Tror jeg er gravid :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. januar 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Ja det er træls sådan noget, men der er nogen her inde som har skrevet andre steder at det godt kan lade sig gøre 

Men hvordan skal man kunne mærke noget, hvis ægget ikke har sat sig fast endnu?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2016

Frederikke 1993

Saphiira skriver:

Men hvordan skal man kunne mærke noget, hvis ægget ikke har sat sig fast endnu?

Har da ondt og det er ikke smerte ligesom når jeg har mens, men prøver at tage en test på fredag  

Anmeld Citér

4. januar 2016

ekebiv

Frederikke 1993 skriver:

Har da ondt og det er ikke smerte ligesom når jeg har mens, men prøver at tage en test på fredag  

Men hvis det er rigtig forstået at det er 4 dage siden i havde sex så er det ret usandsynligt at det er graviditet du mærker. Prøv at læs lidt om det så du kan få lidt ro på 

Anmeld Citér

7. januar 2016

Frederikke 1993

Frederikke 1993 skriver:

Hej alle 

Mig min kæreste er blevet enige om vi gerne vil have et barn og vi prøvede nytårs nat og efter e par dage, er det begyndt at prikke og stikke  går os meget mere på toilet. Kan det betyde noget ??

Hej alle igen

Så er min mens gået over tid og er begyndt at bulde lidt og der skal testet i morgen og er super spændt 

Anmeld Citér

8. januar 2016

Bebsen

Frederikke 1993 skriver:

Hej alle igen

Så er min mens gået over tid og er begyndt at bulde lidt og der skal testet i morgen og er super spændt 

Hvis jeg forstår dig ret, så kommer din mens midt på måneden? Så er du ikke gået over tid, og hvis det kun er en uge siden du sexede kan en test altså ikke vise positivt, selvom du ér gravid, så vent med at teste, bare så du ikke står og bliver skuffet idag  

Anmeld Citér

8. januar 2016

Frederikke 1993

Bebsen skriver:

Hvis jeg forstår dig ret, så kommer din mens midt på måneden? Så er du ikke gået over tid, og hvis det kun er en uge siden du sexede kan en test altså ikke vise positivt, selvom du ér gravid, så vent med at teste, bare så du ikke står og bliver skuffet idag  

Der står på brugsanvisningen at man kan teste fra 6-15 dage

Anmeld Citér

8. januar 2016

Chellie

Hej alle igen

Altså, bule får du ikke på en uge, uanset du er gravid eller ikke. Jeg fik mave virkelig tidligt, og det var omkring uge 9-10 stykker.

Du skriver i dit første oplæg, at du regner med ÆL omkring nytårsnat - Dvs for 8 dage siden. Så er det altså stadig -meget- for tidligt at teste. Det giver ikke mening, at din mens skulle være forsinket allerede nu, der går i hvert fald en uge mere.

Jeg forstår godt din iver, nu hvor I endelig er igang med at prøve, vi har jo allesammen været der. Men tro mig, du bliver altså virkelig nødt til at slå lidt koldt vand i blodet, ellers driver du dig meget hurtigt dig selv vanvittig. Det er fuldstændig normalt for sunde og raske par, at der går et år før det lykkes. For mange tager det længere.

I mellemtiden kan du med fordel prøve at kortlægge din cyklus - der er masser af apps til formålet. Find ud af, hvor lang din cyklus er, køb evt. nogle ægløsningstests til at se hvornår på måneden du har ægløsning, og prøv at huske, at du kun har et vindue på omtrent 48 timer én gang om måneden, hvor du faktisk kan blive gravid. Det vindue ligger typisk 14 dage efter sidste mens første dag, og ca. 14 dage før næste forventede mens. Har du sex på andre tidspunkter end dette, er det ikke noget, du skal forvente at blive gravid af. Det frarådes at teste før mens er udeblevet - dvs man skal tidligst teste omkring 15 dage efter ægløsning. Det skyldes mange ting. Dels kan testen vise falsk negativ, så du aner ikke, om der er noget eller ikke. Dels kan testen måske vise positiv, men mens kommer alligevel - det hedder en bio. Ca. 50% af alle befrugtede æg går til inden for de første uger, uden man nødvendigvis fejler noget, og det er en grim skuffelse at stå med, at man har testet positiv, men alligevel begynder at bløde. 

Alt i alt. Jeg forstår virkelig godt hvorfor hovedet er helt på den anden ende, det er SÅ svært at tænke på andet. Men du er nødt til at prøve. Ellers ødelægger du dig selv. Dyb indånding. Vent.

Anmeld Citér

8. januar 2016

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Rolig nu �� Jo mere du går og tænker over det desto sværere er det at blive gravid da psyken virkelig kan spille en' et pus! Så slap af og prøv at fokuser på noget andet... Det kommer når det kommer...

Anmeld Citér

8. januar 2016

Anonymor

Forstår jeg det korrekt, at i ikke bor sammen?

Anmeld Citér

8. januar 2016

lineog4

Hvis du nu ender med menstruation denne gang, så gør dig selv den tjeneste at skrive ned hvornår du havde det, så ved du i næste cyklus  for det første hvornår du skal forvente mens igen, derudover har du også en chance for at vide hvor du kan forvente ægløsning.

og nej du er ikke gået over tid fordi det er 8 dage siden du havde sex hvor du tror du havde ægløsning, du er gået over tid når dagen for forventet menstruation er kommet og gået.

Når det er skrevet kan jeg sagtens forstå forventningens glæde og det er så super skænt at gå og tænke: mon der er en kim til et lille liv i min mave....

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.