Julegaver, kender man da ikke sit barn?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. november 2015

Mum33

Hi hi - der skal ikke pippes meget op, før "man dømmer folk", osv. Det er en betragtning, en undren, så ro på de damer

Jeg er meget enig. Mine børn får ikke gaver og legetøj udover det de får til jul/fødselsdag, så sedlen er lang, og forventningerne store. Elsker at der skal meget lidt til at glæde mine børn, da de ikke får så meget. Desuden er der altid bløde og praktiske gaver under træet (sammen med det sjove). De skal vænne sig til at blive glad for alle gaver, og at en ønskeseddel ikke er en bestillingsseddel. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2015

lineog4

Hi hi - der skal ikke pippes meget op, før "man dømmer folk", osv. Det er en betragtning, en undren, så ro på de damer

Jeg er meget enig. Mine børn får ikke gaver og legetøj udover det de får til jul/fødselsdag, så sedlen er lang, og forventningerne store. Elsker at der skal meget lidt til at glæde mine børn, da de ikke får så meget. Desuden er der altid bløde og praktiske gaver under træet (sammen med det sjove). De skal vænne sig til at blive glad for alle gaver, og at en ønskeseddel ikke er en bestillingsseddel. 

Så har jeg en undren over, at man tror at de som ønsker inspiration til deres børns gaver er modsat det du beskriver, dvs. Giver deres børn utrolig mange materielle goder hele året, de har lange bestillings ønskelister og absolut aldrig vil give praktiske gaver og deres børn bliver ikke glad for alle gaver (sådan lidt utaknemmelige skarn). 

Derudover undrer det mig, at man som forældre ikke har lyst til at udvikle sig, og hellere vil vide alting selv, ikke vil høre hvad andre har oplevet deres børn nyder at lege med, ikke ønsker at høre hvad andre har oplevet udvikler deres børn, ikke vil høre om gode bogtitler, gode spil som måske kan højne bogstavsindlæring eller hvad ved jeg. Undrer mig at der er forældre der tror deres børn kun skal have det man ved med sikkerhed de vil lege med for det har de sagt, og ikke tør udfordre deres børn og dem selv men ting som ikke lige var inde i hverdagen.

var det dømmende eller var jeg bare undrende?

Anmeld Citér

29. november 2015

Loa

Anonym skriver:

Åh jeg må indrømme, at jeg bliver en smuuuule frustreret over at se de tusindvis af opslag på facebook hvor forældre beder om idéer til julegaver, til deres egne børn. Jeg må indrømme jeg forstår det ikke. Jeg ved udmærket hvad mit barn vil lege med og synes er sjovt og ellers snakker jeg med ham?! Ofte er undskyldningen at "de har alt", og det bliver jeg ærlig også lidt forarget over. Kan det virkelig være rigtigt at man giver og giver og giver sit barn, på et sådan niveau at man ikke kan købe gave til dem til jul/fødselsdag? Jeg synes det er ærgerligt, og lidt pinligt faktisk. Jeg har arbejdet i institution i mange år og jeg ville ærligt kunne finde en gave til hver af 'mine' børn, hvis jeg skulle, som jeg er sikker på de ville blive glade for, fordi jeg mener jeg kender dem, bruger jo en masse tid på dem.

Er det mig der er helt gal på den og bare ikke giver mit eget barn nok gaver til hverdag? 

Ej, jeg kunne ærligt godt tænke mig at høre lidt om det, og hver gang jeg spørger på en statusopdatering bliver vedkommende fornærmet, så nu spørger jeg her, anonymt, oog med mulighed for at svare anonymt; hvordan kan man ikke selv vide hvad man skal give sit barn i gave?

Haha undrer mig over at du ligefrem kan blive frustreret over at folk laver opslag om det på Facebook... Lyder lidt som om du er en smule misundelig over at folks børn tilsyneladende har alt..... 

Jeg har selv lavet sådan et opslag, herinde på baby, og ikke på Facebook dog. Udelukkende for at få inspiration og gode idéer. Min datter på 5 ønsker sig enten en hest eller ALT i BR kataloget, så derfor er det da meget rart at læse om der er noget som hitter hos andre folks børn, som man ikke havde tænkt på eller som hun måske ikke allerede havde. Da jeg hverken har tænkt mig at give hende en hest eller ALT fra BR.....

Anmeld Citér

29. november 2015

alenemor42

Loa skriver:

Haha undrer mig over at du ligefrem kan blive frustreret over at folk laver opslag om det på Facebook... Lyder lidt som om du er en smule misundelig over at folks børn tilsyneladende har alt..... 

Jeg har selv lavet sådan et opslag, herinde på baby, og ikke på Facebook dog. Udelukkende for at få inspiration og gode idéer. Min datter på 5 ønsker sig enten en hest eller ALT i BR kataloget, så derfor er det da meget rart at læse om der er noget som hitter hos andre folks børn, som man ikke havde tænkt på eller som hun måske ikke allerede havde. Da jeg hverken har tænkt mig at give hende en hest eller ALT fra BR.....

Eeeeej  hvor er det for dårligt hun ikke får en hest 

Anmeld Citér

29. november 2015

esioul

Anonym skriver:

Åh jeg må indrømme, at jeg bliver en smuuuule frustreret over at se de tusindvis af opslag på facebook hvor forældre beder om idéer til julegaver, til deres egne børn. Jeg må indrømme jeg forstår det ikke. Jeg ved udmærket hvad mit barn vil lege med og synes er sjovt og ellers snakker jeg med ham?! Ofte er undskyldningen at "de har alt", og det bliver jeg ærlig også lidt forarget over. Kan det virkelig være rigtigt at man giver og giver og giver sit barn, på et sådan niveau at man ikke kan købe gave til dem til jul/fødselsdag? Jeg synes det er ærgerligt, og lidt pinligt faktisk. Jeg har arbejdet i institution i mange år og jeg ville ærligt kunne finde en gave til hver af 'mine' børn, hvis jeg skulle, som jeg er sikker på de ville blive glade for, fordi jeg mener jeg kender dem, bruger jo en masse tid på dem.

Er det mig der er helt gal på den og bare ikke giver mit eget barn nok gaver til hverdag? 

Ej, jeg kunne ærligt godt tænke mig at høre lidt om det, og hver gang jeg spørger på en statusopdatering bliver vedkommende fornærmet, så nu spørger jeg her, anonymt, oog med mulighed for at svare anonymt; hvordan kan man ikke selv vide hvad man skal give sit barn i gave?

Jeg tænker man som forældre kunne få ideer til legetøj der hitter hos andre. Måske noget man ikke selv er bekendt med på forhånd. 

Ser ikke noget forkert i det. 

Anmeld Citér

29. november 2015

Dig, mig og vores små prinsesser <3

Profilbillede for Dig, mig og vores små prinsesser <3
Alt hvad jeg ytre herinde ønsker jeg bliver herinde :)
Anonym skriver:

Kort eller langt,så var din mening ikke til at tage fejl af. 

Jo for det kan godt virke meget farvet af at være kort. 

Jeg dømmer Ingen. Men man har vel som ts lov til at undre sig? 

Det utroligt så meget det her forum har ændret sig. Men må ikke sige sin mening. Og når man endelig gør tør man ikke stå ved det (vælger at være anonym). 

Anmeld Citér

29. november 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Dig, mig og vores lille prinsesse <3 skriver:

Jo for det kan godt virke meget farvet af at være kort. 

Jeg dømmer Ingen. Men man har vel som ts lov til at undre sig? 

Det utroligt så meget det her forum har ændret sig. Men må ikke sige sin mening. Og når man endelig gør tør man ikke stå ved det (vælger at være anonym). 

Problemet er, at det ikke bare er en undren, men der bliver også dømt en hel masse...

Anmeld Citér

29. november 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Abemor skriver:

Det dømmende kommer ind i billedet, når man ikke nøjes med at spørge åbent, men har dannet nogle negative konklusioner på forhånd. A la " Sutteflaske - kan man ikke lide sin baby?" 

Du fremsætter jo også nogle negative præmisser ved at fremhæve din egen tilgang, som om den pr. definition er modsat dem, der søger inspiration. Hvad nu, hvis man ikke har meget at gøre med og ønsker at finde en særlig gave til sit barn - én, der vil glæde og holde længere end årets BR-sællert? Eller hvis man har et barn som min mellemste, der bestemt ikke havde værelset fyldt med legetøj, men alligevel ikke kunne komme på andre ønsker end en rulle snor og en pose elastikker - mens hans bedsteforældre, mostre osv. osv. plagede mig om gaveønsker fra ham? Hvis ikke nogen havde guidet mig ind på hjemmesider med et for mig fremmed univers af myreobservations-dimser, hårdføre mikroskoper m.v., ville jeg have været på den - der er grænser for, hvor mange elastikker, man kan lægge under træet, og barnet skulle ikke kun have tøj, som iøvrigt ikke interesserede ham spor. 

Folk og børn er forskellige. Det betyder ikke, at de, som gør tingene anderledes, gør det forkert. 

Anmeld Citér

29. november 2015

Dig, mig og vores små prinsesser <3

Profilbillede for Dig, mig og vores små prinsesser <3
Alt hvad jeg ytre herinde ønsker jeg bliver herinde :)
Saphiira skriver:

Problemet er, at det ikke bare er en undren, men der bliver også dømt en hel masse...

Ikke fra min side.  

Hvis det opfattes sådan er det forkert. 

Det er bare hvad jeg kunne forestille mig der ligger bag. 

Anmeld Citér

29. november 2015

lineog4

Dig, mig og vores lille prinsesse <3 skriver:

Ikke fra min side.  

Hvis det opfattes sådan er det forkert. 

Det er bare hvad jeg kunne forestille mig der ligger bag. 

Du mener sådan helt ærligt at det er undrende og slet ikke dømmende at gå ud fra at grunden til folk skriver om inspiration til gaver på face er enten; de overforkæler deres børn eller de er så optaget af egne behov så de ikke ved hvad deres børn interesserer sig for. 

Det er måske mig der har en anden opfattelse af at undre sig, men for mig er dit punkt 1 og 2 da enormt forudfattet og dømmende, skrevet kort eller langt

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.