Julegaver, kender man da ikke sit barn?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. november 2015

Anonym

Anonym skriver:

Åh jeg må indrømme, at jeg bliver en smuuuule frustreret over at se de tusindvis af opslag på facebook hvor forældre beder om idéer til julegaver, til deres egne børn. Jeg må indrømme jeg forstår det ikke. Jeg ved udmærket hvad mit barn vil lege med og synes er sjovt og ellers snakker jeg med ham?! Ofte er undskyldningen at "de har alt", og det bliver jeg ærlig også lidt forarget over. Kan det virkelig være rigtigt at man giver og giver og giver sit barn, på et sådan niveau at man ikke kan købe gave til dem til jul/fødselsdag? Jeg synes det er ærgerligt, og lidt pinligt faktisk. Jeg har arbejdet i institution i mange år og jeg ville ærligt kunne finde en gave til hver af 'mine' børn, hvis jeg skulle, som jeg er sikker på de ville blive glade for, fordi jeg mener jeg kender dem, bruger jo en masse tid på dem.

Er det mig der er helt gal på den og bare ikke giver mit eget barn nok gaver til hverdag? 

Ej, jeg kunne ærligt godt tænke mig at høre lidt om det, og hver gang jeg spørger på en statusopdatering bliver vedkommende fornærmet, så nu spørger jeg her, anonymt, oog med mulighed for at svare anonymt; hvordan kan man ikke selv vide hvad man skal give sit barn i gave?

Personligt syntes jeg også, det pinligt at være så dømmende. Sorry to say. Men er det ikke fløjtende ligegyldigt, om folk spørger om ideer til gaveønsker?! Vi kan da alle købe noget til vores børn de bliver glade for, men det da dejligt, hvis man fik en ekstra god ide. At du ikke har behov for nye ideer, gør jo altså ikke, at du kender børnene bedre, eller andre ikke snakker med deres børn. At du tror det, er langt mere foruroligende, end ligegyldige gaveønsker. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2015

Kløver

quindelist skriver:

Jeg er en af dem der gerne spørger om inspiration til den slags. 

jeg ved godt hvad min datter kan lide at lege med herhjemme -og har som sådan masser af ideer.

når jeg spørger er det altså på ingen måde fordi jeg ikke kender hende (men indrømmet hun er ret forkælet).

jeg spørger for at lære nyt -der findes garanteret masser af fedt legetøj jeg ikke kender til. Jeg spørger også for at høre andres anbefalinger fx til gode spil -hvad passer til en 4-årig hvad ligger over/under niveau, hvordan er kvaliteten osv.

for mig er det en helt naturlig ting at lytte til andres erfaringer på godt og ondt og tage det med i mine videre overvejelser -det gør jeg fx også hver eneste dag på mit arbejde/studie -der bliver det faktisk forventet af mig (læser medicin) 

det er jo ikke det samme som at bede en anden om at ordne mine julegaveindkøb fordi jeg ikke selv gider interessere mig for mit barn.

Jeg synes da netop det er at have interesse at man udvider horisonten finde forskellige muligheder og kvalitet 

en af de få reklamer jeg har set var en elsa dukke som sprøgøjtede "is" ligesom det der serpentin stads til nytår 

jeg tænkte at netop det får de til at se mega sjovt ud men det skum løber hurtigt tør og tør ikke tænke på svineriet og farven det kan efterlade på væggene. Andre gange bruger man 500kr på noget der viser sig at være noget bras, pris hænger ikke altid sammen, feks er LEGO mega dyrt og de får nærmest intet for 400 kr ��

Det kan være noget af en jungle ��

Anmeld Citér

29. november 2015

Kløver

Mor og meget mere skriver:

Da mine børn var i legetøjsalderen, spurgte jeg ofte forældre til meget ældre børn, hvad der hittede, da deres unger var 3 eller 5 eller 8. På den måde undgik jeg at falde i BR's "Årets julegavehit"-fælde, som ofte viste sig at være noget plasticbras, der tabte nyhedsværdien efter få timers leg. 

Det er jo ikke kun et spørgsmål om at finde gavEN selv - hvis man skal skrive en ønskeseddel til ti familiemedlemmer, er det da alletiders at søge inspiration i omgangskredsen i stedet for at skrive 17 ønsker fra BR-kataloget. 

Har du det også stramt med, når folk efterlyser gaveideer til deres mands eller mors runde fødselsdag? 

Sikke en god ide med at spørge hvad der hitter hos dem som er lidt ældre  

Anmeld Citér

29. november 2015

2babygirls

Anonym skriver:

Åh jeg må indrømme, at jeg bliver en smuuuule frustreret over at se de tusindvis af opslag på facebook hvor forældre beder om idéer til julegaver, til deres egne børn. Jeg må indrømme jeg forstår det ikke. Jeg ved udmærket hvad mit barn vil lege med og synes er sjovt og ellers snakker jeg med ham?! Ofte er undskyldningen at "de har alt", og det bliver jeg ærlig også lidt forarget over. Kan det virkelig være rigtigt at man giver og giver og giver sit barn, på et sådan niveau at man ikke kan købe gave til dem til jul/fødselsdag? Jeg synes det er ærgerligt, og lidt pinligt faktisk. Jeg har arbejdet i institution i mange år og jeg ville ærligt kunne finde en gave til hver af 'mine' børn, hvis jeg skulle, som jeg er sikker på de ville blive glade for, fordi jeg mener jeg kender dem, bruger jo en masse tid på dem.

Er det mig der er helt gal på den og bare ikke giver mit eget barn nok gaver til hverdag? 

Ej, jeg kunne ærligt godt tænke mig at høre lidt om det, og hver gang jeg spørger på en statusopdatering bliver vedkommende fornærmet, så nu spørger jeg her, anonymt, oog med mulighed for at svare anonymt; hvordan kan man ikke selv vide hvad man skal give sit barn i gave?

Mine børn får ikke gaver hver uge, men derfor er jeg stadig lidt blank på gaveønsker nogle gange, inden vi får kigget i nogle butikker, hvis tiden er til det, eller på en hjemmeside.

kender mine børn godt, men ja, pædagogerne bruger mere tid med dem i hverdagene  så håber også de kender mit barn.

men hvorfor må man ikke spørge efter inspiration??? 

Anmeld Citér

29. november 2015

snuskesmor

Jeg taler med min mand hver dag og vil mene jeg kender ham godt men aner stadig ikke hvad jeg skal give ham. Vi er ikke så meget til gaver for gavers skyld.

Vil tro mange også har det sådan med børn.

Anmeld Citér

29. november 2015

Jealyn

Mine børn får 2 ting hver, pakket ind i samme gave. Men det var udelukkende fordi der var 30% på legetøj i Bilka, så tingene blev så billige. Ingen af deres gaver er oversteget 250,-

Om du så havde købt 7 gaver til dem hver, behøver du ikke stå til regnskab overhovdet for nogle herinde.

Eller forsvare dit valg 

Anmeld Citér

29. november 2015

Anonym

Dig, mig og vores lille prinsesse <3 skriver:

Mit svar ganske kort og hurtigt vil være:

1. At ens børn får for mange ting (overforkælet)

2. At man ikke bruger nok tid på at vise interesse for dem (har for travlt med egne behov). 

3. At man ikke vil spørge ind til deres ønsker og behov

Jeg tænker selv det samme når jeg ser de opdateringer :/

Jeg har en datter på 1 1/2, og jeg tror hun har ca. 8-10 ønsker til jul. Vi køber ikke ting til hende hver dag for det ønsker jeg ikke, at hun skal vokse op med. 

God jul til alle - og huske julen handler om så meget mere end gaver 

1. Husk, at livet handler om mere, end at dømme andre. Det da SÅ ligegyldigt, hva folk de køber af gaver og om de har spurgt om hjælp til gode ideer. Og husk, din metode er ikke nødvendigvis den rigtige for andre. 

Anmeld Citér

29. november 2015

Dig, mig og vores små prinsesser <3

Profilbillede for Dig, mig og vores små prinsesser <3
Alt hvad jeg ytre herinde ønsker jeg bliver herinde :)
Anonym skriver:

1. Husk, at livet handler om mere, end at dømme andre. Det da SÅ ligegyldigt, hva folk de køber af gaver og om de har spurgt om hjælp til gode ideer. Og husk, din metode er ikke nødvendigvis den rigtige for andre. 

Nu skrev jeg også bare mit korte svar. For naturligvis ligger der højest sandsynligt andre ting bag.

Anmeld Citér

29. november 2015

firstimemom

Nu må det da snart stoppe. Hvordan kan man være så dømmende 

Selvfølgelig kender forældre deres børn, men derfor kan man da godt mangle inspiration. Mine ønsker, da jeg fx var 11 år er da langt fra de samme ønsker som min søster ønskede sig som 11 årig. Tiderne ændre sig og det er ikke altid, at forældrene kan følge med.

Vi er alle forskellige og håndtere tingene forskelligt. Nogle forældre er ekstrem kreative, mens andre ønsker inspiration for at gør deres børn så glade som de nu kan. 

Anmeld Citér

29. november 2015

Anonym

Dig, mig og vores lille prinsesse <3 skriver:

Nu skrev jeg også bare mit korte svar. For naturligvis ligger der højest sandsynligt andre ting bag.

Kort eller langt,så var din mening ikke til at tage fejl af. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.