Boligkøb ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.766 visninger
52 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. juli 2015

Anonym trådstarter

Hej alle.

Har tilladt mig at være anonym i dette tilfælde.

Er der en eller flere som er virkelig ferm til økonomi og evt bolig køb?

Min mand og jeg står nemlig uforstående overfor en masse vedr afvisning fra banken om boligkøb trods vi har en sund og fornuftig økonomi .

Vi har talt med banken af to omgange og har en fornuftig opsparing i mine øjne.

Det er tilladt af svare anonym også i dette indlæg. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2015

Muffinmus

Hvis du nu kunne skrive lidt mere ville det hjælpe.  F.eksempelvis samlet hus indkomst, antal børn eller planer om det, bil, lån, samlet opsparing til udbetaling på huset, husets pris og stand mm. Ellers er  det virkelig svært

Anmeld Citér

7. juli 2015

Anonym

Anonym skriver:

Hej alle.

Har tilladt mig at være anonym i dette tilfælde.

Er der en eller flere som er virkelig ferm til økonomi og evt bolig køb?

Min mand og jeg står nemlig uforstående overfor en masse vedr afvisning fra banken om boligkøb trods vi har en sund og fornuftig økonomi .

Vi har talt med banken af to omgange og har en fornuftig opsparing i mine øjne.

Det er tilladt af svare anonym også i dette indlæg. 

Har handlet hus adskillige gange både før og efter krisen og med markant forskellig indkomst.

Prøv at fortælle lidt mere om din problemstilling, så er det lidt nemmere at få indblik i, om man kan relatere til din situation 

Anmeld Citér

7. juli 2015

Anonym trådstarter

MariaE skriver:

Hvis du nu kunne skrive lidt mere ville det hjælpe.  F.eksempelvis samlet hus indkomst, antal børn eller planer om det, bil, lån, samlet opsparing til udbetaling på huset, husets pris og stand mm. Ellers er  det virkelig svært

Ville bare ikke skrive for meget hvis nu ingen svarede . Tak fordi du tager din tid.

Vil du have måned indkomst efter skat eller års ?

Vi har ingen børn på nuværende tidspunkt, men arbejder på det. Vi har en bil som koster 1200 om måneden i afdrag - og bruger ca 1500 på diesel.

Min mand har en gæld på ca 35.000.

Mens jeg har en opsparing på 120.000

vi forslog banken at vi ville lukke hans gæld med mine penge, hvis det gjorde det nemmere at regne på, men de har afslået dette og sagt det ikke hjælper os på nogen måde.

Vi har fundet et hus som koster 1.850 og udbetalingen er 105.000 - det eneste som ikke er sat i stand er badeværelset, huset har fået lagt nyt tag i 08 og er renoverer i stue m.m fra 2011 til 2014, det er et C hus med naturgas fyr.

Banken sagde sidste gang til møde at vi kunne Max låne 925.000 men ingen har forståer hvorfor det er så lavt, og den bankrådgiver vi talte med snakkede kun om rådighedsbeløb og hvad vi kunne poste i huset. Så der var for min side ikke den vilde rådgivning - vi fik af vide at skulle vi låne mere skulle vi bevise at vi kunne køre økonomien i 9 måneder uden problemer, men ingen af os har altid betalt regningerne til tiden 

Anmeld Citér

7. juli 2015

mor88

Anonym skriver:

Ville bare ikke skrive for meget hvis nu ingen svarede . Tak fordi du tager din tid.

Vi har ingen børn på nuværende tidspunkt, men arbejder på det. Vi har en bil som koster 1200 om måneden i afdrag - og bruger ca 1500 på diesel.

vi forslog banken at vi ville lukke hans gæld med mine penge, hvis det gjorde det nemmere at regne på, men de har afslået dette og sagt det ikke hjælper os på nogen måde.

Vi har fundet et hus som koster 1.850 og udbetalingen er 105.000 - det eneste som ikke er sat i stand er badeværelset, huset har fået lagt nyt tag i 08 og er renoverer i stue m.m fra 2011 til 2014, det er et C hus med naturgas fyr.

Banken sagde sidste gang til møde at vi kunne Max låne 925.000 men ingen har forståer hvorfor det er så lavt, og den bankrådgiver vi talte med snakkede kun om rådighedsbeløb og hvad vi kunne poste i huset. Så der var for min side ikke den vilde rådgivning - vi fik af vide at skulle vi låne mere skulle vi bevise at vi kunne køre økonomien i 9 måneder uden problemer, men ingen af os har altid betalt regningerne til tiden 

Hvad er jeres samlede husstandsindkomst før skat?

Anmeld Citér

7. juli 2015

Anonym

Anonym skriver:

Man regner altid i tal før skat, når man skal finde ud af lånebeløb, så du skal oplyse samlede husstandsindkomst årligt før skat. 

Det er lidt forskelligt, hvilket rådighedsbeløb de forskellige banker kræver, men ca. 10000 kr for 2 voksne og så 2500 pr. barn er ikke helt ved siden af, og de kalkulerer nok med 2 børn, og dette tal er så efter skat og når alle udgifter er betalt.

Anmeld Citér

7. juli 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Har du prøvet andre banker? 

Anmeld Citér

7. juli 2015

JJP

Anonym skriver:

Man regner altid i tal før skat, når man skal finde ud af lånebeløb, så du skal oplyse samlede husstandsindkomst årligt før skat. 

Det er lidt forskelligt, hvilket rådighedsbeløb de forskellige banker kræver, men ca. 10000 kr for 2 voksne og så 2500 pr. barn er ikke helt ved siden af, og de kalkulerer nok med 2 børn, og dette tal er så efter skat og når alle udgifter er betalt.

Vi fik af vide at man skal have 5 tusinde til rådighed pr voksen og 4-4,5 tusinde til rådighed pr barn :/ ( rådighedsbeløbet for barnet hjælpes lidt på vej af børnepengene)  selvom om man ikke bruger noget i nærheden. Vi fik så tilgengæld af vide at vi skulle bruge vores opsparing på at lukke vores gæld,  da de alligevel modregner dem når man skal købe hus. Så hellere have en mindre opsparing end en stor opsparing og gæld. Sådan lød det fra vores bank. Alt der er i minus trækker ned som boligkøber :-) 

Anmeld Citér

7. juli 2015

Anonym trådstarter

mor88 skriver:

Hvad er jeres samlede husstandsindkomst før skat?

52.000 før skat 

Anmeld Citér

7. juli 2015

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Har du prøvet andre banker? 

Jeps vi har prøvet 5 forskellige de sidste 3 måneder - og har nu givet op fordi vi får forskellige meldinger :/

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.