Jeg ku blive så sur! :@

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. marts 2016

Sprit25

serinasmor skriver:

Synes der er ret langt fra kvinden der ammer på caféen og til kvinden der lufttørrer i cafeen måske er det bare mig 

Jeg er klart for offentlig amning - men imod offentlig lufttørring og bleskift andre steder end på toilettet  

Og børn skal da være velkomne på caféen - men ikke som terrorister ... Det må da være i forældrenes interesse at opdrage børnene til at være med på café på caféens præmisser ... Det er for mig helt almindelig pli

Helt enig. Men når en kvinde sætter sig ind kan vi ikke som hvilken amme mor hun er. Så derfor vælger nogle st sige: okay ingen ammende kvinder 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2016

serinasmor

Sprit25 skriver:

Helt enig. Men når en kvinde sætter sig ind kan vi ikke som hvilken amme mor hun er. Så derfor vælger nogle st sige: okay ingen ammende kvinder 

Det er så der jeg nok ville sige noget som cafeejer ... Jeg tror jeg ville fortælle alle de ammende kvinder at det er helt ok du ammer her, men du skal vide at bleskift foregår på toilettet og lufttørring er ikke ok herinde - begge dele af hensyn til de andre gæster og hygiejnen 

Måske ville jeg endda lave en flyer, bruge det i PR sammenhæng, sætte det på Facebook,

lave en quiz :

amning er tilladt hos os men hvilke 2  af disse 5 ting er ikke ok på café Knudsen :

1. bleskift midt  i restauranten
  2. At spise din mad med din veninde 
  3. Bede om mælk til din kaffe
  4. Lufttørre din hud efter amning og toiletbesøg 
  5. Bede om at få varmet fin babys flaske

Svar rigtigt på spørgsmålet og vær med i konkurrencen om brunch til 2 voksne. Tag evt din veninde med

Velkommen hos café Knudsen, hvor vi glædeligt kommer med mælk til din kaffe, varmer din babys flaske og mener det er ok at din baby er sulten. 

Anmeld Citér

21. marts 2016

Loa

Altså TS ville du reelt lufte din frustration over din kæreste - samt være sur i flere dage over "bare det", eller ville du sætte en ammedebat i gang herinde?

Anmeld Citér

21. marts 2016

lineog4

Sprit25 skriver:

Nu har jeg arbejdet som tjener i adskillige år og for satan jeg kan godt forstå nogle restauratøre siger nej tak til ammende kvinder! Jeg har vitterligt været vidne til en kvinde der lod sit bryst lufttørrer! Midt i restauranten! Uden at dække det mindste!! Når man ser det, så bliver man sgu "sart" og slår alle over en kam. 

Derudover er jeg en af dem der synes man godt kan dække sig bare lige lidt til eller bede om et bord lidt afsides.

derudover kan jeg også godt forstå hvis mange resturatører siger nej til småbørn. Fordi hold kæft et kaos der følger med. Og mange forældre lader de her unger løbe frit. Jeg har været vidne til så meget at jeg kun går på Jensens, Mac d eller andre børnesteder når mit barn er med

Og det er derfor jeg elsker når vi er "hjemme" i Italien, for der er der plads til børn også på de fine og dyre restauranter enten i form af man har lavet en familiesektion eller bare fordi man synes børn er dejlige også når de ikke sidder musestille på en pindstol og leger voksne. Der kan vi gå på restaurant uden de skal pascifiseres af en Nintendo eller IPad.

Jeg har også været tjener i en rum tid og selvsagt (ja hvilken italiener i DK har ikke ) har min mand også i en lang periode. Og jeg fravælger restauranter i DK ikke fordi mine børn larmer, men fordi jeg ikke gider den indstilling til børn som værende ødelæggende for den gode dejlige (kedelige) voksenstemning. Og mine børn kan godt, vi var i vinterferien på en fin cafe/restaurant og en dame kom spontant op og roste dem, heldigvis ikke for at sidde stille (hvilket de ellers gjorde), men for at kunne tale om og nyde maden, tale om museet og ja være skønne børn. 

Og da jeg ikke vælger "børnesteder", for hvorfor dog så gå ud og spise når det ikke er for at give dem kulinarisk oplevelse. 

Jeg har ikke ønsket at flytte til Italien, det har aldrig været til diskussion. Men hver gang vi kommer derned husker jeg hvor fantastisk det må være at vokse op ingen kultur hvor børn er en del af familien og ikke noget der skal være stille, og når jeg kommer hjem og møder den første dansker der synes vi fylder på fortorvet, ikke burde lade barnet køre kurven i Føtex, ikke bør vælge andet end MacD og ikke burde amme så andre kan se det, så ønsker jeg at rejse igen. Og ikke desto mindre tager jeg mig selv i at tysse på mine børn på en restaurant for jeg ved ellers bliver de ser skævt til.... 

Anmeld Citér

21. marts 2016

fruD

I mine unge vilde dage sad jeg en søndagmiddag på Mac D med de vildeste tømmermænd.  Bordene står tæt og der kommer en mor og baby og sætter sig ved bordet ved siden af. Der er nok godt og vel 30 cm mellem os. Hun skal til at amme sit baby og begynder at finde frem. Der breder sig en lugt at sur gammel brystmælk (i ved som et gammelt vådt ammeindlæg kan lugte). Jeg må ærligt erkende at jeg var ved at kaste op. Det oplevelse sidder så dybt i mig at jeg altid har vist hensyn når jeg har ammet mine børn. Uden at have et problem med det. Amning er naturligt og godt og jeg er stor fortaler for det. Men det skader absolut ingen at vise hensyn til sine medmennesker.  

Anmeld Citér

21. marts 2016

lineog4

Smølfine123 skriver:

Jeg ser nu ikke mig selv som kropsforskækket fordi jeg synes man ikke bør vise hele sit bryst på en restaurant..??

det er da fint at kvinder ammer også på cafeer. Men der er gode amme- bh'er, amme-toppe mm. Man kan sagtens amme uden at hovedet på barnet skal dækkes. De billeder der er på dit link- synes du virkeligt at det er rart at kigge på, på en restaurant..? Jeg synes ikke bryster er grimme, men jeg synes da det er normalt ikke at klæde sig af ved barmen. Og jeg føler mig ikke undertrykt SF nogle regler. For mig er det bare naturligt også at tænke på andres blufærdighedsgrænse.

Sådan har jeg set ud når jeg ammede (altså ikke med tørklæde om hovedet), da jeg fik min datter for 13 år siden var der slet ikke den debat og jeg overvejede da ikke et splitsekund at nogle kunne finde det ulækkert, forkert eller andet - jeg ammede jo bare. Der fandtes ikke ammerum på den måde (synes nu heller ikke jeg nogen nu når man går udenfor og ikke vælger storcentre), så var baby sulten så fandt man en bænk hvis det var godt vejr eller slog sig ned på en cafe hvis der var koldt og måtte så punge ud med 30 kroner for en kop the (er sikker på cafeerne er glade i dagtimerne i hverdagene for alle de der skal amme). 

Så nej de billeder på linket hverken støder mig eller vil få mig til at miste appetitten, de vil ikke generer mig om jeg så var gået på Michelin restaurant, det er jo bare et bryst, sådan et der også sidder på min krop og her bliver det brugt til det som det er skabt til. Nu er jeg så heller ikke blufærdig og ville faktisk også være ligeglad med om folk var nøgne mens de spiste, bare jeg kan få lov at beholde mit tøj på 

Men jeg kan da se jeg skal revurderer og forstå at der er en større flok end jeg regnede med der var blufærdige over for lidt af brystet. Undrer mig bare når jeg ser busreklamer om større bryster, ser film, ser udringet tøj, ser bikinier osv. 

Anmeld Citér

21. marts 2016

Sprit25

lineog4 skriver:

Og det er derfor jeg elsker når vi er "hjemme" i Italien, for der er der plads til børn også på de fine og dyre restauranter enten i form af man har lavet en familiesektion eller bare fordi man synes børn er dejlige også når de ikke sidder musestille på en pindstol og leger voksne. Der kan vi gå på restaurant uden de skal pascifiseres af en Nintendo eller IPad.

Jeg har også været tjener i en rum tid og selvsagt (ja hvilken italiener i DK har ikke ) har min mand også i en lang periode. Og jeg fravælger restauranter i DK ikke fordi mine børn larmer, men fordi jeg ikke gider den indstilling til børn som værende ødelæggende for den gode dejlige (kedelige) voksenstemning. Og mine børn kan godt, vi var i vinterferien på en fin cafe/restaurant og en dame kom spontant op og roste dem, heldigvis ikke for at sidde stille (hvilket de ellers gjorde), men for at kunne tale om og nyde maden, tale om museet og ja være skønne børn. 

Og da jeg ikke vælger "børnesteder", for hvorfor dog så gå ud og spise når det ikke er for at give dem kulinarisk oplevelse. 

Jeg har ikke ønsket at flytte til Italien, det har aldrig været til diskussion. Men hver gang vi kommer derned husker jeg hvor fantastisk det må være at vokse op ingen kultur hvor børn er en del af familien og ikke noget der skal være stille, og når jeg kommer hjem og møder den første dansker der synes vi fylder på fortorvet, ikke burde lade barnet køre kurven i Føtex, ikke bør vælge andet end MacD og ikke burde amme så andre kan se det, så ønsker jeg at rejse igen. Og ikke desto mindre tager jeg mig selv i at tysse på mine børn på en restaurant for jeg ved ellers bliver de ser skævt til.... 

Naturligvis skal børn ikke pacificeres. Men jeg har vitterligt været vidne til et barn har pisset i garderoben fordi faren ikke lige gad og følge ungen på toilettet. 

Nayurligvis vil jeg også tage på en almindelig cafe og restaurant med mit barn men det skal være et sted hvot børn er velkommen. Hvor folk ved at der kommer børn. Men man vil aldrig se mine børn farer rundt og de vil altid rydde op efter sig selv 

Anmeld Citér

21. marts 2016

serinasmor

lineog4 skriver:

Sådan har jeg set ud når jeg ammede (altså ikke med tørklæde om hovedet), da jeg fik min datter for 13 år siden var der slet ikke den debat og jeg overvejede da ikke et splitsekund at nogle kunne finde det ulækkert, forkert eller andet - jeg ammede jo bare. Der fandtes ikke ammerum på den måde (synes nu heller ikke jeg nogen nu når man går udenfor og ikke vælger storcentre), så var baby sulten så fandt man en bænk hvis det var godt vejr eller slog sig ned på en cafe hvis der var koldt og måtte så punge ud med 30 kroner for en kop the (er sikker på cafeerne er glade i dagtimerne i hverdagene for alle de der skal amme). 

Så nej de billeder på linket hverken støder mig eller vil få mig til at miste appetitten, de vil ikke generer mig om jeg så var gået på Michelin restaurant, det er jo bare et bryst, sådan et der også sidder på min krop og her bliver det brugt til det som det er skabt til. Nu er jeg så heller ikke blufærdig og ville faktisk også være ligeglad med om folk var nøgne mens de spiste, bare jeg kan få lov at beholde mit tøj på 

Men jeg kan da se jeg skal revurderer og forstå at der er en større flok end jeg regnede med der var blufærdige over for lidt af brystet. Undrer mig bare når jeg ser busreklamer om større bryster, ser film, ser udringet tøj, ser bikinier osv. 

Hmm ... Jeg kan heller ikke lade være med at undre mig en smule over om de der er imod offentlig amning så også er imod nedringet beklædning som viser kavalergang (eller bare tøj der stopper 15 cm under kravebenet ) , er imod bikini på Strand og i haven (eller topløse for den sags skyld ) imod fitness tøser i sportstoppe osv  

Anmeld Citér

21. marts 2016

Sandratoft

Newsence skriver:

Nu har jeg også ammet og sagde jo netop at gensidig hensyn betyder at vi andre må finde os i at se lidt bryster men man kan godt dække til uden at barnets hoved er dækket helt til.. og man kan jo vente med at hive brystet frem til man er klar istedet for at have brystet fremme flere minutter før man lægger barnet til.. og det samme når barnet er færdig med at spise så pak da lige brystet væk inden du får barnet til at bøvse.. Da jeg ammede dækkede jeg altid brystet til når barnet ikke lå til og når barnet lå til dækkede jeg hvad jeg kunne UDEN at dække barnest hoved. Gensidig hensyn betyder stadig at den ammende OGSÅ tager så meget hensyn som det er muligt UDEN at det går ud over amningen 

Ja det er helt klart, kunne heller aldrig, af hensyn til min  egen blufærdighed, finde på at blotte brystet langt tid inden jeg skulle amme. Lagde altid min datter klar, og hev så ned i trøjen, satte amme brikken på og knappede hende på. Ved godt at det lige giver nogle sekunder med et helt blottet bryst, men vidste ikke hvad jeg ellers skulle gøre? Prøvede også altid at finde det mest afsides sted i et givet lokale. 

Anmeld Citér

21. marts 2016

lineog4

Kom lige til at tænke på hvordan jeg så ud til mit bryllup, der ser man da næsten lige så meget bryst som hvis jeg ammede og havde en baby foran, man Kan i hvert fald se lidt af bh'en - nu var vi så godt nok heller ikke på restaurant, men..... 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.