Igangsættelse uge 39?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. september 2015

heldyr

Anemones mor skriver:

Jeg blev sat igang med min første, 38+6, fødte 39+0. Det var fredag morgen med stikpiller, og igen om eftermiddagen. Natten til lørdag fik jeg "tabletveer" fra pillerne, men de gjorde ikke noget mht fremgang. Lørdag formiddag var jeg 2 cm åben og de tog vandet, og så kom der ellers veer! Oveni hinanden de næste 8 timer.... Wow hårdt. Så kom presseveerne og det gik rigtig godt, og fik hende ud på få presseveer. Hun var blå men havde det rigtig godt lynhurtigt. Under fødslen faldt hendes hjertelyd, så hun fik elektrode på hovedet. Jeg fik også lagt drop fordi jeg fik feber (kun 38 grader). Bagefter var vi indlagt 2 døgn pga risiko for infektion for babys vedkommende fordi jeg fik feber. Hun var dog sund og rask. Såå, igangsættelse, hårdt? Ja! Men det ender jo, og her gik det rigtig godt og næsten uden problemer

Blev forresten sat igang pga svangerskabsforgiftning.

Jeg skal være indlagt to dage uanset hvad pga gbs Men tør næsten ikke at blive sat igang! Håber inderligt at jeg føder snart

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2015

charthys

heldyr skriver:

Er der slet ikke nogle herinde med en erfaring?  

Jeg er blevet sat I gang x 2 I uge 38+2 med ballon og det har begge gange været hurtige ukomplicerede forløb med upåvirkede børn

Anmeld Citér

20. september 2015

heldyr

charthys skriver:

Jeg er blevet sat I gang x 2 I uge 38+2 med ballon og det har begge gange været hurtige ukomplicerede forløb med upåvirkede børn

Kan de godt starte med ballon? Ifølge hende lægen var det piller som start?  

Hvor lang tid tog dine fødsler?

Anmeld Citér

20. september 2015

MysteriousAngel

heldyr skriver:

Er der nogen herinde der er blevet sat igang i uge 39 der kunne have lyst til at fortælle om deres forløb? Jeg skal muligvis sættes igang på et tidspunkt i næste uge hvis ikke jeg selv er gået igang inden  

2 gange er jeg blevet sat igang i uge 39. Begge gange varede igangsættelserne over flere dage. Begge gange vedrop og epidral til sidst. Min krop kan IKKE lide igangsættelser. Den ene gang hvor jeg fik lov at gå igang selv gik der 3 timer efter vandet gik og hun var ude. 

Anmeld Citér

20. september 2015

charthys

heldyr skriver:

Kan de godt starte med ballon? Ifølge hende lægen var det piller som start?  

Hvor lang tid tog dine fødsler?

Hvis man er moden til det og en finger åben kan man sagtens bruge ballon.

Jeg må ikke sættes I gang med piller pga tidligere kejser ar,  så det er min eneste mulighed

Jeg fik lagt ballon om aftenen på dag et og sendt hjem med ballon og sove. Kl 10-12 dagen efter har de taget vandet og sat vedrop på. Det tog seks timer med veer første gang og 2,5 time anden gang.

Anmeld Citér

20. september 2015

heldyr

charthys skriver:

Hvis man er moden til det og en finger åben kan man sagtens bruge ballon.

Jeg må ikke sættes I gang med piller pga tidligere kejser ar,  så det er min eneste mulighed

Jeg fik lagt ballon om aftenen på dag et og sendt hjem med ballon og sove. Kl 10-12 dagen efter har de taget vandet og sat vedrop på. Det tog seks timer med veer første gang og 2,5 time anden gang.

Det lyder meget mildere end de piller der

Anmeld Citér

20. september 2015

Sissel

Altså nu ved jeg ikke om du kan bruge mit svar til noget, da det var min 3. fødsel. Men jeg blev sat igang 38+0, ved at de tog vandet.. 4 timer senere kom et stk kæmpe baby, sund og rask ud.. Og det var en fantastisk fødsel.. Kan kun sige, glæd dig 

Jeg ved godt, at alle siger det gør ondt. Og det gør det også, uden tvivl! Men jeg ville gøre det igen i nat, uden tøven.. Det er en meget speciel oplevelse..

Anmeld Citér

20. september 2015

birthee

Jeg blev sat i gang 38+4 - det var 4. fødsel, men første igangsættelse... Fik første pille kl 11, anden pille kl 17 - veer kl 23 så småt, fødte 02.46... Havde koblede veer da der kom rigtig gang i det, så det var lidt hårdt... Men fik en dejlig pige, der havde det godt... 

Anmeld Citér

20. september 2015

heldyr

Sissel skriver:

Altså nu ved jeg ikke om du kan bruge mit svar til noget, da det var min 3. fødsel. Men jeg blev sat igang 38+0, ved at de tog vandet.. 4 timer senere kom et stk kæmpe baby, sund og rask ud.. Og det var en fantastisk fødsel.. Kan kun sige, glæd dig 

Jeg ved godt, at alle siger det gør ondt. Og det gør det også, uden tvivl! Men jeg ville gøre det igen i nat, uden tøven.. Det er en meget speciel oplevelse..

Jeg glæder mig også meget!  

Anmeld Citér

20. september 2015

charthys

heldyr skriver:

Det lyder meget mildere end de piller der

Tjaaaa. ... syntes det har været gode oplevelser,  - men det kræver som sagt at kroppen er moden til det

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.