Smølfine123 skriver:
Analogien til den mindre udviklede lande er at de ikke tænker over det og hiver brystet frem.
Mht. til komme videre i forhold til amning i det offentlige rum, så læser du ikke, hvad jeg skriver. Jeg mener ikke at amning eller for den sags skyld amning i det offentlige rum er forkert overhovedeller klamt. Men jeg mener godt at man kan dække sig. Og det betyder ikke at baby skal være fuldstændig overdækket af stofble og ikke få luft. Man kan god dække brystet og stadig give baby luft. Det har jeg da altid kunne.
Herudover forstår jeg heller ikke altid det store behov for at amme på en cafe eller restaurant. Selvfølgelig kan man hænde i en situation hvor det er nødvendigt. Jeg har for det meste affodret/ammet før restaurantbesøg så det har aldrig været nødvendigt. Der er adskillige ammerum rundt om i byen. Men selvfølgelig er det hyggeligere på en cafe.... Men så synes jeg man skylder andre ikke at blotte sig. Bare fordi bryster indeholder mælk betyder det altså ikle st man kan knappe blusen op og hive alt frem.... Og det er der altså nogen der gør.
jeg er absolut ikke blufærdig men jeg synes bare ikke det er passende hvis man ikke viser hensyn.
Jeg tror ikke at det er fordi jeg ikke læser det du skriver, jeg tror såmænd bare det er fordi jeg ikke kan relatere til at føle mig forpligtet til at tænke over at hive brystet frem, eller mene at kvinder skylder nogen ikke at blotte sig for at amme. Altså det er den helt grundlæggende tanke om, at der skulle være noget som helst at "undskylde" i den sammenhæng, som jeg ikke forstår...
Egentlig er jeg selv til tider ret blufærdig - og kommer sikkert til at foretrække lidt "diskret" amning for at skabe ro - ikke mindst for baby. Men det er bestemt ikke for omverdenens skyld... der er ikke noget hensyn at vise, i mine øjne, eftersom der ikke er noget at undskylde eller skjule...
Hvis kvinder ikke er "diskrete" med deres amning, finder jeg det blot positivt at de ikke ligger under for "kropsforskrækkelsen". Jeg tænker ikke at det handler om deres "behov for at blotte sig" - det giver jo et indtryk af at det er noget kvinder gør for deres egen "lyst"...
Anmeld
Citér