Anonym skriver:
Hvad tænker i når i ser en mor gå rundt med en misfarvet 12 år gammel barnevogn?
Jeg går meget ind for genbrug og får meget foræret til mine børn såsom brugt tøj, brugt barnevogn, brugt sengetøj mm. Jeg nyder at kunne genbruge så det ikke bare ryger ud eller til en genbrugesbutik. Jeg giver selv videre til genbrug eller asylcentre. Men nu har flere mødre i børnehaven og mødregruppen kommenteret på min grimme barnevogn, at den da ikke var mere værd og jeg vel skulle have ny nu når vi venter nr tre barn. Jeg er utrolig glad for min gamle vogn, som dog har fået nye hjul og madres, da den køre som en drøm og er helt ren og pæn indvendig. Da jeg sagde at jeg regner med at beholde den kiggede den ene mor i børnehaven på mig med medlidenhed og sagde at vi kunne arve hendes når vi ikke havde penge til noget pænere.
Og nu sidder jeg helt fortumlet! Vi mangler ikke penge her i huset. Både min mand og jeg har gode uddannelser og jeg selv er akademisker. Jeg er bare ikke typen der går ud og køber nyt når det gamle stadigvæk fungere. Mener virkelig det er ressourcespild. Og ja, mine børn har ikke nyt pænt tøj på i børnehaven, for det bliver altid væk når det hedder hummel og Phister og Philina, og ellers ødelagt af at klatre i træer. Så jeg er åbenbart blevet stemplet fattig af de andre mødre i børnehaven. Og er fuldstændig målløs..
Hvad ville i gøre? Jeg er egentlig ligeglad med at folk synes min barnevogn er grim, men nu render de jo rundt og sladre i vores lille by. Hader slader.
Jeg vil sige mine tanker kommer an på moderen. Er det én der hviler i sig selv, og udstråler lykke og tilfredshed, så tænker jeg "fedt"!! Er det en der kommer listende med skyklapper kan jeg godt få ondt af hende, men det skyldes alene MIN holdning til eks. til mine BØRNS Barnevogne, men omvendt, så er det ikke noget jeg blander mig i, overhovedet- for hvorfor skulle jeg det?
Men kender de andre mødre fra mødregruppen dig ikke nok til at vide, at det er sådan du er? For så skal de da ikke gå op i det, ellers må du sige det til dem, så har de én mindre bekymring siden de har så travlt med din barnevogn
jeg vil sige at barnevognen er ikke den kønneste, MEN den fungerer og har nok med tiden fået en affektionsværdi for DIG, så skid på hvad andre (inkl. Mig) synes!
Og den mor fra børnehaven skulle skamme sig, hvad bilder hun sig ind og agere en helgen der redder dig fra at have den vogn du har? Synes at du godt kan sige noget, gerne med publikum på som hun gjorde med dig, at du ikke vil have hendes barnevogn, for du er fuld ud tilfreds med den du har