18 år og mor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.461 visninger
51 svar
116 synes godt om
24. november 2015

vickie188

jeg er 18 år og hvis jeg var ældre ville jeg havde dingosen personlighedsforstyrelse fordi jeg har flyttet meget i mit liv, da jeg var barn, og har oplevet nogle ting som børn ikke skal opleve jeg har været sammen med min kæreste siden jeg var 15 år, han er ældre end mig, i 20erne, vi har boet sammen jeg var 16 år ca, og det klare vi rigtigt godt vi har hund og to heste, men vi føler at vi mangler noget eller en, vi vil gerne have en baby, hans forældre osv vil støtte mens mine vil være mindre støttende, men det ok snakker ikke super meget med mine,' vi har råd økonomisk, og vi har tiden, osv, vi vil rigtig gerne have det liv sammen, hvad synes i? snot dumt eller???

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2015

serinasmor

Du har tilsyneladende oplevet meget tumult i dit liv ... Er nødt til at spørge om du er sikker på du ikke bare søger tryghed og en fast base? Noget som vil være nødt til at være stabilt i fremtiden? 

Når det så er sagt kan i jo sagtens være klar - det er kun jer der ved det  

Har du et godt job?

Er du psykisk stabil nok ? Hvordan påvirker din diagnose din hverdag ? 

Har i tænkt over om I har tid til både heste, dyr og baby - alle dele tager meget tid. Hvis det viser sig der ikke er tid til heste er i så klar til at tage konsekvensen ? 

Pøj pøj

Anmeld Citér

24. november 2015

Abracadabra

vickie188 skriver:

jeg er 18 år og hvis jeg var ældre ville jeg havde dingosen personlighedsforstyrelse fordi jeg har flyttet meget i mit liv, da jeg var barn, og har oplevet nogle ting som børn ikke skal opleve jeg har været sammen med min kæreste siden jeg var 15 år, han er ældre end mig, i 20erne, vi har boet sammen jeg var 16 år ca, og det klare vi rigtigt godt vi har hund og to heste, men vi føler at vi mangler noget eller en, vi vil gerne have en baby, hans forældre osv vil støtte mens mine vil være mindre støttende, men det ok snakker ikke super meget med mine,' vi har råd økonomisk, og vi har tiden, osv, vi vil rigtig gerne have det liv sammen, hvad synes i? snot dumt eller???

Jeg synes, at det lyder som en dårlig idé. Du har en personlighedssforstyrrelse, som jo er en alvorlig ting, og du er meget ung. Nogle psykiatriske lidelser bedres med årene, så det vil være fornuftigt at vente nogle år. 

Så er der økonomi, uddannelse med mere - er du færdiguddannet allerede? 

Anmeld Citér

24. november 2015

vickie188

Jeg har ikke en uddannelse, men jeg er godt i gang

Anmeld Citér

24. november 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
vickie188 skriver:

Er du i behandling for din psykiske lidelse? Man kan godt blive udredt for personlighedsforstyrrelse, når man er fyldt 18. Det er du måske i gang med? 

Jeg synes, 18 er en meget, meget ung alder at blive mor i. Jeg synes også, du skal tage dine psykiske udfordringer med i overvejelserne - blive mere moden, afklaret, mentalt rustet til at tilsidesætte dig selv og tage ansvar for et lille barn. 

Du må være i gang med uddannelse nu - og jeg kunne da også godt unde dig nogle gode ungdomsår med dig selv i centrum. Et lille nuttet spædbarn bliver også tre, syv, ti år, og du kan aldrig kaste ansvaret fra dig igen. 

Anmeld Citér

24. november 2015

vickie188

Jeg vil få en til at passe hestene eller sælge, og ja, den påvirker min hverdag, jeg har nok lidt flere dårlige tidspunkter på dagen hvor jeg bliver i dårligt humør, men bliver hurtigt glad igen, det sker ikke mange gange i løbet af dagen.

Anmeld Citér

24. november 2015

vickie188

og jeg er  i gang med behandling, for det, og det går rigtigt godt,

og præcis, jeg tænkte bare at du/i er jo mor, og ville bare høre jer af om det var helt dumt eller jeg svare kort for kan ikke helt huske hvad i skriver, haha, er glemsom i dag

Anmeld Citér

24. november 2015

vickie188

jeg har aldrig været pigen som tog på druk hver fredag og lørdag sidder og glo derhjemme for det meste, men tager da på druk 2 gange om året ca.

Anmeld Citér

24. november 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Du er ung. 18 år er ingen alder. 

Det er svært at svare på om I skal have et barn eller ej, men hvorfor nu? Hvorfor ikke vente? 

Derudover har du en psykisk lidelse, som du skal være opmærksom på. 

Hvis din lidelse påvirker din hverdag meget, så ville jeg helt klart vente...men . Det er jo svært på svare på.

Anmeld Citér

24. november 2015

TNBC

vickie188 skriver:

Jeg vil ikke sige at I er for unge eller hvad?
Men jeg vil sige, at før I overhovedet tænker på at få et barn, skal du have været til lægen/undersøgelse, for at få styre på dine problemer, så de ikke styre din hverdag, jeg ved ikke hvad de gør i din hver dag, men du skal have styr på om du har en diagnose eller hvad du har, for hvis det styrer din dag for meget, kan det give problemer med at et barn.

Så snak med læge, bliver undersøgt, få styr på det hele, før I går i babytanker. For et barn er et stort ansvar, og hvis du kan få det dårligt, skal din mand kunne være der for at hjælpe. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.