Boligkøb ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juli 2015

Anonym trådstarter

JJP skriver:

Vi fik af vide at vi skulle betale gælden af. Hvilket vil sige at vi ikke står meget særlig meget opsparing så banken låner os alle pengene til udbetalingen .  Banken forslog så at vi gemte opsparingen til hvis der skulle laves/ købes noget til huset.  Dette ville sparer os i den lange ende da et byggelån er meget dyrere i rente end et boliglån.. Dette betyder så også at vi kan låne betydeligt mindre end hvis vi selv stod med udbetaling. Vi har fået lagt budget efter 2 voksne,  1 barn og 2 biler. 

Håber det gav mening.  Det ikke om jeg fik skrevet det kringlet :-) 

Kan du smide et link til det der luksus skema ? 

Det forslog jeg også med de sidste 35.000 der mangler, men igen fin af vide det gjorde Ingen forskel, selvom jeg ikke kunne få svar på hvorfor. 

Det gav skam helt mening uden at være for kringlet. Men da vi var i Nordea lavede hUn selv et regnstykker med børn inden i - de kræver så rådighedsbeløb på 11500 for 2 voksne og 1 barn. 

Jeg ser lige om jeg kan finde det på computeren når jeg kommer hjem - ellers hedder det boligberegner skema ved jeg. Ved man kn google det, det gjorde jeg nemlig efter det ene program hvor de talte om det

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2015

Morjanne76

Anonym skriver:

Jeps vi har prøvet 5 forskellige de sidste 3 måneder - og har nu givet op fordi vi får forskellige meldinger :/

Hvilke meldinger får I fra andre banker? 

Der må være andre større udgifter end dem du nævner, siden der "kun" er 10000 kr i rådighedsbeløb tilbage med en brutto indtægt på 52000 kr og ingen børn. 

Anmeld Citér

7. juli 2015

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvis jeg forstår dig ret, så har du tastet 10000 i forbrug, dette vil banken vurdere er urealistisk, når der er "fare" for, at I skal have børn, så det er formentligt min. 15000 kr, du skal afsætte til den post.

Derudover koster det vel ca. 11000 kr i mdr. I afdrag på huset (kan ikke lige huske, hvad en mio. koster at låne på stående fod), men derudover er der jo et hav af udgifter, der kommer oveni i det øjeblik man bliver husejer, forsikringer, ejendomsafgifter, vedligehold, ja, listen er lang.

Er det helt forkert?

Det helt korrekt hvad du skriver - men vi undersøgte faktisk forsikring på huset inden og der fik vi afvide ud fra papirerne vi fremviste ville den være 7500 kr årligt for indbo m.m. (får rabat pga mit job).

Men rådgiveren sagde 11500 var deres bud om mdr.

Udover det bor vi i lejebolig og får så udbetalt 25000 tilbage i dep. Vi har talt med viceværten som har kigget på lejligheden, og sagde hvis vi selv malede osv så ville vi få 25000 ud fra 35000 fordi der skulle slibes gulve . Så det er også oplyst til banken.

Men jeg synes nu det er tarveligt af banken at når vi kommer med hus og hele molevitten at de ikke laver en beregning som vi kunne se så man blot i det mindste havde noget tal mæssigt der gav mening, og ikke bare feje os ad på den måde.

Anmeld Citér

7. juli 2015

Anonym trådstarter

Morjanne76 skriver:

Hvilke meldinger får I fra andre banker? 

Der må være andre større udgifter end dem du nævner, siden der "kun" er 10000 kr i rådighedsbeløb tilbage med en brutto indtægt på 52000 kr og ingen børn. 

Det opsparingen der ikke er nok af sagde den ene bank.

En anden nævnte at pga mandens gæld på årsopgørelsen kunne de ikke - selvom det lån er ude ( det sidste på 35000 er via banken).

En 3 sagde det var bilen 

så du kan godt se det forvirrende !?

Grunden til vi har sat de 10.000 er fordi vi har betalt gæld på så kort tid. Som sagt at gå fra 145 til 35 på 6-7 måneder har krævet sin del.

Anmeld Citér

7. juli 2015

SaraSH

Da vi skulle låne til hus i tidernes morgen fik vi også afslag af Nordea - de ville dårligt låne os 1 million selvom vi havde 150.000 til udbetaling. Vi gik til Sparekassen Sjælland og lånte 2 millioner uden problemer. Den gang havde vi ikke mere end 40-45000,- før skat hver måned. 

Anmeld Citér

7. juli 2015

Mom

Profilbillede for Mom

52.000 kr før skat i den samlede husstandsindkomst lyder ikke af voldsomt meget i mine øre, og specielt ikke når man tænker på, at bankerne er yderst påpasselige med at låne penge ud lige pt.

Nu ved jeg ikke om jeg har misset det, men hvad koster det hus I vil låne til?

Anmeld Citér

7. juli 2015

JJP

Anonym skriver:

Det er vi faktisk - meget spøjst du kunne gætte det ud fra hvad vi har fortalt. Men hvilken bank har i - hvis jeg må spørger ?

Vi kontaktede også 6 forskellige banker. 2 hørte vi ikke tilbage fra (nykredit og danske bank)  nu er vi blevet kunder i arbejdernes landsbank pr 1/7 

Anmeld Citér

7. juli 2015

Anonym trådstarter

SaraSHirsvang skriver:

Da vi skulle låne til hus i tidernes morgen fik vi også afslag af Nordea - de ville dårligt låne os 1 million selvom vi havde 150.000 til udbetaling. Vi gik til Sparekassen Sjælland og lånte 2 millioner uden problemer. Den gang havde vi ikke mere end 40-45000,- før skat hver måned. 

Hvordan er de service mæssigt ? Jeg har også en kollega som har dem nemlig, og han er tilfreds men det kun en person jo

Anmeld Citér

7. juli 2015

Anonym trådstarter

Mom skriver:

52.000 kr før skat i den samlede husstandsindkomst lyder ikke af voldsomt meget i mine øre, og specielt ikke når man tænker på, at bankerne er yderst påpasselige med at låne penge ud lige pt.

Nu ved jeg ikke om jeg har misset det, men hvad koster det hus I vil låne til?

Det koster 1.850.

men hvad er da mere normalt hvis 52000 om mdr ikke er meget 

Anmeld Citér

7. juli 2015

Anonym trådstarter

JJP skriver:

Vi kontaktede også 6 forskellige banker. 2 hørte vi ikke tilbage fra (nykredit og danske bank)  nu er vi blevet kunder i arbejdernes landsbank pr 1/7 

Vi har også prøvet danske bank - Sydbank også, Sydbank ringede til mig sagde vi skulle ikke møde til møde alligevel fordi de gad hverken spilde deres eller vores tid på at snakke med os 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.