At gå ind for genbrug og blive dømt fattig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.433 visninger
58 svar
91 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. august 2015

Anonym trådstarter

Hvad tænker i når i ser en mor gå rundt med en misfarvet 12 år gammel barnevogn?

Jeg går meget ind for genbrug og får meget foræret til mine børn såsom brugt tøj, brugt barnevogn, brugt sengetøj mm. Jeg nyder at kunne genbruge så det ikke bare ryger ud eller til en genbrugesbutik. Jeg giver selv videre til genbrug eller asylcentre. Men nu har flere mødre i børnehaven og mødregruppen kommenteret på min grimme barnevogn, at den da ikke var mere værd og jeg vel skulle have ny nu når vi venter nr tre barn. Jeg er utrolig glad for min gamle vogn, som dog har fået nye hjul og madres, da den køre som en drøm og er helt ren og pæn indvendig. Da jeg sagde at jeg regner med at beholde den kiggede den ene mor i børnehaven på mig med medlidenhed og sagde at vi kunne arve hendes når vi ikke havde penge til noget pænere. 

Og nu sidder jeg helt fortumlet! Vi mangler ikke penge her i huset. Både min mand og jeg har gode uddannelser og jeg selv er akademisker. Jeg er bare ikke typen der går ud og køber nyt når det gamle stadigvæk fungere. Mener virkelig det er ressourcespild. Og ja, mine børn har ikke nyt pænt tøj på i børnehaven, for det bliver altid væk når det hedder hummel og Phister og Philina, og ellers ødelagt af at klatre i træer. Så jeg er åbenbart blevet stemplet fattig af de andre mødre i børnehaven. Og er fuldstændig målløs..  

Hvad ville i gøre? Jeg er egentlig ligeglad med at folk synes min barnevogn er grim, men nu render de jo rundt og sladre i vores lille by. Hader slader. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2015

Anonym

Anonym skriver:

Hvad tænker i når i ser en mor gå rundt med en misfarvet 12 år gammel barnevogn?

Jeg går meget ind for genbrug og får meget foræret til mine børn såsom brugt tøj, brugt barnevogn, brugt sengetøj mm. Jeg nyder at kunne genbruge så det ikke bare ryger ud eller til en genbrugesbutik. Jeg giver selv videre til genbrug eller asylcentre. Men nu har flere mødre i børnehaven og mødregruppen kommenteret på min grimme barnevogn, at den da ikke var mere værd og jeg vel skulle have ny nu når vi venter nr tre barn. Jeg er utrolig glad for min gamle vogn, som dog har fået nye hjul og madres, da den køre som en drøm og er helt ren og pæn indvendig. Da jeg sagde at jeg regner med at beholde den kiggede den ene mor i børnehaven på mig med medlidenhed og sagde at vi kunne arve hendes når vi ikke havde penge til noget pænere. 

Og nu sidder jeg helt fortumlet! Vi mangler ikke penge her i huset. Både min mand og jeg har gode uddannelser og jeg selv er akademisker. Jeg er bare ikke typen der går ud og køber nyt når det gamle stadigvæk fungere. Mener virkelig det er ressourcespild. Og ja, mine børn har ikke nyt pænt tøj på i børnehaven, for det bliver altid væk når det hedder hummel og Phister og Philina, og ellers ødelagt af at klatre i træer. Så jeg er åbenbart blevet stemplet fattig af de andre mødre i børnehaven. Og er fuldstændig målløs..  

Hvad ville i gøre? Jeg er egentlig ligeglad med at folk synes min barnevogn er grim, men nu render de jo rundt og sladre i vores lille by. Hader slader. 

Jeg tænker ikke meget over hvad folk har, ja jeg har set mange har gammel vogn men jeg vil ikke dømme dem. Så længe den kan køre er det fint, din børn klæder fint på andre steder end bh,  lad dem blive beskidt. 

Min søster er rigtigt glad for hendes vogn hun haft den i 13 år og brugt den til 3 børn, hun har lige solgt den, hun blev ked af det fordi hun synes den er god. 

Jeg er anderledes jeg kan lide ny hver 6 mdr hvis jeg altså har råd til det: )

Jeg synes ikke du skal være ked af det.  

Folk er forskellig og heldvis er vi ikke det sammen. Gøre hvad du vil og igonere dem. Vis din stolthed.  

Anmeld Citér

13. august 2015

(august)

Tænker ikke så meget over det hvis ellers det er rent og pænt, det samme gælder genbrugstøj, men ligeså snart det ser snusket og usoigneret, så tænker jeg mit, men ville aldrig kommentere på det medmindre det var en tæt veninde/ven. 

Anmeld Citér

13. august 2015

Anonym trådstarter

(august) skriver:

Tænker ikke så meget over det hvis ellers det er rent og pænt, det samme gælder genbrugstøj, men ligeså snart det ser snusket og usoigneret, så tænker jeg mit, men ville aldrig kommentere på det medmindre det var en tæt veninde/ven. 

Jeg er enig ift at tøjet skal være rent, pænt, uden huller og passe i størrelsen og til årstiden . Tøj med pletter bliver kun brugt som male tøj her hjemme. 

Anmeld Citér

13. august 2015

Bshizzle

Ski da hul i hva andre tænker om din barnevogn! 

Den kan køre.. Den er fin indeni.. Bum! 

Jeg går osse selv ind for genbrug, og syntes da det er spændende at kigge i div genbrugsbutikker eller handle brugt på nettet. 

Jeg sælger osse en del af vores brugte ting her hjemme eller gir det til genbrug samt familie/venner. 

Det er da synd at smide ud eller skille sig af med noget som faktisk er brugbart. 

Selvfølgelig skal ens børn være rene og ha rent tøj på..

Mine unger får heller ikke altid i mærketøj på i Børnehaven samt i skole. 

Som du selv skriver, så blir det let slidt/ødelagt eller simpelhen smidt væk. (Sket SÅÅÅ mange gange her!!!). 

Men syntes det er trist at folk dømmer en som fattig pga man ikke giver ens barn mærketøj på hver dag.. Eller ja, har en barnevogn som har en del år på bagen.  

Anmeld Citér

13. august 2015

Anonym

Anonym skriver:

Jeg tænker: "Ahhh, en mor der ikke tror at den gode moder ligger i dyre anskaffelser" - så længe der ikke er skjolder af fugt osv. 

Jeg kender to mødre, der går mere op i hvordan deres børn og dem selv som mødre fremstår, end hvordan de har det og de er ikke blege for at kritisere andre mødre, børn og anskaffelser på en ubehagelig og arrogant facon. Det er altså ret trist at være vidne til, og jeg har følt mig nødsaget til at holde mig på afstand, for ikke at blive påvirket. Men det er også let at gennemskue, hvori problemet ligger; deres egne mindreværdskomplekser, usikkerhed og måske også tenderende til narcissisme. Det er naturligvis ikke det billede, jeg har af ALLE mødre med dyre barnevogne og lignende, fortællingen handler kun om de to, jeg omtaler. 

Anmeld Citér

13. august 2015

serinasmor

Hmm ... 

Der er vel forskel på at gå ind for genbrug og gå med en slidt vogn ? 

Hvordan er standen udenpå ? Trænger den til en kærlig hånd - er der huller eller er den bare falmet ?  Hvis den bare er falmet kan den måske farves ? 

Hvordan har stellet det - er det rustent ? Hænger det ? Se om du kan spænde det efter og evt få rustpletter af  

Og næste gang du bliver konfronteret med fordommen så sig det lige ud - du har ikke behov for en ny vogn , jeres økonomi er glimrende og  Du synes det er spild af ressourcer at købe nyt når det du har fungerer  

Anmeld Citér

13. august 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg tænker "hurra!" Endelig en der har fattet at en barnevogn altså ikke falder fra hinanden så snart et barn har brugt den, eller farven er falmet, eller der er kommet en rustplet eller polstringen på styret er gået lidt i stykker - eller andre ligegyldigheder!  Så længe kassen er fin indvendigt og hjulene kan køre, er det HELT fint og baby er da møghamrende ligeglad om den er falmet. 

Kan slet ikke følge indlægget om at farve den eller lign. Hvorfor? For hvis skyld? Barnevognen bliver da ikke bedre af at blive farvet, og ifl ts kører den perfekt, så hvorfor begynde at pille ved stellet? 

Jeg ville mere tænke mit om dem der pr automatik tænker fattigdom så snart de ser en brugt vogn, det er da så snæversynet som noget kan være. 

Anmeld Citér

13. august 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg tænker ikke så meget over, hvis en kommer med en brugt barnevogn. Vi har selv en som er brugt

Næste gang så synes jeg, du skal sige noget. Jeg synes også det er meget snæversynet at tænke at man ikke har mange penge. 

Anmeld Citér

13. august 2015

lineog4

Mere end penge kommer jeg nok til at tænke på antallet af børn 

Nej ærligt jeg forbinder ikke en ny Odder barnevogn med familiens indkomst, men forbinder det i højere grad med prioriteringer og smag. En ny fin Odder vogn kan lige så godt have en på overførselsindkomst der skubber og den gamle simo med 10 år på bagen kan sagtens skubbes af en direktør. Det samme med mærketøj - for mig indikerer det intet om indkomst men prioriteringer og smag

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.