Fantastisk far men mangler forståelse for behov

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.266 visninger
42 svar
92 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. august 2015

Anonym trådstarter

Hej. 

Jeg ved ikke om jeg har lagt denne tråd rette sted. Men sagen er den at min mand og jeg blev forældre til en dejlig dreng for en uges tid siden. 

Det er tydeligt at min mand så gerne vil sin søn. Han elsker og forguder ham. Men han forstår slet ikke hans signaler. Og prøver jeg at sige til ham at han skal prøve at holde ham på en anden måde, tæt til brystet eller hvad det er nu kan være. Så bliver han sur og frustreret fordi han ikke kan trøste ham. 

Jeg ved godt at det kun er en uge siden og vi er begge første gangsforældre og skal lærer tingene og kende. Men det skærer mig langt ind i mit hjerte når han skriger på den måde og kan se at manden bliver mere og mere stresset og frustreret. Som jo så gør at sønnen bliver endnu mere urolig. 

Manden er samtidig "jaloux" over den tid jeg har med sønnen fordi jeg ammer og vi har derfor lavet den aftale at han sørger for alle bleskift i dagtimerne så det er deres tid sammen. men igen så sidder bleen skævt. 

Han har svært ved at holde ham generelt fordi han er så anspændt og igen, retter man på ham bliver han sur. 

Hvad skal jeg gøre? Han vil så gerne være god til det hele og jeg vil så gerne lærer ham det. Men han tillader det ikke og min søn græder. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2015

Sprit25

Jeg tænker du skal stoppe med at rette! Lad ham prøve også lad ham selv bede om hjælp

Anmeld Citér

11. august 2015

Mariposa2

Anonym skriver:

Hej. 

Jeg ved ikke om jeg har lagt denne tråd rette sted. Men sagen er den at min mand og jeg blev forældre til en dejlig dreng for en uges tid siden. 

Det er tydeligt at min mand så gerne vil sin søn. Han elsker og forguder ham. Men han forstår slet ikke hans signaler. Og prøver jeg at sige til ham at han skal prøve at holde ham på en anden måde, tæt til brystet eller hvad det er nu kan være. Så bliver han sur og frustreret fordi han ikke kan trøste ham. 

Jeg ved godt at det kun er en uge siden og vi er begge første gangsforældre og skal lærer tingene og kende. Men det skærer mig langt ind i mit hjerte når han skriger på den måde og kan se at manden bliver mere og mere stresset og frustreret. Som jo så gør at sønnen bliver endnu mere urolig. 

Manden er samtidig "jaloux" over den tid jeg har med sønnen fordi jeg ammer og vi har derfor lavet den aftale at han sørger for alle bleskift i dagtimerne så det er deres tid sammen. men igen så sidder bleen skævt. 

Han har svært ved at holde ham generelt fordi han er så anspændt og igen, retter man på ham bliver han sur. 

Hvad skal jeg gøre? Han vil så gerne være god til det hele og jeg vil så gerne lærer ham det. Men han tillader det ikke og min søn græder. 

Du skal ikke lære ham det. Du skal give ham plads og ro, og blande dig uden om. 

Anmeld Citér

11. august 2015

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Jeg tænker du skal stoppe med at rette! Lad ham prøve også lad ham selv bede om hjælp

Jeg kender ham bare. Han spørger aldrig og hjælp eller råd. Han ser det som et nederlag at han ikke kan trøste ham. Og det gør derfor ekstra ondt at høre min søn skrige på den måde og se min mand blive mere og mere frustreret og ked af det. 

Anmeld Citér

11. august 2015

lineog4

Du skal stoppe med at rette med det samme, lad manden og sønnen finde deres måde. Han skal ikke kopiere din og være en mini dig. Hvis du fortsætter med at rette ham, kan resultatet blive han giver helt op, synes han er i overskud og ja finde andre ting at gå op i. 

Anmeld Citér

11. august 2015

Anonym

Det er hans barn lige så meget som det er dit...

Lad nu får selvlære, og skabe bånd med barnet istedet for at tro din måde er den bedste og du kritisere ham hver gang..; det du gør er ikke godt nok...

Hvis du ikke kan klare gråd, så gå en tur...mor har tit nemmere ved at trøste...det skal du ikke forveksle med andet far gør er forkert....

Anmeld Citér

11. august 2015

Skouboe

Jeg kan kun være enige med de andre. Du skal huske på at der er mere end en måde at gøre tingene på, og din måde er ikke mere rigtig end hans.

En af årsagerne til at du har nemmere ved at trøste, er nok at du dels lugter af mælk, og dels kender din søn dit hjerteslag fra da han lå inde i maven, men hvis du ikke giver din mand mulighed for at opbygge den tryghed med jeres søn på egen hånd, bliver det ikke bedre. Sig til ham at han skal blive ved med at prøve, kunsten er at holde barnet tæt ind til kroppen,  og så gå et andet sted hen. Det er ikke nemt at stå med et barn man ikke kan trøste og moderen der står på nåle ved siden af og tydeligvis har svært ved ikke at gribe ind.

Og hvis han putter bleen skævt på, er det jo så også ham selv, der står med et barn med lort helt op i nakken

Anmeld Citér

11. august 2015

Anonym trådstarter

Det er hans barn ligeså meget som det er mit. Jeg fik måske formuleret mig forkert i første indlæg. For det er slet ikke sådan at hver gang han græder så siger jeg noget. Langt fra. Jeg holder mig så vidt muligt i baggrunden. Det er først når manden virkelig bliver frustreret jeg på en pæn måde siger han kan prøve at skifte stilling. 

Han siger selv med egne ord at han er ked af at han ikke kan trøste ham eller holde ham på samme måde som mig. Det er jo derfor jeg prøver at vise ham hvordan jeg så holder nu når det er det han efterlyser. 

Anmeld Citér

11. august 2015

Babilooo

Øh... I er begge førstegangs og du vil lære ham at være forældre og hvordan han skal holde.... Og baby er en uge... Alle babyer græder.

du har garanteret lettere ved at trøste men det er fordi du som andre skriver sikker er velkendt og lugter af mælk.

find din metode og lad ham være far på sin måde. Lad ham skifte, bade osv på sin måde!  Og hvad så hvis baby skider ud over hele bodyen. Hvis det er resultatet af en skæv ble finder han nok ud af det efter 1-2 gange.

det værste mænd ved er kvinder der ved bedst fordi de har båret barnet og læst en bog om børnehåntering - just saying

Anmeld Citér

11. august 2015

Babilooo

Øh... I er begge førstegangs og du vil lære ham at være forældre og hvordan han skal holde.... Og baby er en uge... Alle babyer græder.

du har garanteret lettere ved at trøste men det er fordi du som andre skriver sikker er velkendt og lugter af mælk.

find din metode og lad ham være far på sin måde. Lad ham skifte, bade osv på sin måde!  Og hvad så hvis baby skider ud over hele bodyen. Hvis det er resultatet af en skæv ble finder han nok ud af det efter 1-2 gange.

det værste mænd ved er kvinder der ved bedst fordi de har båret barnet og læst en bog om børnehåntering - just saying

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.