børnesteder når mit barn er med
Og det er derfor jeg elsker når vi er "hjemme" i Italien, for der er der plads til børn også på de fine og dyre restauranter enten i form af man har lavet en familiesektion eller bare fordi man synes børn er dejlige også når de ikke sidder musestille på en pindstol og leger voksne. Der kan vi gå på restaurant uden de skal pascifiseres af en Nintendo eller IPad.
Jeg har også været tjener i en rum tid og selvsagt (ja hvilken italiener i DK har ikke
) har min mand også i en lang periode. Og jeg fravælger restauranter i DK ikke fordi mine børn larmer, men fordi jeg ikke gider den indstilling til børn som værende ødelæggende for den gode dejlige (kedelige) voksenstemning. Og mine børn kan godt, vi var i vinterferien på en fin cafe/restaurant og en dame kom spontant op og roste dem, heldigvis ikke for at sidde stille (hvilket de ellers gjorde), men for at kunne tale om og nyde maden, tale om museet og ja være skønne børn.
Og da jeg ikke vælger "børnesteder", for hvorfor dog så gå ud og spise når det ikke er for at give dem kulinarisk oplevelse.
Jeg har ikke ønsket at flytte til Italien, det har aldrig været til diskussion. Men hver gang vi kommer derned husker jeg hvor fantastisk det må være at vokse op ingen kultur hvor børn er en del af familien og ikke noget der skal være stille, og når jeg kommer hjem og møder den første dansker der synes vi fylder på fortorvet, ikke burde lade barnet køre kurven i Føtex, ikke bør vælge andet end MacD og ikke burde amme så andre kan se det, så ønsker jeg at rejse igen. Og ikke desto mindre tager jeg mig selv i at tysse på mine børn på en restaurant for jeg ved ellers bliver de ser skævt til....
Anmeld
Citér