Smølfine123 skriver:
Nej det ser da pænt ud. Der er da stor forskel på det og så at man kan se brystvorte og hele brystet. Det er jo ikke fordi de forskrækker andre, men jeg tror der er en del der synes at mælketunge bryster der bare hænger fremme så alt kan se er upassende. Det er ikke et spørgsmål om hvorvidt man må fodre sit barn, men jeg forstår ikke hvorfor man ikke overhoved overvejer at andre kigger. Personligt synes jeg da det er irriterende at få et bryst i hovedet på en cafe eller en restaurant. Og ærlig talt så har jeg ikke lyst til at skulle kigge væk i 10 min. Som der bliver skrevet at man kan. Det er da anstrengende... Hvis alle viser hensyn til hinanden er det da bedre.
Det er som om at nogle mødre kræver "deres ret" til at fodre deres baby ved at blotte mere end man overhoved behøver.
Når jeg har været på café, kan jeg ikke bagefter sætte hverken ansigt eller krop på andre gæster end dem, jeg har været sammen med, og dem, der decideret har fanget min opmærksomhed, og som jeg derfor selv har valgt at se nærmere på. Jeg har aldrig oplevet at sidde i en positur, hvor jeg aktivt måtte dreje hovedet bort for at undgå, at mit blik var fæstet på en anden gæst konstant.
Jeg kan se udfordringen, hvis den ammende sætter sig ved dit bord, lige overfor dig, knapper op, så du "får hendes bryster i hovedet", som du skriver, men hvor ofte sker det for dig?
Jeg gætter på, at du ikke er tvunget til at se nærgående på ammendes bryster på café, men at dit ubehag ved bevidstheden om, at det foregår, så du kan skimte det ud af øjenkrogen, er det, der fylder mest. Det kan du selvfølgelig ikke gøre så meget ved - ubehag er ubehag, og man er ikke altid herre over sine reaktioner - men oplevelsen af, at du tvinges til at studere brystvorte og mælkedråber, hvad ved jeg, virker altså ikke sandsynlig. Ihvertfald ikke gang på gang på gang.
Anmeld
Citér