Anonym skriver:
Som barn af en bipolar forælder må jeg ærlig talt indrømme, at jeg synes, at det er et egoistisk valg at sætte et barn i verdenen, når man er umedicineret samt intet netværk har. Men det er et valg, som du har taget, og det er dit job som forælder, at dit barn har det bedst muligt. Hvis du har det så dårligt, som du beskriver, ville det måske være bedst for dit barn at bo hos en plejefamilie for en stund indtil du er kommet i behandling og har fået styr på din bolig situation mm.
Jeg håber, at du snart får den hjælp, du har brug for. Vær stærk for dit barns skyld.
Jeg havde et netværk da jeg blev gravid og jeg var også sammen med faren, samt jeg var medicineret og fulgt af en psykiater. Min far, der også er bipolar, valgte lige pludselig sidste år at flytte til Thailand (der boede min søn og jeg hos ham, efter bruddet med faren). Min far var lige blevet godkendt som aflastning for mig og så stod jeg pludselig i Jylland alene. Så flyttede jeg tilbage til Kbh for at være i nærheden af faren, og siden da har min boligsituation været usikker. Fordi jeg er flyttet så meget rundt, har jeg ikke været i fast kontakt med en læge og er derfor pt ikke medicineret. Samtidig er mine venner faldet fra. Det er måneder siden jeg har hørt fra nogen. De kan ikke forholde sig til min situation. Jeg er pt fulgt på psykiatrisk, men de har skrevet i en udtalelse til kommunen at de ikke kan behandle mig korrekt, før jeg får en bolig, fordi det tynger mig sådan at leve på denne måde.
Den dag nogen siger til mig det er skadeligt for mit barn at være hos mig, så flytter han. Men både børnehaven og kommunen har ikke sagt andet end at jeg er en god mor, og at min søn og jeg skal blive sammen. Jeg er ked af du synes jeg er egoistisk og at jeg ikke kan tage mig af min søn, men jeg stoler på vi bliver fulgt så tæt pt, af både kommunen og børnehaven at de ville sige til hvis de mente jeg var skadelig for min søn.
Håber det giver mening og at du forstår jeg gør alt hvad jeg mener er det bedste for min søn.
Anmeld
Citér