Abemor skriver:
Hi hi - der skal ikke pippes meget op, før "man dømmer folk", osv. Det er en betragtning, en undren, så ro på de damer
Jeg er meget enig. Mine børn får ikke gaver og legetøj udover det de får til jul/fødselsdag, så sedlen er lang, og forventningerne store. Elsker at der skal meget lidt til at glæde mine børn, da de ikke får så meget. Desuden er der altid bløde og praktiske gaver under træet (sammen med det sjove). De skal vænne sig til at blive glad for alle gaver, og at en ønskeseddel ikke er en bestillingsseddel.
Det dømmende kommer ind i billedet, når man ikke nøjes med at spørge åbent, men har dannet nogle negative konklusioner på forhånd. A la " Sutteflaske - kan man ikke lide sin baby?"
Du fremsætter jo også nogle negative præmisser ved at fremhæve din egen tilgang, som om den pr. definition er modsat dem, der søger inspiration. Hvad nu, hvis man ikke har meget at gøre med og ønsker at finde en særlig gave til sit barn - én, der vil glæde og holde længere end årets BR-sællert? Eller hvis man har et barn som min mellemste, der bestemt ikke havde værelset fyldt med legetøj, men alligevel ikke kunne komme på andre ønsker end en rulle snor og en pose elastikker - mens hans bedsteforældre, mostre osv. osv. plagede mig om gaveønsker fra ham? Hvis ikke nogen havde guidet mig ind på hjemmesider med et for mig fremmed univers af myreobservations-dimser, hårdføre mikroskoper m.v., ville jeg have været på den - der er grænser for, hvor mange elastikker, man kan lægge under træet, og barnet skulle ikke kun have tøj, som iøvrigt ikke interesserede ham spor.
Folk og børn er forskellige. Det betyder ikke, at de, som gør tingene anderledes, gør det forkert.
Anmeld
Citér