Julegaver, kender man da ikke sit barn?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.367 visninger
56 svar
177 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. november 2015

Anonym trådstarter

Åh jeg må indrømme, at jeg bliver en smuuuule frustreret over at se de tusindvis af opslag på facebook hvor forældre beder om idéer til julegaver, til deres egne børn. Jeg må indrømme jeg forstår det ikke. Jeg ved udmærket hvad mit barn vil lege med og synes er sjovt og ellers snakker jeg med ham?! Ofte er undskyldningen at "de har alt", og det bliver jeg ærlig også lidt forarget over. Kan det virkelig være rigtigt at man giver og giver og giver sit barn, på et sådan niveau at man ikke kan købe gave til dem til jul/fødselsdag? Jeg synes det er ærgerligt, og lidt pinligt faktisk. Jeg har arbejdet i institution i mange år og jeg ville ærligt kunne finde en gave til hver af 'mine' børn, hvis jeg skulle, som jeg er sikker på de ville blive glade for, fordi jeg mener jeg kender dem, bruger jo en masse tid på dem.

Er det mig der er helt gal på den og bare ikke giver mit eget barn nok gaver til hverdag? 

Ej, jeg kunne ærligt godt tænke mig at høre lidt om det, og hver gang jeg spørger på en statusopdatering bliver vedkommende fornærmet, så nu spørger jeg her, anonymt, oog med mulighed for at svare anonymt; hvordan kan man ikke selv vide hvad man skal give sit barn i gave?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2015

Anonym

hmm ja synes du er forkert på den. Du stiller det ihvertfald op på en måde, hvor på jeg bliver provokeret.. Jeg er en af dem som ikke ved hvad jeg skal give min datter. Og nej det sgu ikke fordi jeg ikke snakker med hende og ikke kender mit eget barn. Men simpelt af den grund af hun har fødselsdag en lille måned før jul, så er det godt nok svært med alle de gaver. Når jeg spørger hende, hvad hun ønsker sig i julegave siger hun "jeg har lige fået så mange ting, jeg vil bare gerne have chokolade" så er det ikke det nemmeste og finde en god gave. Så derfor er jeg typen som sagtens kunne finde på at stille det spørgsmål, for det kunne jo være nogen havde nogle ideer som hverken min datter eller jeg har tænkt på.. Så ja helt ærligt synes jeg dit indlæg er lidt nedladende ..

Anmeld Citér

29. november 2015

Dig, mig og vores små prinsesser <3

Profilbillede for Dig, mig og vores små prinsesser <3
Alt hvad jeg ytre herinde ønsker jeg bliver herinde :)
Anonym skriver:

Åh jeg må indrømme, at jeg bliver en smuuuule frustreret over at se de tusindvis af opslag på facebook hvor forældre beder om idéer til julegaver, til deres egne børn. Jeg må indrømme jeg forstår det ikke. Jeg ved udmærket hvad mit barn vil lege med og synes er sjovt og ellers snakker jeg med ham?! Ofte er undskyldningen at "de har alt", og det bliver jeg ærlig også lidt forarget over. Kan det virkelig være rigtigt at man giver og giver og giver sit barn, på et sådan niveau at man ikke kan købe gave til dem til jul/fødselsdag? Jeg synes det er ærgerligt, og lidt pinligt faktisk. Jeg har arbejdet i institution i mange år og jeg ville ærligt kunne finde en gave til hver af 'mine' børn, hvis jeg skulle, som jeg er sikker på de ville blive glade for, fordi jeg mener jeg kender dem, bruger jo en masse tid på dem.

Er det mig der er helt gal på den og bare ikke giver mit eget barn nok gaver til hverdag? 

Ej, jeg kunne ærligt godt tænke mig at høre lidt om det, og hver gang jeg spørger på en statusopdatering bliver vedkommende fornærmet, så nu spørger jeg her, anonymt, oog med mulighed for at svare anonymt; hvordan kan man ikke selv vide hvad man skal give sit barn i gave?

Mit svar ganske kort og hurtigt vil være:

1. At ens børn får for mange ting (overforkælet)

2. At man ikke bruger nok tid på at vise interesse for dem (har for travlt med egne behov). 

3. At man ikke vil spørge ind til deres ønsker og behov

Jeg tænker selv det samme når jeg ser de opdateringer :/

Jeg har en datter på 1 1/2, og jeg tror hun har ca. 8-10 ønsker til jul. Vi køber ikke ting til hende hver dag for det ønsker jeg ikke, at hun skal vokse op med. 

God jul til alle - og huske julen handler om så meget mere end gaver 

Anmeld Citér

29. november 2015

Mor1986

Anonym skriver:

Vores datter på 3 er glad for de ting hun får (og hun får ikke ret meget i løbet af året udover fødselsdag og jul) men hun leger ikke ret lang tid med det. Tager vi hende med i en legetøjs butik er alt spændende men der er ikke noget hun vil have. 

Så jeg synes det er meget svært at køve til hende. For gider ikke købe noget der bare bliver lagt væk. Det skete nemlig sidste år med noget hun havde ønsket sig. Og så er jeg generalt dårlig til at finde på gaver

Anmeld Citér

29. november 2015

Dig, mig og vores små prinsesser <3

Profilbillede for Dig, mig og vores små prinsesser <3
Alt hvad jeg ytre herinde ønsker jeg bliver herinde :)
Anonym skriver:

hmm ja synes du er forkert på den. Du stiller det ihvertfald op på en måde, hvor på jeg bliver provokeret.. Jeg er en af dem som ikke ved hvad jeg skal give min datter. Og nej det sgu ikke fordi jeg ikke snakker med hende og ikke kender mit eget barn. Men simpelt af den grund af hun har fødselsdag en lille måned før jul, så er det godt nok svært med alle de gaver. Når jeg spørger hende, hvad hun ønsker sig i julegave siger hun "jeg har lige fået så mange ting, jeg vil bare gerne have chokolade" så er det ikke det nemmeste og finde en god gave. Så derfor er jeg typen som sagtens kunne finde på at stille det spørgsmål, for det kunne jo være nogen havde nogle ideer som hverken min datter eller jeg har tænkt på.. Så ja helt ærligt synes jeg dit indlæg er lidt nedladende ..

Ofte får de vel ikke alt på ønskelisten til fødselsdag?  Så er der vel der nogle ønsker det kan gå videre.  

Derudover kan de vel næsten altid bruge tøj?

Ikke forstå mit oplæg som negativt. Blot en undren  

Anmeld Citér

29. november 2015

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Men alle har jo fødselsdag én gang om året, er det ikke ligemeget hvornår? Jeg mener, hvis man lader være med at købe gaver i tide og utide, så har vi ihvertfald maaaaange ting vi går og ønsker os i løbet af et år.

Jeg har selv fødselsdag i november, og da jeg var barn fik jeg bare ikke alt jeg ønskede mig, og som regel ønskede jeg mig de ting jeg ikke fik til min fødselsdag, til jul.

Det er jo heller ikke fordi folk ikke må få inspiration og spørge hende, jeg er bare uforstående overfor de (MANGE!!) opdateringer hver dag. Det er jo nok fordi vi ikke køber gaver til hverdag herhjemme, så vi kan nå at finde på mange ting på et år, også selvom min søn har fødselsdag i Januar og gaverne skal købes kort tid efter hinanden 

Anmeld Citér

29. november 2015

Anonym

Dig, mig og vores lille prinsesse <3 skriver:

Ofte får de vel ikke alt på ønskelisten til fødselsdag?  Så er der vel der nogle ønsker det kan gå videre.  

Derudover kan de vel næsten altid bruge tøj?

Ikke forstå mit oplæg som negativt. Blot en undren  

Det fint du siger dit indlæg kun er fordi du er forundret.. Men den måde du skriver dit indlæg er provokerende og nedladende når du bruger ordene "pinligt" "forarget" osv.. Men til dit spørgsmål, vi har en stor familie, så til fødselsdag, for min datter nok omkring 20 gaver.. Det er meget for en pige på 5 år og finde på flere ønsker også en måned efter at skulle finde på nye.. Selvfølgelig har hun nogen ønsker men der er også mange som giver hende gave.. Så hvad vi herhjemme lige nøjagtigt skal give hende, synes jeg er mega svært.. 

Anmeld Citér

29. november 2015

Anonym

Anonym skriver:

Det fint du siger dit indlæg kun er fordi du er forundret.. Men den måde du skriver dit indlæg er provokerende og nedladende når du bruger ordene "pinligt" "forarget" osv.. Men til dit spørgsmål, vi har en stor familie, så til fødselsdag, for min datter nok omkring 20 gaver.. Det er meget for en pige på 5 år og finde på flere ønsker også en måned efter at skulle finde på nye.. Selvfølgelig har hun nogen ønsker men der er også mange som giver hende gave.. Så hvad vi herhjemme lige nøjagtigt skal give hende, synes jeg er mega svært.. 

Hov det var ment til trådstarteren

Anmeld Citér

29. november 2015

Kay

Anonym skriver:

Jeg tænker at man gør det for at få inspiration der findes jo mange ting og legetøj i verden og ikke alt kan fås i br   men på fx hjemmesider eller i specialforretninger 

jeg har en pige på 3 hende har jeg ikke svært ved at finde gave til for hun ønsker sig SÅ mange ting 

men vores pige på 1 der har arvet så meget fra den store af både tøj og legetøj og ting og samtidig har fødselsdag i slutningen af oktober det er rimeligt meget svære

Anmeld Citér

29. november 2015

B&J

Jeg køber ud fra det mit barn kan lig men ind i mellem spørger jeg også for at få bye ideer til ting jeg ikke lige havde tænkt på. 

Hvorfor skal man man altid dømme andre ud fra hvad de gør osv. Det kan jeg ikke forstå. Vi alle er forskellige og gør ting af forskellige grunde. Og det skal vi da gerne blive ved med 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.