Jeg fatter ikke en bjælde. Der er bare bryster på reklamerne på bybusserne, på forsiden af aviser og magasiner, der er nøgne bryster i film og i realityshows - altsammen i en ikke-amme-kontekst, og det er trods alt amning, vi har dem for.
Gad godt vide, om d'herrer og damer, der har det svært med synet af bryster i det offentlige rum og i forbindelse med måltider, konstant drejer hovedet bort, smider slik og popcorn væk i biografen, når den kvindelige hovedperson blotter sin barm, og aldrig nogensinde har spist foran fjernsynet til en film eller serie med samme indhold?
Jeg kan blive stødt, når kvindekroppen seksualiseres og ikke mindst påberåbes at være så "forkert", at et par "nye" bryster lanceres som en god idé i store reklamer. Dér er noget at anfægte. Men at en kvinde på en café giver sit barn mad på den sundeste og naturligste facon, kan jeg ikke se problemet i - problemet er for mig, hvis hun lader være. Og hvor er vi henne, når andre kvinder finder brystmælk og bryster så frastødende, at de foretrækker ikke at opholde sig i et rum, hvor de risikerer at støde på synet?
Det er paradoksale tider, vi lever i.
Anmeld
Citér