Jeg interesserer mig ikke specielt for mode, men jeg går meget op i tøj - i pasform og bevægelighed, og et helt gennemgående tema i mine ungers skabe, er at det skal være noget man kan bevæge sig i, og som kan tåle at blive brugt. Tøjet skal tilpasse sig barnet og ikke den anden vej rundt, og kommer der er flænge eller en plet, så er det bare sådan det er.
Nu har mine unger efterhånden deres MEGET bestemte meninger omkring tøj, og nogle gange ligner de en palette, der har kastet op - sådan er det bare - jeg sætter ikke foden ned, medmindre det er upassende for årstiden...
... men eftersom det er mig der enten køber eller syr deres tøj, så sørger jeg for at deres skabe er godt fyldt op med leggings og bukser i mere eller mindre neutrale farver som passer til det meste, så der er i det mindste en sandsynlighed for at de bare indimellem ser lidt koordinerede ud.
I morges kom min 7 årige stolt og fortalte at hun havde valgt et par sorte bukser, så de ikke tog opmærksomheden fra hendes (elskede) fugletrøje - hun skal nok lære det 
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)
Anmeld
Citér