Uld????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. september 2015

Kay

Mor i Aarhus skriver:

Jeg købte meget uld og uld/silke fra tyske hjemmesider. Det er billigere derfra og udvalget er større og langt mere varierende i DK. Har ikke nogen specifik hjemmeside, men googlede bare løs dengang. 

Bliver ulden fugtig, skal det tørre på en radiator, så trækkes fugten ud. Uld isolerer, både imod kulde og varme - dog ikke, hvis der er blandet andre materialer ind i stoffet, fx bomuld. Vask i lanolin, så bevares den selvrensende egenskab. 

jeg fatter brik af tysk så tænker ikke det er en mulighed at købe det der  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2015

Mor i Aarhus

Kay skriver:

jeg fatter brik af tysk så tænker ikke det er en mulighed at købe det der  

I Tyskland forstår de også engelsk 

Anmeld Citér

7. september 2015

Kay

Mor i Aarhus skriver:

I Tyskland forstår de også engelsk 

jo jo men de tyske hjemmesider står vel på tysk  

Anmeld Citér

7. september 2015

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

min datter på 16 mdr. har en langærmet og en kortærmet body i uld og de er rigtig gode til at holde hende varme... hun har en bluse ud over og det er det...

De er begge blevet vasket sammen med det andet tøj og de har faktisk holdt formen bedre end mange af de andre body hun har...

når vi kommer tættere på vinteren skal hun have flere, og storebror på 7 skal have et par undertrøjer, for så behøver de ikke at have så mange lag tøj på at de ikke kan bevæge sig...

Anmeld Citér

10. september 2015

moaren

modesty skriver:

Jeg har købt alt mit uldtøj brugt på dba og tendsales. Du kan godt få undertrøjer, ja.

Du skal ikke købe uld/bomuld. Det skal være ren uld. Og husk at spørge inden, for der er mange der skriver uld selvom det er uld/bomuld.

Hvorfor ikke uld/bomuld?

Anmeld Citér

10. september 2015

SofiaMik

Christina88 skriver:

Har ikke læst alle svarene, men det er en skrøne at uldtøj til bayber/småbørn ikke skal vaskes tit. Har lige læst en artikel om det, med en eller anden professor ting, som havde undersøgt det. Der stod også i artiklen, at det billige er lige så godt som det dyre, da uld er uld og at hun anbefale uld/bomuld eller uld/silke blanding, da bomuld/silke er skønnere mod huden end ulden.

Det er ikke helt rigtigt at uld er uld. Der er meget stor forskel på superwashed uld og ubehandlet uld. Superwashed uld kan vaskes på 40 grader og har nærmest tabt alle uldens gode egenskaber, da man har lagt et lag plastik ind over ulden, som gør at det kan klare højere temperaturer. Herved mistes selvfølgelig også uldens egenskab til at suge fugt og holde på varmen samt virke selvrensende. 

Jeg kan derfor anbefale trådstarter at finde ud af hvorvidt du ønsker et produkt, der let kan vaskes og har mistet sine egenskaber eller et produkt som har de egenskaber som man bruger uld til. Ellers kan man jo ligeså godt bruge bomuld.

Grunden til at noget uld kradser skyldes også en hårdhændet behandling i diverse kemiske midler. Derfor kan det anbefales at købe økologisk uld.

Forhandlerne skriver dog ikke, at deres uld er superwashed. Feks er størstedelen af Joha's uld superwashed ligesom alt du finder i Bilka og Føtex. Men et tip er, at ubehandlet uld ikke kan tåle mere end 30 grader og kan heller ikke tåle almindelig vaskemiddel. Børnene kan også mærke forskel - de vil helt sikkert helst have den ægte vare, det vil mine.

Anmeld Citér

10. september 2015

modesty

Moaren skriver:

Hvorfor ikke uld/bomuld?

Altså, det er ikke skadeligt på nogen måde, men bare meget lidt effektivt i forhold til ren uld. Så hvis det handler om at holde barnet varmt, vil jeg til hver en tid vælge ren uld.

Anmeld Citér

10. september 2015

Paddehatten

Jeg hopper lige med på tråden her i forhold til, HVOR man så finder de gode uld - bodyer? Jeg troede faktisk, at sådan noget som Joha var et godt mærke mht. bodyer i ren uld, men det kan jeg høre det åbenbart ikke er  Vil det være godt at gå efter 100 % Merino uld så? 

Anmeld Citér

10. september 2015

Isabella_mor

Kay skriver:

Vi har ikke rigtig brugt det til storesøster for jeg syntes det virker så besværligt!?

Man må ikke vaske det for ofte!? (det holder jo ikke med en så Ca 1 år??)

Og syntes heller ikke der er ret mange fede bodyer i uld!?

Er det så fordi de skal havde noget andet ude over? For så bliver mine piger 100% for varme med mindre vi har isvinter 

Seriøst Hvordan gør i andre gerne en hel uld guide fra a til å!

Name it har faktisk en mega søduld kollektion i år. Det må gerne vaskes men på skåneprogram  

Anmeld Citér

10. september 2015

SofiaMik

Jeg hopper lige med på tråden her i forhold til, HVOR man så finder de gode uld - bodyer? Jeg troede faktisk, at sådan noget som Joha var et godt mærke mht. bodyer i ren uld, men det kan jeg høre det åbenbart ikke er  Vil det være godt at gå efter 100 % Merino uld så? 

Merinould er rigtig lækkert men desværre ingen garanti. Men prøv en af følgende sider; filiokus.dk purebaby.dk koogko.dk dilling-underwear.dk

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.