Jeg ku blive så sur! :@

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. marts 2016

ErDuHerIkkeSnart

Hvis nogen rent faktisk bad mig om at "dække mig til" når jeg ammede, ville jeg være uendeligt fristet til at tackle det med humor:

http://www.stuff.co.nz/life-style/parenting/baby/breastfeeding/69033210/Breastfeeding-mums-brilliant-response-to-cover-yourself-sign

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2016

Babilooo

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Jeg tror ikke at det er fordi jeg ikke læser det du skriver, jeg tror såmænd bare det er fordi jeg ikke kan relatere til at føle mig forpligtet til at tænke over at hive brystet frem, eller mene at kvinder skylder nogen ikke at blotte sig for at amme. Altså det er den helt grundlæggende tanke om, at der skulle være noget som helst at "undskylde" i den sammenhæng, som jeg ikke forstår...

Egentlig er jeg selv til tider ret blufærdig - og kommer sikkert til at foretrække lidt "diskret" amning for at skabe ro - ikke mindst for baby. Men det er bestemt ikke for omverdenens skyld... der er ikke noget hensyn at vise, i mine øjne, eftersom der ikke er noget at undskylde eller skjule...

Hvis kvinder ikke er "diskrete" med deres amning, finder jeg det blot positivt at de ikke ligger under for "kropsforskrækkelsen". Jeg tænker ikke at det handler om deres "behov for at blotte sig" - det giver jo et indtryk af at det er noget kvinder gør for deres egen "lyst"... 

Jeg ser nu ikke mig selv som kropsforskækket fordi jeg synes man ikke bør vise hele sit bryst på en restaurant..??

det er da fint at kvinder ammer også på cafeer. Men der er gode amme- bh'er, amme-toppe mm. Man kan sagtens amme uden at hovedet på barnet skal dækkes. De billeder der er på dit link- synes du virkeligt at det er rart at kigge på, på en restaurant..? Jeg synes ikke bryster er grimme, men jeg synes da det er normalt ikke at klæde sig af ved barmen. Og jeg føler mig ikke undertrykt SF nogle regler. For mig er det bare naturligt også at tænke på andres blufærdighedsgrænse.

Anmeld Citér

20. marts 2016

sne190810

Smølfine123 skriver:

Analogien til den mindre udviklede lande er at de ikke tænker over det og hiver brystet frem. 

Mht. til komme videre i forhold til amning i det offentlige rum, så læser du ikke, hvad jeg skriver. Jeg mener ikke at amning eller for den sags skyld amning i det offentlige rum er forkert overhovedeller klamt. Men jeg mener godt at man kan dække sig. Og det betyder ikke at baby skal være fuldstændig overdækket af stofble og ikke få luft. Man kan god dække brystet og stadig give baby luft. Det har jeg da altid kunne. 

Herudover forstår jeg heller ikke altid det store behov for at amme på en cafe eller restaurant. Selvfølgelig kan man hænde i en situation hvor det er nødvendigt. Jeg har for det meste affodret/ammet før restaurantbesøg så det har aldrig været nødvendigt. Der er adskillige ammerum rundt om i byen. Men selvfølgelig er det hyggeligere på en cafe.... Men så synes jeg man skylder andre ikke at blotte sig. Bare fordi bryster indeholder mælk betyder det altså ikle st man kan knappe blusen op og hive alt frem.... Og det er der altså nogen der gør.

jeg er absolut ikke blufærdig men jeg synes bare ikke det er passende hvis man ikke viser hensyn.

Ej men altså, vil du da holde op :-D Som om man timer det hvornår baby skal ammes, ift at sidde på cafeen/restauranten. 

Om jeg så havde siddet i flere timer og ammede min datter forinden, ville jeg da aldrig kunne garantere at hun ville have brug for mere, når jeg sad og drak min kaffe ude. 

Men ja, dog kan jeg da bekræfte dig i at jeg mange gange før har sat mig et sted, og bestilt noget at drikke, udelukkendefordi jeg har skulle amme. Så mange ammerum findes der nu heller ikke rundt omkring. Og det skal jeg/mit barn da have lov til, lige såvel som du skalhave lov til at tage er hvil på din shoppetur.. Lige meget hvor meget hud vi hver især viser :-)

Anmeld Citér

20. marts 2016

ErDuHerIkkeSnart

Smølfine123 skriver:

Jeg ser nu ikke mig selv som kropsforskækket fordi jeg synes man ikke bør vise hele sit bryst på en restaurant..??

det er da fint at kvinder ammer også på cafeer. Men der er gode amme- bh'er, amme-toppe mm. Man kan sagtens amme uden at hovedet på barnet skal dækkes. De billeder der er på dit link- synes du virkeligt at det er rart at kigge på, på en restaurant..? Jeg synes ikke bryster er grimme, men jeg synes da det er normalt ikke at klæde sig af ved barmen. Og jeg føler mig ikke undertrykt SF nogle regler. For mig er det bare naturligt også at tænke på andres blufærdighedsgrænse.

Jeg tror igen at det er det der med "bør", som ikke for mig giver mening i sammenhæng med amning. Her er det eneste "bør" i mit hoved vitterlig at man "bør" give sit barn mad ved behov...

Igen  forholder jeg mig faktisk slet ikke til om jeg finder hendes bryster "rare" at se på... jeg tror ikke det ville strejfe mig at bedømme i en ammesituation ...

Præmissen om at skulle dække sig til med en god BH fordi man kan, dækker jo igen over en forståelse af at der i én eller anden udstrækning er tale om et fænomen som bør skjules lidt...

Anmeld Citér

20. marts 2016

Christine

sne190810 skriver:

Ej men altså, vil du da holde op :-D Som om man timer det hvornår baby skal ammes, ift at sidde på cafeen/restauranten. 

Om jeg så havde siddet i flere timer og ammede min datter forinden, ville jeg da aldrig kunne garantere at hun ville have brug for mere, når jeg sad og drak min kaffe ude. 

Men ja, dog kan jeg da bekræfte dig i at jeg mange gange før har sat mig et sted, og bestilt noget at drikke, udelukkendefordi jeg har skulle amme. Så mange ammerum findes der nu heller ikke rundt omkring. Og det skal jeg/mit barn da have lov til, lige såvel som du skalhave lov til at tage er hvil på din shoppetur.. Lige meget hvor meget hud vi hver især viser :-)

Og de få ammerum der er, er altid fyldt op fordi folk tager barnevogn mv med derind  

Jeg synes det er meget undtagelsesvis man kan finde et dertil indrettet sted. 

Synes heldigvis der også er mange positive tilkendegivelser, omkring offentlig amning. Har set flere henvende sig til ammende og fortælle at de synes det er godt at de tør amme offentligt 

Anmeld Citér

20. marts 2016

Babilooo

Christine skriver:

Og de få ammerum der er, er altid fyldt op fordi folk tager barnevogn mv med derind  

Jeg synes det er meget undtagelsesvis man kan finde et dertil indrettet sted. 

Synes heldigvis der også er mange positive tilkendegivelser, omkring offentlig amning. Har set flere henvende sig til ammende og fortælle at de synes det er godt at de tør amme offentligt 

Men det her er vel ikke et spørgsmål om offentlig eller ikke offentlig amning. Jeg er for offentlig amning. Men jeg kan bare ikke se det som en ret eller forstå hvorfor man viser meget af sit bryst, når man gør det.

Anmeld Citér

20. marts 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg fatter ikke en bjælde. Der er bare bryster på reklamerne på bybusserne, på forsiden af aviser og magasiner, der er nøgne bryster i film og i realityshows - altsammen i en ikke-amme-kontekst, og det er trods alt amning, vi har dem for. 

Gad godt vide, om d'herrer og damer, der har det svært med synet af bryster i det offentlige rum og i forbindelse med måltider, konstant drejer hovedet bort, smider slik og popcorn væk i biografen, når den kvindelige hovedperson blotter sin barm, og aldrig nogensinde har spist foran fjernsynet til en film eller serie med samme indhold? 

Jeg kan blive stødt, når kvindekroppen seksualiseres og ikke mindst påberåbes at være så "forkert", at et par "nye" bryster lanceres som en god idé i store reklamer. Dér er noget at anfægte. Men at en kvinde på en café giver sit barn mad på den sundeste og naturligste facon, kan jeg ikke se problemet i - problemet er for mig, hvis hun lader være. Og hvor er vi henne, når andre kvinder finder brystmælk og bryster så frastødende, at de foretrækker ikke at opholde sig i et rum, hvor de risikerer at støde på synet? 

Det er paradoksale tider, vi lever i. 

Anmeld Citér

21. marts 2016

Septemberbaby2

Hvor er det egentlig sørgeligt. Kig den anden vej de ti minutter babyen får sin mad. 

Det siger mest noget om de brystforskrækkede folk, end det siger om moderen der ammer. 

kig indad, Peoples 

Anmeld Citér

21. marts 2016

Sprit25

Nu har jeg arbejdet som tjener i adskillige år og for satan jeg kan godt forstå nogle restauratøre siger nej tak til ammende kvinder! Jeg har vitterligt været vidne til en kvinde der lod sit bryst lufttørrer! Midt i restauranten! Uden at dække det mindste!! Når man ser det, så bliver man sgu "sart" og slår alle over en kam. 

Derudover er jeg en af dem der synes man godt kan dække sig bare lige lidt til eller bede om et bord lidt afsides.

derudover kan jeg også godt forstå hvis mange resturatører siger nej til småbørn. Fordi hold kæft et kaos der følger med. Og mange forældre lader de her unger løbe frit. Jeg har været vidne til så meget at jeg kun går på Jensens, Mac d eller andre børnesteder når mit barn er med

Anmeld Citér

21. marts 2016

serinasmor

Sprit25 skriver:

Nu har jeg arbejdet som tjener i adskillige år og for satan jeg kan godt forstå nogle restauratøre siger nej tak til ammende kvinder! Jeg har vitterligt været vidne til en kvinde der lod sit bryst lufttørrer! Midt i restauranten! Uden at dække det mindste!! Når man ser det, så bliver man sgu "sart" og slår alle over en kam. 

Derudover er jeg en af dem der synes man godt kan dække sig bare lige lidt til eller bede om et bord lidt afsides.

derudover kan jeg også godt forstå hvis mange resturatører siger nej til småbørn. Fordi hold kæft et kaos der følger med. Og mange forældre lader de her unger løbe frit. Jeg har været vidne til så meget at jeg kun går på Jensens, Mac d eller andre børnesteder når mit barn er med

Synes der er ret langt fra kvinden der ammer på caféen og til kvinden der lufttørrer i cafeen måske er det bare mig 

Jeg er klart for offentlig amning - men imod offentlig lufttørring og bleskift andre steder end på toilettet  

Og børn skal da være velkomne på caféen - men ikke som terrorister ... Det må da være i forældrenes interesse at opdrage børnene til at være med på café på caféens præmisser ... Det er for mig helt almindelig pli

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.