vickie188 skriver:
jeg er 18 år og hvis jeg var ældre ville jeg havde dingosen personlighedsforstyrelse fordi jeg har flyttet meget i mit liv, da jeg var barn, og har oplevet nogle ting som børn ikke skal opleve
jeg har været sammen med min kæreste siden jeg var 15 år, han er ældre end mig, i 20erne, vi har boet sammen jeg var 16 år ca, og det klare vi rigtigt godt vi har hund og to heste, men vi føler at vi mangler noget eller en, vi vil gerne have en baby, hans forældre osv vil støtte mens mine vil være mindre støttende, men det ok snakker ikke super meget med mine,'
vi har råd økonomisk, og vi har tiden, osv,
vi vil rigtig gerne have det liv sammen,
hvad synes i? snot dumt eller???
Jeg ville bestemt vente! Det er hårdt at have en baby, og dette kan jeg skrive under på. Jeg blev mor som 22 årig til en skøn lille pige med KOLIK. Det er den hårdeste periode i hele mit liv, at stå med en skrigende baby, jeg bare ikke kunne trøste. Jeg havde og har stadig en dejlig mand, men det var stadig mega hårdt! Jeg havde ærlig talt ikke troet, at det at blive forældre ville være så hårdt, som det faktisk er og var. Det er selvfølgelig SUPER fantastisk samtidig, og de gode stunder og dage overskygger de mindre gode og hårde dage, men jeg priser mig lykkelig over, at jeg ikke var 18 år, da jeg stod med det store ansvar, og jeg havde også styr på økonomien, da jeg var 18. Der skal bare mere til end det, nemlig noget mere livserfaring og med alderen bliver man som regel bare mere rustet og moden til opgaven (jeg ved godt, at det ikke gælder for alle)! Men jeg er selv 25 nu lige om lidt, og jeg ved med mig selv, at næste gang jeg får en baby, så er jeg meget meget bedre rustet og meget mere "klar", og dette er ikke kun fordi jeg er mor i forevejen, men også fordi at jeg er blevet mere afbalanceret, selvstændig og rolig med alderen. Det er bare en følelse.
Jeg håber inderligt for jer, at i venter lidt. Bare 3-4 år, og så nyd at i kan gøre hvad i vil, rejs, nyd to-somheden og bare glæd jer til forældrerollen, men lidt senere i livet. Det er ikke for at lyde som en sur madamme, fordi jeg VED at man kan være en fantastisk mor som 18 årig, men ligefrem at planlægge det allerede, det havde jeg ikke gjort.

Anmeld
Citér