Når far giver tøj på...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. februar 2016

Gittemor09

Benjamins'mor skriver:

Tænkte det samme, det kunne jeg sagtens have fundet på at give mine børn på.

Ja det kunne jeg nemlig også ☺️ Går altså ikke så meget op i om det passer sammen i farver og mønstre 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2016

MinPrins

Synes ikk der er noget galt i det sæt, sådan noget bassen tit på herhjemme ☺ 

Der er kun en gang at jeg skiftede bassens tøj da far gav ham tøj på, og det var da han gav ham for små bukser på... 

Anmeld Citér

2. februar 2016

SofiaMik

Min datter har aldrig glemt, at far sendte hende afsted i børnehave i strømpebukser og bluse. Som jeg sagde til min mand, damer har altså nederdele eller kjoler på, når de har strømpebukser på

Hvis min datter ikke vil have tøj på nu, når hun skal i skole, så truer far hende med, at hun kun får strømpebukser og bluse på he he

Anmeld Citér

2. februar 2016

Loa

Lige dét sæt det synes jeg ikke er så slemt, men kender udemærket godt det med, når far giver tøj på... Jeg ved jo godt det IKKE betyder en hylende fis, men har alligevel kunne krumme tæer når far har givet vores (den gang vuggestuebarn) pige et eller andet på som farvemæssigt SLET ikke passede sammen. Det kan mine øjne simpelthen ikke have....

Selv nu når hun er 5 år og ofte selv bestemmer hvad hun vil have på, kan jeg ind i mellem krumme tæer og har lyst til at sige til børnehaven at det er hende selv der har valgt tøjet

Total dumt egentlig at have det sådan, i know....

Anmeld Citér

2. februar 2016

Marts<3

Sedigfor skriver:

Hvorfor sige det er ham selv der har valgt? Jeg vil næsten tro at du gør han flov når du med det samme siger det, for hvad tænker han ikke selv? 

Ja undskyld men jeg kan ikke se hvad problemet er, heller ik forstår jeg hvorfor at alle ens børns navne skal passe sammen, kan forstå det hvis det var tvillinger. 

Jeg har sgu da aldrig sagt til min søn hans tøj valg er grimt... Stop dig selv...

Anmeld Citér

2. februar 2016

Marts<3

lineog4 skriver:

Har også en dreng der er vild med seje t shirt og det er moren på ingen måde  men ville da aldrig være andet en pisse stolt af min søn har sin egen smag og jeg støtter den inden for rimelighedens grænser dog er det hårde plastic tryk her hjemme no go og det samme med en masse syntetisk stof, men kan han finde seje t shirt de to ting så bøjer jeg hovedet i benovelse over han har sin egen smag og vilje. 

Med den store dreng havde jeg også modstand mod de seje bluser og han var ikke til dem, men ønskede sig dog en med spiderman. Han arvede så et par spiderman gummistøvler og sov med dem om natten på fødderne og dagen efter måtte jeg overgive mig og gå i HM og købe den åndssvage bluse (som han så forresten slet ikke var så glad for). 

Synes det er fantastisk når børnene på forskellige områder viser deres personlighed og vi lader dem (også i weekenderne)....

Jeg har en søn der på alle måder er utrolig kreativ og har sin helt egen stil. Hans værelse er derefter. Han har selv bestemt hvad der skal på væggene. 

Men jeg går op i tøj og mode. Så jeg ville bare gerne nogen gange se ham i pænt tøj. Kan ikke se vi adskiller os så meget fra hinanden. Du begrænser også dine børn på nogle punkter. 5 dage i ugen må jeg acceptere joggingtøj og Spiderman. Så syntes nu ikke det er at undertrykke hans egene veje..

Anmeld Citér

2. februar 2016

lineog4

Jeg har en søn der på alle måder er utrolig kreativ og har sin helt egen stil. Hans værelse er derefter. Han har selv bestemt hvad der skal på væggene. 

Men jeg går op i tøj og mode. Så jeg ville bare gerne nogen gange se ham i pænt tøj. Kan ikke se vi adskiller os så meget fra hinanden. Du begrænser også dine børn på nogle punkter. 5 dage i ugen må jeg acceptere joggingtøj og Spiderman. Så syntes nu ikke det er at undertrykke hans egene veje..

Jeg er nu også rimelig forfængelig og det vender sig i mig når min mindste ligner lige præcis den dreng jeg gik og kiggede på og tænkte: sådan skal min dreng ikke....! Men i bund og grund er det jo bare ærgerligt for han er den mest fantastiske dreng i verden også med spiderman på 

Og ja begrænser plastic tryk men det kan jeg forklare med logik mens det synes mor bare ikke er pænt er svært at forklare... 

Men så længe I har fundet jeres måde skal vi andre jo heller ikke blande os. 

Og forresten begge mere drenge har også kun ville gå i løse bukser fra de selv kunne sige til, den ældste sluttede da han kom i skole og blev drillet med dem; rigtige drenge går i cowboy bukser. Nu går han i 2. Klasse og stoler mere på sin position og tør igen at gå i løse bukser og påstår det er mest behageligt om vinteren, noget med vinterstøvler og cowboybukser kanten. Den mindste som ikke er startet i skole tager hellere gamacher eller strømpebukser end cowboybukser, derfor også kun jogging/velourbukser til ham - jeg er så bare heldig jeg selv kan sy dem så de bliver lidt pænere end standard jogging. Tænker de løse bukser er behageligere for dem....

Anmeld Citér

2. februar 2016

Anonymor

Marts<3 skriver:

Det kender jeg alt for godt! 

Jeg er meget sart med min søns tøj. Nok mere en snob. Bliver ofte lidt flov over mig selv. Hvis ikke det matcher kommer han ikke ud... 

Desværre så er min søn besat af joggingtøj og ALT med print på. Det ligner pis... Han har et skab fyldt med lækkert tøj. Men det kan der ikke være tale om... 

Så vi har lavet en aftale. Han bestemmer børnehave tøj og jeg bestemmer weekend tøj. 

Jeg er hende morgen der som det første siger ved aflevering; "han har selv valgt sit tøj i dag"

Dette er et af hans yndlingssæt...

Hvad i alverden er der galt med det sæt? Det passer da fint? Og joggingtøj er da det oplagte tøj til børn, der bør have behageligt og blødt tøj på, som de kan tumle og udfolde sig motorisk i  

Anmeld Citér

2. februar 2016

Sedigfor

Marts<3 skriver:

Jeg har sgu da aldrig sagt til min søn hans tøj valg er grimt... Stop dig selv...

Prøv at tag det helt roligt, hvis du lige læser det engang til så tror jeg os du kan se at jeg ikke skriver at hans valg er grimt men at du står og siger med det samme at det er ham der har valgt det, så vil jeg godt nok føle mig noget så flov da, så stop da dig selv.... 

Anmeld Citér

2. februar 2016

Englehår

Profilbillede for Englehår

Her når barnet selv tager tøj og overtøj på  

Jeg går nu ikke ret meget op i det. Bare tøjet er pænt, rent og behageligt.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.