Ms.Sunshine skriver:
jeg kan se at hele min besked ikke kom med... der skulle have stået "hvis han har sagt nej i graviditeten, altså..." til sidst... 
men jeg vil give ham ret... en mand skal have en reel mulighed for at lære barnet at kende - men uden at "hænge på" barnet i 18 år hvis han vitterligt ikke ønsker barnet...
Skal man have mulighed for lige at se det an før man hænger på det? Ej får da lidt ondt i maven af den beskrivelse - et barn er ikke noget man hænger på, men et mirakel, en gave.... Ja det kan være man ikke ønsker sig at være far, men så er det fordi man ikke ønsker sig at være far, og ikke fordi det lige var det her specifikke barn man ikke gad hænge på.
Og hvad hvis barnet nu ikke gider hænge på den far eller den mor - et barn er ikke en ting man køber i Føtex og bytter hvis det ikke lige passede ind, eller så ordentlig ud, eller smilte på den rigtige måde, eller vakte de rigtige følelser.
jeg kan se dilemmaet med en mand der ikke har det frie valg på samme måde som en kvinde, men at han skulle have barnet på prøve for lige at vurdere om det nu var noget... Så kan barnet så vide at det blev vejet og fundet for let, at det ikke lige var godt nok til den far som var dets biologiske ophav. Hvis man en mand ønsker at have et barn på prøve, så vil jeg håbe barnet senere i livet også vil kræve at have farmand på prøve.
Anmeld
Citér