Anonym skriver:
Hvis jeg forstår dig ret, så har du tastet 10000 i forbrug, dette vil banken vurdere er urealistisk, når der er "fare" for, at I skal have børn, så det er formentligt min. 15000 kr, du skal afsætte til den post.
Derudover koster det vel ca. 11000 kr i mdr. I afdrag på huset (kan ikke lige huske, hvad en mio. koster at låne på stående fod), men derudover er der jo et hav af udgifter, der kommer oveni i det øjeblik man bliver husejer, forsikringer, ejendomsafgifter, vedligehold, ja, listen er lang.
Er det helt forkert?
Det helt korrekt hvad du skriver - men vi undersøgte faktisk forsikring på huset inden og der fik vi afvide ud fra papirerne vi fremviste ville den være 7500 kr årligt for indbo m.m. (får rabat pga mit job).
Men rådgiveren sagde 11500 var deres bud om mdr.
Udover det bor vi i lejebolig og får så udbetalt 25000 tilbage i dep. Vi har talt med viceværten som har kigget på lejligheden, og sagde hvis vi selv malede osv så ville vi få 25000 ud fra 35000 fordi der skulle slibes gulve
. Så det er også oplyst til banken.
Men jeg synes nu det er tarveligt af banken at når vi kommer med hus og hele molevitten at de ikke laver en beregning som vi kunne se så man blot i det mindste havde noget tal mæssigt der gav mening, og ikke bare feje os ad på den måde.
Anmeld
Citér