Jeg blev sat igang, men "først" 39+6. Jeg var overhovedet ikke åbnet, så fik piller. Blev sat igang kl 10.00 med 2 piller, og skulle komme igen kl 14. Der havde jeg små veer, men ikke noget vildt, så jeg fik 2 mere. Og så gik det vildt stærkt!
Fik vestorm ved en 15 tiden, vandet gik kl 16.45, og vestormen fortsatte til kl 21.38 hvor hun var ude, så det gik stærkt!
Vi var også forberedt på at det kunne tage mange dage, men der blev vi overrasket 
Det var en meget voldsom oplevelse, da jeg ikke havde nogle pauser, andet end ca 20 sekunder mellem hver ve, og sygeplejsken troede ikke rigtigt på jeg var igang... Vi var indlagt på svangergangen, og jeg udvidede mig underligt nok ikke. Var 3 cm åben fra 17-21.25 så hun troede jo jeg havde langt vej igen, og fik kun tilbudt panodiler i form af smertestillende
Blev undersøgt der kl 21.15, hvor jeg var 3 cm åben, og 10 min efter får jeg pressetrang, og da hun tjekker mig, er hovedet på vej ud! Og 10-13 min efter var hun ude! Så udvidede mig 7 cm og fødte på 23 min ialt
Jordemoderen nåede aldrig frem. Så en overordnet måtte slippe alt og tage imod hende.
Så vi var lykkelige over vi fik lov at blive selv om jeg kun var 3 cm åben, ellers havde jeg født hjemme eller i bilen!
Det var en voldsom oplevelse, Men til gengæld var det hurtigt overstået! Med min søn tog det 28 timer! Og det var næsten ikke til at holde ud.
Anmeld
Citér