18 år og mor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. november 2015

namaha

vickie188 skriver:

Fordi at jeg/vi føler at vi mangler noget i vore hverdag, og fordi undskyld udtrykket, jeg ikke vil være gammel mor, og fordi jeg vil gerne have et barn med min kæreste. jeg vil gerne have et rigtig liv med ham.

Du er ikke gammel mor bare fordi du får barn som 30 årig.

en 30 årig kan have en sjæl som en 20 årig og der sammen omvendt.

når det er sagt, så har jeg altid gerne ville være ung mor, husk på at det Er ikke alderen der afgøre om man er ung mor eller ej, der er hvordan man opføre sig.

jeg har en veninde som blev mor som 19 årig, jeg står på sidelinjen og kan se hvor hårdt det har været for hende, især da kommunen kom ind over fordi hun var så ung. Som skrevet tidliger så skal du virkelig overveje det.

man kan godt føle sig klar uden at være det.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2015

2721

vickie188 skriver:

jeg har aldrig været pigen som tog på druk hver fredag og lørdag sidder og glo derhjemme for det meste, men tager da på druk 2 gange om året ca.

Første skridt ville for mig være at tale med dem hvor jeg er i behandling om mine tanker om børn og spørg dem hvad de vurderer, for hvis de ikke mener du er der i dit liv med din diagnose, vil det have store konsekvenser for jeres valg om at få et barn.

Anmeld Citér

25. november 2015

SandraXOXO

Har i tjek på livet med arbejde og uddannelse? Bolig og økonomi til det? Med de nye kontanthjælpsregler kan man ikke rigtig leve på kontanthjælp med et barn så det må for jeres egen skyld ikke være planen. Har i et godt bagland med familie der bor tæt på og kan hjælpe? Jeg fik min datter da min mand og jeg var 18 og 21. Det var de hårdeste år i vores liv, og kunne jeg vælge om havde jeg ventet til vi var ældre og havde mere at tilbyde vores datter. 

Anmeld Citér

25. november 2015

Sprit25

vickie188 skriver:

jeg har aldrig været pigen som tog på druk hver fredag og lørdag sidder og glo derhjemme for det meste, men tager da på druk 2 gange om året ca.

Når man bruger argumentet: jeg er ikke typen der går på druk, så er man i min optik, ikke klar. Det at være forældre kræver så meget mere end ikke at kunne gå på druk. 

Anmeld Citér

25. november 2015

SandraXOXO

Sprit25 skriver:

Når man bruger argumentet: jeg er ikke typen der går på druk, så er man i min optik, ikke klar. Det at være forældre kræver så meget mere end ikke at kunne gå på druk. 

Helt enig. Desuden kender jeg mange gode forældre hvor de altså stadig tar ud med vennerne engang imellem og drikker et par øl. Det har intet at gøre med om man er klar til børn. Børn kræver så meget andet og mere end at droppe byturene. 

Anmeld Citér

25. november 2015

lillespir26

vickie188 skriver:

jeg er 18 år og hvis jeg var ældre ville jeg havde dingosen personlighedsforstyrelse fordi jeg har flyttet meget i mit liv, da jeg var barn, og har oplevet nogle ting som børn ikke skal opleve jeg har været sammen med min kæreste siden jeg var 15 år, han er ældre end mig, i 20erne, vi har boet sammen jeg var 16 år ca, og det klare vi rigtigt godt vi har hund og to heste, men vi føler at vi mangler noget eller en, vi vil gerne have en baby, hans forældre osv vil støtte mens mine vil være mindre støttende, men det ok snakker ikke super meget med mine,' vi har råd økonomisk, og vi har tiden, osv, vi vil rigtig gerne have det liv sammen, hvad synes i? snot dumt eller???

Økonomi og tid er næsten ligegyldigt hvis du ikke kan give kærlighed,trykhed,omsorg,tålmodighed, og overskud 

Anmeld Citér

25. november 2015

Sprit25

SandraXOXO skriver:

Helt enig. Desuden kender jeg mange gode forældre hvor de altså stadig tar ud med vennerne engang imellem og drikker et par øl. Det har intet at gøre med om man er klar til børn. Børn kræver så meget andet og mere end at droppe byturene. 

Vi gjorde det i lørdags. Bette pigen hos mormor og morfar og os til koncert og hygge efterfølgende. 

Anmeld Citér

25. november 2015

lillespir26

vickie188 skriver:

er helt overbeviset om det kan blive noget virkelig røv, på røv

men han er der jo også, også må han også være træt, næste morgen, det fælles barn, men ja står jo mest selv i det,

og håber da ikke de ville komme efter os! kender et par som de kom efter og de kom på et hjem med barnet men til sidst kom de hjem og nu er der ingen ting, de kom på det hjem om vinteren og var hjemme i deres hus om sommeren.

Forældre jobbet er desværre oftest for delt 80/20% så uanset hvor meget man tænker det er fælles barn fælles ansvar så ligger jobbet helt klart mest på moren de første 1-2 år 

Anmeld Citér

25. november 2015

lillespir26

vickie188 skriver:

Fordi at jeg/vi føler at vi mangler noget i vore hverdag, og fordi undskyld udtrykket, jeg ikke vil være gammel mor, og fordi jeg vil gerne have et barn med min kæreste. jeg vil gerne have et rigtig liv med ham.

Jeg har også altid sagt jeg ville være ung mor fik min første i år som 25årig og hold nu kæft jeg er glad fir vi ventede 

Anmeld Citér

25. november 2015

Benjamins'mor

Jeg er ung mor. 

Jeg var 15 da jeg fandt ud af jeg var gravid, 12 uger henne. Jeg var 16 da jeg fødte min søn. Jeg vil råde dig til at vente, jeg elsker min søn over alt på jorden og ville aldrig have byttet ham for noget. Men det var hårdt. Jeg havde kommunen indeover pga min alder, de kom på besøg 2 gange om ugen til at starte med og så 1 gang hver 2. uge. 

Jeg er i dag 21 og har 2 nu, den ældste er knap 5 og den mindste er 2. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.