Jeg gjorde det samme som dig i starten. Jeg syntes at han satte bleerne forkert så jeg sagde det hele tiden. Han sad mærkeligt med hende, så han fik ondt i skulderen - men ville ikke lade mig vise ham hvad han skulle gøre istedet. Han blev frustreret og ked når hun græd hos ham, men fik det bedre så snart hun var hos mig. Jeg syntes han overlod alt det praktiske til mig og ikke rensede navle osv på samme måde som jeg ville gøre.
Jeg fandt ud af at det fik min stakkels mand til at føle at jeg ikke stolede på ham, og det gjorde ham mere usikker og så lavede han flere fejl og havde svært ved at slappe af med hende.
Jeg lærte at bide rettelserne i mig, og vil jeg have noget gjort på en bestemt måde så gør jeg det selv (har manden skiftet ble og den er helt skæv, så retter jeg den lige og siger ikke noget)
Nu går min mand hjemme med hende på barsel, og nu er det ham der ved hvordan hendes dag er gået, han er bedst til at få hende til at spise og grine, han kan se når hun er træt på samme måde som jeg selv mv.
De skal lige lære hinanden at kende, og dit barn skal forstå at far er lige så god som mor - og det bliver han også snart - men lige nu er du mad og tryghed og det er ok.
Vi blev enige om at jeg trøstede og ammede, og far badede, skiftede ble. Vi begge legede med hende, på hver vores måde, far lå på maven med hende og hørte musik og lavede ansigter, mor sang fagte-sange og gav babymassage..det fungerede hos os:-)
I skal finde jeres måde at gøre det på:-)
Anmeld
Citér