Igangsættelse uge 39?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.842 visninger
58 svar
29 synes godt om
19. september 2015

heldyr

Er der nogen herinde der er blevet sat igang i uge 39 der kunne have lyst til at fortælle om deres forløb? Jeg skal muligvis sættes igang på et tidspunkt i næste uge hvis ikke jeg selv er gået igang inden  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2015

heldyr

Er der slet ikke nogle herinde med en erfaring?  

Anmeld Citér

20. september 2015

A-1995

Jeg blev sat igang i uge 38. Fik 2 stikpiller mandag, og tirsdag kunne de  tage vandet. Det gjorde de kl 12. Kl 14 fik jeg lagt vedrop, presseveer kl 17.45 og han er født 18.37.

pga vedrop fik jeg dog koblede veer hvilket vil sige at der ikke er pause mellem veerne og det er sindsygt hårdt, plus min søns hjerterytme faldt voldsomt og han var meget stresset og havde et meget lavt blodsukker da han kom ud. ☺️

Anmeld Citér

20. september 2015

heldyr

A-1995 skriver:

Jeg blev sat igang i uge 38. Fik 2 stikpiller mandag, og tirsdag kunne de  tage vandet. Det gjorde de kl 12. Kl 14 fik jeg lagt vedrop, presseveer kl 17.45 og han er født 18.37.

pga vedrop fik jeg dog koblede veer hvilket vil sige at der ikke er pause mellem veerne og det er sindsygt hårdt, plus min søns hjerterytme faldt voldsomt og han var meget stresset og havde et meget lavt blodsukker da han kom ud. ☺️

Det lyder ikke særlig sjovt! Men det gik da rimeligt hurtigt af at du var i uge 38? Ifølge den læge jeg snakkede med igår tog det ofte 5 dage når man var i uge 39?  Og jeg kommer nok endda til at være 39+3 eller 4..  Men læser bare at de fleste 'kun' tager to dage? 

Dog har mange voldsomme veer, men det bliver jo overstået på et tidspunkt!  

Hvordan havde din søn det lidt efter fødslen så?  

Anmeld Citér

20. september 2015

A-1995

heldyr skriver:

Det lyder ikke særlig sjovt! Men det gik da rimeligt hurtigt af at du var i uge 38? Ifølge den læge jeg snakkede med igår tog det ofte 5 dage når man var i uge 39?  Og jeg kommer nok endda til at være 39+3 eller 4..  Men læser bare at de fleste 'kun' tager to dage? 

Dog har mange voldsomme veer, men det bliver jo overstået på et tidspunkt!  

Hvordan havde din søn det lidt efter fødslen så?  

Jeg fik også af vide jeg skulle regne med at det tog lidt tid fordi jeg var 1 gangs og "kun" i uge 38, men da jeg så skulle have første pille kunne de mærke at jeg kun havde halvanden cm livmoderhals tilbage og var 1 cm åben, hvilket de var meget overrasket over..

han var meget sløv.. Ville ikke spise selv og sov døgnet rundt. Fik også gulsot. Der gik en uge før vi så hans øjne hvis vi var heldige ��

vi var indlagt 2 1/2 uge fordi han var nødt til at have sonde og i starten også fordi han skulle have målt blodsukker jævnligt. De lavede også en masse andre undersøgelser fordi de ikke kunne forstå han var SÅ sløv, men han var sund og rask, fødsleb havde bare været for hurtig og hård for ham desværre..

Anmeld Citér

20. september 2015

NBNixen

heldyr skriver:

Er der nogen herinde der er blevet sat igang i uge 39 der kunne have lyst til at fortælle om deres forløb? Jeg skal muligvis sættes igang på et tidspunkt i næste uge hvis ikke jeg selv er gået igang inden  

Jeg blev sat i gang 38+3 med to stikpiller om mandagen og natten til tirsdag fik jeg kraftige veer, så jeg kom ind til observation ved 4 tiden om morgenen. Ved 10 tiden tirsdagen valgte de i samråd med en læge at tage vandet selvom jeg kun var åbnet 1 cm. det lykkedes i tredje forsøg. Først ved 18 tiden fik jeg lagt vedrop og ved 23 tiden kom jeg på fødestuen med meget voldsomme veer da de var stabile fra 19 tiden - her ved 23 tiden valgte de at skrue op for vedroppet da det hele gik meget langsomt og jeg kun var åbnet 3 cm.

Min søn kom til verden natten til onsdag klokken 00:35 ved akut kejsersnit, da mine veer var skyld i at hans hjerte frekvens faldt så voldsomt at det lå meget tæt på kritisk niveau for ham. Så for mig gik der en del timer fra I gangsættelsen til han var født. Og så gik der 2 timer efter før jeg så ham og holdte ham.

Anmeld Citér

20. september 2015

heldyr

A-1995 skriver:

Jeg fik også af vide jeg skulle regne med at det tog lidt tid fordi jeg var 1 gangs og "kun" i uge 38, men da jeg så skulle have første pille kunne de mærke at jeg kun havde halvanden cm livmoderhals tilbage og var 1 cm åben, hvilket de var meget overrasket over..

han var meget sløv.. Ville ikke spise selv og sov døgnet rundt. Fik også gulsot. Der gik en uge før vi så hans øjne hvis vi var heldige ��

vi var indlagt 2 1/2 uge fordi han var nødt til at have sonde og i starten også fordi han skulle have målt blodsukker jævnligt. De lavede også en masse andre undersøgelser fordi de ikke kunne forstå han var SÅ sløv, men han var sund og rask, fødsleb havde bare været for hurtig og hård for ham desværre..

Åh nej altså! Stakkels lille fyr bare at han har det godt nu!

Anmeld Citér

20. september 2015

heldyr

NBNixen skriver:

Jeg blev sat i gang 38+3 med to stikpiller om mandagen og natten til tirsdag fik jeg kraftige veer, så jeg kom ind til observation ved 4 tiden om morgenen. Ved 10 tiden tirsdagen valgte de i samråd med en læge at tage vandet selvom jeg kun var åbnet 1 cm. det lykkedes i tredje forsøg. Først ved 18 tiden fik jeg lagt vedrop og ved 23 tiden kom jeg på fødestuen med meget voldsomme veer da de var stabile fra 19 tiden - her ved 23 tiden valgte de at skrue op for vedroppet da det hele gik meget langsomt og jeg kun var åbnet 3 cm.

Min søn kom til verden natten til onsdag klokken 00:35 ved akut kejsersnit, da mine veer var skyld i at hans hjerte frekvens faldt så voldsomt at det lå meget tæt på kritisk niveau for ham. Så for mig gik der en del timer fra I gangsættelsen til han var født. Og så gik der 2 timer efter før jeg så ham og holdte ham.

Det lyder ikke som et sjovt forløb  

Jeg håber inderligt at jeg snart går igang af mig selv! Men jeg tror det ikke, har ingen symptomer overhovedet

Havde baby det godt bagefter??  

Anmeld Citér

20. september 2015

Kamilla-m

heldyr skriver:

Er der slet ikke nogle herinde med en erfaring?  

Jeg var til samtale 38+5 hvor de ville ha sat mig i gang med det samme, fik dog overtalt dem til at vente til 39+0, jeg fødte så tre timer før jeg sku ha været sat i gang. Har hørt mange sige at det er rigtig hårdt hvis man blir sat i gang.

Anmeld Citér

20. september 2015

NGV

Jeg blev sat igang med min første, 38+6, fødte 39+0. Det var fredag morgen med stikpiller, og igen om eftermiddagen. Natten til lørdag fik jeg "tabletveer" fra pillerne, men de gjorde ikke noget mht fremgang. Lørdag formiddag var jeg 2 cm åben og de tog vandet, og så kom der ellers veer! Oveni hinanden de næste 8 timer.... Wow hårdt. Så kom presseveerne og det gik rigtig godt, og fik hende ud på få presseveer. Hun var blå men havde det rigtig godt lynhurtigt. Under fødslen faldt hendes hjertelyd, så hun fik elektrode på hovedet. Jeg fik også lagt drop fordi jeg fik feber (kun 38 grader). Bagefter var vi indlagt 2 døgn pga risiko for infektion for babys vedkommende fordi jeg fik feber. Hun var dog sund og rask. Såå, igangsættelse, hårdt? Ja! Men det ender jo, og her gik det rigtig godt og næsten uden problemer

Blev forresten sat igang pga svangerskabsforgiftning.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.