Jeg ku blive så sur! :@

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. marts 2016

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

Jeg har altid ammet alle steder, jeg gik hen. Min søn var sulten, så han skulle have mad. Jeg har ammet i busser, tog, fly, i moskeen, på restaurant og mange flere steder. Jeg er så en af dem, der dækker mig helt, og du ser intet af mit bryst, når jeg ammer og er ude. 

Men hvis jeg havde veninder på besøg eller var i deres hjem, var jeg altså ikke helt tildækket, og det har aldrig været er problem. 

På samme måde rører det ikke mig, at nogle kvinder viser hele kavalergangen, når de ammer ude. Så længe jeg ikke skal vise mit, må de gøre, som de har lyst til.

Det er et bryst, der bliver brugt til at give Baby mad - det er for mig det naturligste i verden, og hvis jeg ikke har lyst til at stirre - hvilket jeg ikke har, så kan jeg da kigge på noget andet. Jeg tager mig dog selv i ofte, når jeg ser en ammende mor, at Smile til hende og hvis jeg sidder tæt på måske også give babyen en lille sød kommentar.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2016

serinasmor

lineog4 skriver:

Kom lige til at tænke på hvordan jeg så ud til mit bryllup, der ser man da næsten lige så meget bryst som hvis jeg ammede og havde en baby foran, man Kan i hvert fald se lidt af bh'en - nu var vi så godt nok heller ikke på restaurant, men..... 

Åh nej - man kan se 17 cm hud under dit kraveben  

Pæn påklædning i mine øjne  

Anmeld Citér

21. marts 2016

Babilooo

lineog4 skriver:

Kom lige til at tænke på hvordan jeg så ud til mit bryllup, der ser man da næsten lige så meget bryst som hvis jeg ammede og havde en baby foran, man Kan i hvert fald se lidt af bh'en - nu var vi så godt nok heller ikke på restaurant, men..... 

Nej det ser da pænt ud. Der er da stor forskel på det og så at man kan se brystvorte og hele brystet. Det er jo ikke fordi de forskrækker andre, men jeg tror der er en del der synes at mælketunge bryster der bare hænger fremme så alt kan se er upassende. Det er ikke et spørgsmål om hvorvidt man må fodre sit barn, men jeg forstår ikke hvorfor man ikke overhoved overvejer at andre kigger. Personligt synes jeg da det er irriterende at få et bryst i hovedet på en cafe eller en restaurant. Og ærlig talt så har jeg ikke lyst til at skulle kigge væk i 10 min. Som der bliver skrevet at man kan. Det er da anstrengende... Hvis alle viser hensyn til hinanden er det da bedre. 

Det er som om at nogle mødre kræver "deres ret" til at fodre deres baby ved at blotte mere end man overhoved behøver.

Anmeld Citér

21. marts 2016

M (:

Saphiira skriver:

Der findes faktisk børn som ikke kan lide at blive dækket til, hvad med dem?  

det ville overhovedet ikke generer mig, hvis en mor ammede uden tildækning. Jeg kigger bare den anden vej. Jeg indrømmer gerne at jeg har synes det var akavet når min søster har skulle amme.. Men har bare kigget den anden vej, fordi jeg ved, at det er mig, som lægger for meget i det

Min datter bliver eddikesur og nægter at spise, hvis jeg forsøger at lægge en stofble over hendes ansigt (eller bare brystet), når hun skal spise.. Skal hun mon så nægtes mad i det offentlige rum? 

Anmeld Citér

21. marts 2016

Babilooo

M (: skriver:

Min datter bliver eddikesur og nægter at spise, hvis jeg forsøger at lægge en stofble over hendes ansigt (eller bare brystet), når hun skal spise.. Skal hun mon så nægtes mad i det offentlige rum? 

Næ..men ser findes ammebh'er og toppe/bluser hvor lige så lidt vises.... Bare en tanke

Anmeld Citér

21. marts 2016

M (:

Næ..men ser findes ammebh'er og toppe/bluser hvor lige så lidt vises.... Bare en tanke

Jeg ammer selv meget diskret, og har altid en bluse på der kan hives op og en, der kan hives ned samt ammebh på, så der næsten kun stikker en smule af brystvorten frem (og har ret små bryster).. Men derfor vil der jo unægteligt kunne ses en smule bryst, når min datter skal knappes af/på - og hun nægter som sagt at amme under stofble. 

Men uanset hvor lidt/meget bryst jeg (eller andre) viser i forbindelse med amning, så er jeg helt sikker på at en skrigende baby er mere forstyrrende og viser mindre hensyn til andre end en smule blottet barm (hvor man har den frihed at kigge den anden vej!)..

Anmeld Citér

21. marts 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Smølfine123 skriver:

Nej det ser da pænt ud. Der er da stor forskel på det og så at man kan se brystvorte og hele brystet. Det er jo ikke fordi de forskrækker andre, men jeg tror der er en del der synes at mælketunge bryster der bare hænger fremme så alt kan se er upassende. Det er ikke et spørgsmål om hvorvidt man må fodre sit barn, men jeg forstår ikke hvorfor man ikke overhoved overvejer at andre kigger. Personligt synes jeg da det er irriterende at få et bryst i hovedet på en cafe eller en restaurant. Og ærlig talt så har jeg ikke lyst til at skulle kigge væk i 10 min. Som der bliver skrevet at man kan. Det er da anstrengende... Hvis alle viser hensyn til hinanden er det da bedre. 

Det er som om at nogle mødre kræver "deres ret" til at fodre deres baby ved at blotte mere end man overhoved behøver.

Når jeg har været på café, kan jeg ikke bagefter sætte hverken ansigt eller krop på andre gæster end dem, jeg har været sammen med, og dem, der decideret har fanget min opmærksomhed, og som jeg derfor selv har valgt at se nærmere på. Jeg har aldrig oplevet at sidde i en positur, hvor jeg aktivt måtte dreje hovedet bort for at undgå, at mit blik var fæstet på en anden gæst konstant. 

Jeg kan se udfordringen, hvis den ammende sætter sig ved dit bord, lige overfor dig, knapper op, så du "får hendes bryster i hovedet", som du skriver, men hvor ofte sker det for dig? 

Jeg gætter på, at du ikke er tvunget til at se nærgående på ammendes bryster på café, men at dit ubehag ved bevidstheden om, at det foregår, så du kan skimte det ud af øjenkrogen, er det, der fylder mest. Det kan du selvfølgelig ikke gøre så meget ved - ubehag er ubehag, og man er ikke altid herre over sine reaktioner - men oplevelsen af, at du tvinges til at studere brystvorte og mælkedråber, hvad ved jeg, virker altså ikke sandsynlig. Ihvertfald ikke gang på gang på gang. 

Anmeld Citér

21. marts 2016

SofiaMik

Handler det måske om, at kvinder med meget store bryster er mere provokerende på folk, når de bruges til at amme? Sproget taler for sig selv i debatten. Der bliver talt om at få dem i hovedet osv.

Anmeld Citér

22. marts 2016

Kim71

PT skriver:

Jeg har altid ammet alle steder, jeg gik hen. Min søn var sulten, så han skulle have mad. Jeg har ammet i busser, tog, fly, i moskeen, på restaurant og mange flere steder. Jeg er så en af dem, der dækker mig helt, og du ser intet af mit bryst, når jeg ammer og er ude. 

Men hvis jeg havde veninder på besøg eller var i deres hjem, var jeg altså ikke helt tildækket, og det har aldrig været er problem. 

På samme måde rører det ikke mig, at nogle kvinder viser hele kavalergangen, når de ammer ude. Så længe jeg ikke skal vise mit, må de gøre, som de har lyst til.

Det er et bryst, der bliver brugt til at give Baby mad - det er for mig det naturligste i verden, og hvis jeg ikke har lyst til at stirre - hvilket jeg ikke har, så kan jeg da kigge på noget andet. Jeg tager mig dog selv i ofte, når jeg ser en ammende mor, at Smile til hende og hvis jeg sidder tæt på måske også give babyen en lille sød kommentar.

Når jeg gør det samme, altså "Jeg tager mig dog selv i ofte, når jeg ser en ammende mor, at Smile til hende og hvis jeg sidder tæt på måske også give babyen en lille sød kommentar", så bliver det ofte misforstået af kvinden.

Anmeld Citér

22. marts 2016

migxher

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=782470781896958&id=351286091682098

Hold nu kæften hvor er vi krops forskrækkede. Det kunne jo se meget værre ud her hjemme.

det er okay at vise bryster i tv, film, reklamer osv. Men når en lille baby får mad så er det pludselig klamt og noget der skal gemmes væk.

Kig væk hvis i ikke vil se på den smule bryst der vises når en baby ammes.

Alle de som ikke vil se bryster når i spiser.

Har i aldrig været i biograf med slik og popcorn. Eller set film der hjemme til pizza en fredag aften. Så har i garanteret også set bryster mens i spiste. Men ingen, når det er en lille baby der får mad er det pludselig noget andet.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.