Anonym skriver:
Det forstår jeg skam også - forstår godt at de kigger på de ting som de gør det slet slet ikke det. Men jeg forstår ikke når vi fremviser vi betaler af så meget som vi kan - vi lever ovenikøbet for mindre end man siger om to voksne bør, og det simpelthen for få gælden væk.
Nu følger jeg/vi meget med i de der bolig programmer bl.a luksus fælden og hvad der nu findes. Og fandt så det skema som ham finans økonomen Jan bruger, vi har smidt alt ind af regninger osv - der skal man så undlade husleje, da det jo ikke tages med over i det nye sted - med et rådighedsbeløb på 10.000 til os (vi bruger pt 7000 med alt om måneden, lever skrabet for bevise) men med det rådighedsbeløb ville der være 20.746 kr til bolig
. Og det skema beregner alt selv, man sætter bare tallene ind og så udregner den alt fra skatteprocent osv.
Som sagt spurgte jeg rådgiveren hvad et realtisk bud var med opsparing var altså kontra at købe og der fik jeg bare det der svar " jamen kom igen når i har 400.000 kr"
Hvis jeg forstår dig ret, så har du tastet 10000 i forbrug, dette vil banken vurdere er urealistisk, når der er "fare" for, at I skal have børn, så det er formentligt min. 15000 kr, du skal afsætte til den post.
Derudover koster det vel ca. 11000 kr i mdr. I afdrag på huset (kan ikke lige huske, hvad en mio. koster at låne på stående fod), men derudover er der jo et hav af udgifter, der kommer oveni i det øjeblik man bliver husejer, forsikringer, ejendomsafgifter, vedligehold, ja, listen er lang.
Er det helt forkert?
Anmeld
Citér