18 år og mor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. november 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Hvorfor vil du have et barn NU?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2015

vickie188

Fordi at jeg/vi føler at vi mangler noget i vore hverdag, og fordi undskyld udtrykket, jeg ikke vil være gammel mor, og fordi jeg vil gerne have et barn med min kæreste. jeg vil gerne have et rigtig liv med ham.

Anmeld Citér

24. november 2015

esioul

vickie188 skriver:

Fordi at jeg/vi føler at vi mangler noget i vore hverdag, og fordi undskyld udtrykket, jeg ikke vil være gammel mor, og fordi jeg vil gerne have et barn med min kæreste. jeg vil gerne have et rigtig liv med ham.

Hvornår synes du man er gammel mor?  

Hvordan har din kæreste det med baby planer på nuværende tidspunkt?

Anmeld Citér

24. november 2015

vickie188

når ens veninde siger min mor er kun 36 og så min mor 50.. mens man er 17 år haha 

og det vil han rigtig gerne han er 100 på at vi kan det her

Anmeld Citér

24. november 2015

TNBC

vickie188 skriver:

når ens veninde siger min mor er kun 36 og så min mor 50.. mens man er 17 år haha 

Så du vil ikke være som din mor og derfor vil du være mor nu? Du er 18, stadigvæk teenager, du er laaaangt fra at være gammel.. og din er altså ikke gammel.. 

Jeg synes du skal lægge din tanker væk og koncentrer dig om dig selv i stedet

Anmeld Citér

24. november 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
vickie188 skriver:

Det kan godt være jeg har misforstået dig indlæg men seriøst? Fordi I mangler noget I jeres hverdag? Jeg synes det lyder som et rundt grundlag..? 

Altså jeg vil mene en af grundene til Man får et barn er fordi man har et ønske om at stifte en familie... Du nævner også det med du ikke vil være gammel mor. Ro på. Du er 18!

Anmeld Citér

24. november 2015

Mortil2drenge<3

vickie188 skriver:

Jeg vil helt klart anbefale dig at vente et par år endnu 

har et familiemedlem der stod i samme situation som dig hun var 17 da hun blev gravid og var ikke rask hun udviklet fødselsdepression fordi hun ikke var klar til tage det store ansvar og så vil jeg ikke komme længere ind på hvad der skete  det er selvfølgelig ikke for at skræmme dig men synes ihvertfald du skal have lægen med ind over og de kan måske følge dig lidt tættere så der ikke sker noget.  Kan godt være du føler dig klar men gjorde hende i min familie også. Men i skal selvfølgelig gøre hvad i føler og føler i at det er nu så tænk ikke på hvad andre siger  der er jo ikke nogle af os herinde der kender dig personligt så synes det er svært at bedømme. 

Krydser fingere for i finder ud af det

Anmeld Citér

24. november 2015

Sedigfor

vickie188 skriver:

og jeg er  i gang med behandling, for det, og det går rigtigt godt,

og præcis, jeg tænkte bare at du/i er jo mor, og ville bare høre jer af om det var helt dumt eller jeg svare kort for kan ikke helt huske hvad i skriver, haha, er glemsom i dag

Jeg er ung mor 19, blev gravid som 18 årige. Har dog ingen lidelse eller noget. Men det er ben hårdt at være mor og når man så er ung mor er der en masse man skal høre på og ku klare at håndtere, min kommune er rigtig god til at unge forældre får en god start som forælde og self barnet får en god start på livet. 

Jeg tænker mere, er i/du klar til de søvnløse nætter, sætte jeres eget behov til side, være I stand til at venner og veninder vælger en fra fordi man skal være forældre, det jo ikke lige så " sjovt " for dem, som for jer, der er mange overvejelser man skal tage med (:

Anmeld Citér

24. november 2015

Sedigfor

vickie188 skriver:

Nej det mente jeg heller ikke.

men hvordan jeg ville klare det, jeg ville da blive ked af at den lille prut ikke kunne sove eller ondt i maven,

jeg tror jeg ville græde hvis jeg var alene mor men jeg ville gøre alt for at barnet blev rask og kunne sove igen men jeg vil da være træt træt efterr to nætter , men nu har jeg en kæreste, som også kan tage barnet, og han arbejder på et lager, noralt fra 7 til 16, i hver dagene

Tænk os på at et barn kan ødelægge ens forhold. Men om i venter fem år eller får barn nu, kan tide  kun vise hvad der sker. Der sker meget både i graviditeten, alle de forbandende homorer kan virkelig gøre meget, så snak det ordentligt igennem først.

Anmeld Citér

25. november 2015

namaha

vickie188 skriver:

jeg er 18 år og hvis jeg var ældre ville jeg havde dingosen personlighedsforstyrelse fordi jeg har flyttet meget i mit liv, da jeg var barn, og har oplevet nogle ting som børn ikke skal opleve jeg har været sammen med min kæreste siden jeg var 15 år, han er ældre end mig, i 20erne, vi har boet sammen jeg var 16 år ca, og det klare vi rigtigt godt vi har hund og to heste, men vi føler at vi mangler noget eller en, vi vil gerne have en baby, hans forældre osv vil støtte mens mine vil være mindre støttende, men det ok snakker ikke super meget med mine,' vi har råd økonomisk, og vi har tiden, osv, vi vil rigtig gerne have det liv sammen, hvad synes i? snot dumt eller???

Er du i det mindste i tvivl, så lad vær, det er en god grund til man overvejer tingene, og så længe man ikke er 110% sikker, så lad vær.

jeg stod i den situration som 19 årig at jeg var blevet gravid, og pga siturationen som minder meget om dig, valgte jeg fra, hvilket jeg i dag 4 år efter kan se var en rigtig klog beslutning. 

I dag er jeg næsten lige blevet mor og kan se at alt det det kræver nu, det ville jeg ikke have kunne klaret for 4 år siden, og det er på tords af at jeg allerede følte mig klar som 15 årig til at få barn/børn 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.