Hej alle igen
Så er min mens gået over tid og er begyndt at bulde lidt og der skal testet i morgen og er super spændt 
Altså, bule får du ikke på en uge, uanset du er gravid eller ikke. Jeg fik mave virkelig tidligt, og det var omkring uge 9-10 stykker.
Du skriver i dit første oplæg, at du regner med ÆL omkring nytårsnat - Dvs for 8 dage siden. Så er det altså stadig -meget- for tidligt at teste. Det giver ikke mening, at din mens skulle være forsinket allerede nu, der går i hvert fald en uge mere.
Jeg forstår godt din iver, nu hvor I endelig er igang med at prøve, vi har jo allesammen været der. Men tro mig, du bliver altså virkelig nødt til at slå lidt koldt vand i blodet, ellers driver du dig meget hurtigt dig selv vanvittig. Det er fuldstændig normalt for sunde og raske par, at der går et år før det lykkes. For mange tager det længere.
I mellemtiden kan du med fordel prøve at kortlægge din cyklus - der er masser af apps til formålet. Find ud af, hvor lang din cyklus er, køb evt. nogle ægløsningstests til at se hvornår på måneden du har ægløsning, og prøv at huske, at du kun har et vindue på omtrent 48 timer én gang om måneden, hvor du faktisk kan blive gravid. Det vindue ligger typisk 14 dage efter sidste mens første dag, og ca. 14 dage før næste forventede mens. Har du sex på andre tidspunkter end dette, er det ikke noget, du skal forvente at blive gravid af. Det frarådes at teste før mens er udeblevet - dvs man skal tidligst teste omkring 15 dage efter ægløsning. Det skyldes mange ting. Dels kan testen vise falsk negativ, så du aner ikke, om der er noget eller ikke. Dels kan testen måske vise positiv, men mens kommer alligevel - det hedder en bio. Ca. 50% af alle befrugtede æg går til inden for de første uger, uden man nødvendigvis fejler noget, og det er en grim skuffelse at stå med, at man har testet positiv, men alligevel begynder at bløde.
Alt i alt. Jeg forstår virkelig godt hvorfor hovedet er helt på den anden ende, det er SÅ svært at tænke på andet. Men du er nødt til at prøve. Ellers ødelægger du dig selv. Dyb indånding. Vent.