hvad sker der

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. september 2009

Rasmine

birgittemarie skriver:

Det var da en ærgerlig oplevelse, men min første reaktion var alligevel at trække på smilebåndet. Herre gud, de damer, det var vel bare en afledningsmanøvre for at få barnet til at holde op med at skrige og det virkede jo.
Det kunne jeg godt have fundet på, da NM havde kolik. I hvert fald hvis husbond var hjemme og klar til at tage over.

Jeg synes også, her bliver malet lidt for meget fanden på væggen over den seng på badeværelset episode. Min første tanke var i hvert fald, at det var sjovt og ville gøre sig godt i konfirmationssangen. Han vidste jo efter al sandsynlighed godt, at du ville vågne af spektaklet og fare ud og tage Emil op, hvilket sandsynligvis også skete, før han faldt i søvn igen.
Så for mig at se, er den sengeflytning i sig selv ikke så slem.

Jeg kan selvfølgelig godt forstå, at du bliver arrig over, at han ikke selv kan regne ud, at du gerne ville sove længe lørdag, når han skulle afsted hele weekenden. Men det kan de jo ikke nødvendigvis, de mænd. Og vi kvinder ville måske heller ikke kunne, for tankelæser er der jo ingen der er. Eller det er der måske, men det er så sagen uvedkommende.

Jeg kan huske, vi snakkede om det for lang tid siden, hvor I var kørt skævt af hinanden over en længere periode og han reagerede ved at trække sig ind i sig selv og sin computer og du reagerede ved at rase her over, at han ikke kunne regne ud, hvad du ville have ham til at gøre og fryse ham ud.

Måske er det dét, der er ved at ske/er sket igen?

Hvis jeg var dig, ville jeg i hvert fald tage en rolig og åben snak med ham, så I ikke kører for langt ud af det gale spor igen og så bare acceptere, at man sgu er nødt til at fortælle sin mand, hvad man vil have ham til at gøre og hvorfor, for ellers bliver man simpelthen for skuffet. Selvom det da er PISSEIRRITERENDE, at han ikke kan regne tingende ud af sig selv.

Knus fra Birgitte, som ikke er i tvivl om, at du kan være en strigle.

BM: Jeg synes overhovedet ikke det kan sammenlignes med kolik.

Og Susan, jeg synes måske det er lidt underligt at det er "sødt af BM at forstå dig"?

-Er vi andre dumme, fordi vi ser på det anderledes end dig og BM?

Men fint, enough is enough.,
Håber I kommer på den anden side...snart!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2009

Helle30

Jeg var i gang med at skrive et langt og klogt indlæg, da DSB-mænnerne kom med min halve hund i en pose. Derfra husker jeg ikke meget - men nu skal jeg prøve at friske hukommelsen op.

Og JO! det kan udemærket sammenlignes med kolik - ihvertfald med dét, kolik kan gøre ved den berørte forælder.
Når en mor føler sig fristet til at smide sin baby ud af vinduet, fordi hun bare gerne vil have ro i det antal minutter det tager, fra naboen har anmeldt hende til policen finder det belejliget at dukke op - så er det noget med, at hun er godt og vel kørt træt. - Og når en mand kan finde på at sætte sit barn hen i næste rum (Susans badeværelse ligger klods op af soveværelset med én dør imellem) - så er det fordi, han bare trænger til at sove og være i fred. Han kunne ikke sige det mere tydeligt - om han så havde brugt staveplade.
Vel kan det synes egoistisk, og vel er det bare for meget. - Og det ved han sguda også godt. Hvor mange gange har vi ikke (og indrøm det bare!!!) ønsket, at vi kunne trække dynen op over hovedet og bare sove - sove  - sove til vi vågnede af os selv. - uden ansvar for noget somhelst andet end vores eget velbefindende. Forskellen er bare, at uanset hvor træt, sur, indædt bitter, gammelgrim, fedtehårsagtig, skrævhårsforsømt og knogleknirkende vi mødre føler os - og hvor meget vi ville ønske det barn passificeret (bare 20 min) så vi liiige kunne få en blunder - så gør vi det sgu aldrig.
Så er der alligevel mere handling i vores mænd.

Se. Det at J fandt på at sætte Emil i badeværelset er ikke særligt slemt. Dét der er værre er, at der er en grund til, at han retfærdiggjorde sin handling.
Den kommer du nok til at undersøge Susan.

Knuser fra Helle

Anmeld

15. september 2009

Susan1978

Mebach skriver:

BM: Jeg synes overhovedet ikke det kan sammenlignes med kolik.

Og Susan, jeg synes måske det er lidt underligt at det er "sødt af BM at forstå dig"?

-Er vi andre dumme, fordi vi ser på det anderledes end dig og BM?

Men fint, enough is enough.,
Håber I kommer på den anden side...snart!

Jeg vidste bare den ville blive misforstået..   jeg mente bare at hun godt kunne se det komiske i det..  som jeg selv. Men som jeg selv skriver var det bestemt ikke sjovt lige da det skete og jeg så også rødt og kunne ha gjort noget ikke så rart ved kæresten, da jeg absolut ikke synes det var i orden det han havde gang i.

Men jeg er glad for alle jeres svar, for det gav mig da et indblik i at jeg ikke var den eneste der mente at det havde slået lige rigeligt klik for ham.

Men Mette, det var ikke ment negativt på  nogen måde.. slet ikke.  Jeg er så glad for jeg har jer herinde og læsse af til..  

Anmeld

15. september 2009

Rasmine

Susan1978 skriver:

Jeg vidste bare den ville blive misforstået..   jeg mente bare at hun godt kunne se det komiske i det..  som jeg selv. Men som jeg selv skriver var det bestemt ikke sjovt lige da det skete og jeg så også rødt og kunne ha gjort noget ikke så rart ved kæresten, da jeg absolut ikke synes det var i orden det han havde gang i.

Men jeg er glad for alle jeres svar, for det gav mig da et indblik i at jeg ikke var den eneste der mente at det havde slået lige rigeligt klik for ham.

Men Mette, det var ikke ment negativt på  nogen måde.. slet ikke.  Jeg er så glad for jeg har jer herinde og læsse af til..  

Susan, jeg håber heller ikke du synes vi er trælse...
Vi er jo bare "bekymrede" for dig.

Anmeld

15. september 2009

Kaufie

Mebach skriver:

Susan, jeg håber heller ikke du synes vi er trælse...
Vi er jo bare "bekymrede" for dig.

Nu er du jo ellers kendt for at være en mavesur dame, Bacon........

Holder mig lige ude af samtalen i øvrigt, da der vist er blevet sagt det der skulle.

Anmeld

15. september 2009

Rasmine

Kaufie skriver:

Nu er du jo ellers kendt for at være en mavesur dame, Bacon........

Holder mig lige ude af samtalen i øvrigt, da der vist er blevet sagt det der skulle.

Nå ja, havde jo helt glemt jeg er sur!

(Derfor færdes jeg ikke ret meget på Øffen mere)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.