På vej ud over kanten..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. maj 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Problemet er jo netop at der ikke er nogen løsning. Det er derfor den ikke kan ses.. Jeg er blevet afskåret alle muligheder for at komme videre end d. 1 juli, hvis ikke jeg ved et tilfælde falder over en elelvplads. 

Intet salg af bil, flytning, snakken med bank eller lignende kan redde noget ellers uanset. Jeg ER fucked. 

Undskyld men du vælger at stille dig selv i en fucked situation. 

Sælg bilen, flyt til et billigere sted, benyt offentlig transport og så vil din økonomi se meget bedre ud. 

Det eneste billigt er vel ikke ghetto? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2015

Abracadabra

Spørgsmålet er, hvor længe du selv får liv til at vælge? Hvis du ikke kan betale din husleje, mister du lejligheden. Hvis du ikke kan betale for bilen, mister du bilen. 

Hvis det er så sort, bliver du snart tvunget ud i de ubehagelige valg. 

Det lyder til at være en dyr og dårlig lejlighed, så der er vel mange grunde til at finde en anden (evt et lejet værelse) meget tættere på børnehaven. 

Så skal du jo begynde at tjene penge. Måske udenfor dit fagområde. Måske bag kassen i Netto. 

Hvilke råd ledte du efter? For vi siger jo det helt oplagte... Og du vil hellere noget andet? 

Anmeld Citér

4. maj 2015

lineog4

Anonym skriver:

Jeg har netop skrevet at jeg HAR været i kontakt med bank og kommune for ikke særlig længe siden. Der er intet at komme efter. Tror du seriøst selv at det ændre noget at ringe til dem med nøjagtig samme problem fordi at vi er gået ind i en ny måned? De er stadig underlagt samme regler. 

Jeg søger som sagt hvad der er, samt uopfordret ufaglært arbejde der som sagt ikke er fysisk krævende, eller har skæve tider,  Men det er ikke meget der er. 

Og Så kan du synes hvad du vil om at jeg trods alt prøver at opretholde en vis levestandard, hvor jeg realistisk set ville have mulighed for at klare min fremtidige husholdning på en måde hvor jeg slipper for problemerne frem for at give mig selv nye. For afskaffer jeg fx. Bilen, vil jeg have endnu mere svært ved at få det til at lykkedes, skulle jeg få et arbejde, hvilket jeg da håber sker en dag. så ved at afskaffe den føler jeg at jeg faktisk giver op og siger at kontanthjælp, her kommer jeg. For så går ting da først i stå. 

Men undskyld, og vil virkelig gerne være venlig og forstående. Men forstår du ikke, at du ikke kan opretholde den levestandard, og man kan altså sagtens være på vej andre steder end kontant hjælp ved at bo i en etværelses og kun have en cykel og det offentlige. 

Ja det er fandme ikke fedt, men det er der du er. Du er ikke i en position hvor du kan opretholde den levestandard, bad luck. Så må man se sig selv dybt i spejlet og anerkende det. 

Jeg aner ikke hvor du bor, måske er det langt ude på landet og måske er forholdene ikke som her. Men lige gyldigt hvor surt det er så kan man skære helt ind til benet. Jeg siger ikke det er fair, jeg siger ikke det burde være sådan, jeg siger ikke du vil elske det, men jeg siger det er nødvendigt frem for at sætte sig tilbage og sige: jeg er fucked, men jeg må opretholde en hvis levestandard.

man kan leve uden internet, selvsagt kan man det, der er internet på skolen og på biblioteker. Man kan leve uden telefon tro det eller lad være, man kan sagtens leve uden fjernsyn. Man kan leve to mennesker på et værelse, man kan leve uden bil, man kan komme super langt på pasta osv. 

Nej det er ikke det liv man drømmer om, og nej det er ikke en skid retfærdigt, men det er fakta.

og du må stille dig selv spørgsmålet: lige nu hvad er det vigtigste? 

Og udover det må du skabe en økonomi hvor du kan klare dig for under 8000 hvis det er det fremtiden indebærer. 

jeg er ellers til de stærke skuldre skal bære, jeg er til alle skal have hjælp, at vi skal yde så meget vi kan osv. Men taber lidt underkæben når jeg hører: men jeg skal holde en hvis levestandard - jeg har ikke en bil, jeg har ikke en haveudgang, mine børn har ikke hver deres værelse, jeg har også en gammel mobiltelefon med smadret glas, mine børn er også 8+ i institution og jeg synes egentlig min levestandard er okay

Anmeld Citér

4. maj 2015

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Spørgsmålet er, hvor længe du selv får liv til at vælge? Hvis du ikke kan betale din husleje, mister du lejligheden. Hvis du ikke kan betale for bilen, mister du bilen. 

Hvis det er så sort, bliver du snart tvunget ud i de ubehagelige valg. 

Det lyder til at være en dyr og dårlig lejlighed, så der er vel mange grunde til at finde en anden (evt et lejet værelse) meget tættere på børnehaven. 

Så skal du jo begynde at tjene penge. Måske udenfor dit fagområde. Måske bag kassen i Netto. 

Hvilke råd ledte du efter? For vi siger jo det helt oplagte... Og du vil hellere noget andet? 

Hah ja. Jeg ved det ikke. Tror bare jeg dropper den her. Der er ikke mange er virker til at fatte at ja. Lortet brænder rigtig snart, men at de bare brænder endnu længere end nødvendigt hvis jeg går af med bilen nu. Der er heller ikke rigtig nogen der køber den med at man ikke kan flytte uden penge, eller ønske billige lejemål frem. Så det er vidst det... 

Anmeld Citér

4. maj 2015

lineog4

Anonym skriver:

Hah ja. Jeg ved det ikke. Tror bare jeg dropper den her. Der er ikke mange er virker til at fatte at ja. Lortet brænder rigtig snart, men at de bare brænder endnu længere end nødvendigt hvis jeg går af med bilen nu. Der er heller ikke rigtig nogen der køber den med at man ikke kan flytte uden penge, eller ønske billige lejemål frem. Så det er vidst det... 

Jeg tror sådan set vi alle sammen forstår lortet braser meget snart. Tror også vi alle sammen forstår du oplever at et salg af bilen vil gøre livet sværere og måskke endda betyde du ikke kan finde lærepladsen. Tror også vi forstår du ikke ser flytte som en mulighed.

men tror også vi alle sammen forstår, at du har søgt kommunen, du har søgt banke, du kan ikke finde flere penge og arbejde hænge ikke på træerne. Og vi forstår at er der ikke mulighed for at skære på noget i dagligdagen så du får flere penge, og der ikke er mulighed for ekstra indkomst, så er der ikke flere råd at give.

Anmeld Citér

4. maj 2015

Sprit25

Anonym skriver:

Jeg tror vi alle fatter alt. Men hvad jeg ikke fatter er hvordan du virker til kun at se problemer når vi kommer med løsninger. Så vil du ikke snakke med udlejer fordi du tror, så vil du ikke snakke med banken fordi det tidligere. Prøv igen er alt jeg kan sige… 

Anmeld Citér

4. maj 2015

Sprit25

Jeg kan ikke helt slippe dit indlæg. 

Jeg tænker du har en hel masse problemer som virkelig påvirker dig og det virker som om du har givet fuldstændig op. Og jeg kan kun sige, du SKAL IKKE give op. Hvis din nuværende bank er umulig, prøv en anden bank. Kan være en bank gerne vil hjælpe dig og er faktisk sikker på din nuværende bank nok også er til at snakke med. 

Gå til udlejeren med åben sind og fortæl ham hvordan tingene hænger sammen. Måske kan han godt selv se det. 

Anmeld Citér

4. maj 2015

Morjanne76

Måske din kæreste/ samlever har nogle gode ideer, til hvordan du/I kan komme videre. 

Anmeld Citér

4. maj 2015

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt
Anonym skriver:

Tak for et meget konstruktivt og venligt svar. 

Jeg kom igennem monster el regningen sidste måned ved at sælge ud i hvad der var. Har stadig lidt til salg, men det er desværre lidt døde varer. så ikke noget jeg kan regne med. 

De praktikpladser jeg søger er alt indenfor det merkantile område, kontor, handel, finans osv. 

Og Det kan lykkedes for nogle men jeg er en af de mange uheldige der bare ikke har held med jobsøgningen. Og jeg ved det ikke er min ansøgningsstil, da jeg efterhånden er ekspert her. 

Jamen kommunen har jo først og fremmest gjort det klart at man ikke er kontanthjælpsberretiget per say, bare fordi man står uden indkomst efter afsluttet grundforløb, og selv hvis jeg var, så ville jeg stadig først få noget udbetalt til september. Hvis! 

De Har samtidig gjort de klart at det hedder 8.200 mener jeg det var, jeg ville have udbetalt om måneden. For det ville jeg lige akkurat kunne få det til at løbe rundt i en studiebolig, hvis jeg var berettiget til sådan en. Og det er stadigvæk, hvis. Til gengæld vil de bare have alle mine kontoudtog for de sidste 4 måneder, min blodtype og min sjæl i pant 

Mht. Legater. Det har jeg haft kigget på. Før, men jeg forstår det simpelthen ikke. 

Har du søgt boligsikring?  Hvad med fripladstilskud til børnehave? Hvad med forsikringer? Er der måske billigere steder? Er d

der mulighed for at sætte jeres forbrug ned? Ved eksempelvis at købe genbrugstøj eller lignene?

(Vi kan få det til at løbe rundt med en lønindtægt på 14000kr før skat om måneden.  Og vi er 2 voksne og 3 børn hvor 2 af dem er ble børn. Og vi har også bil og en husleje på 7100 + forbrug) 

Anmeld Citér

4. maj 2015

Sprit25

Ravnholt skriver:

Har du søgt boligsikring?  Hvad med fripladstilskud til børnehave? Hvad med forsikringer? Er der måske billigere steder? Er d

der mulighed for at sætte jeres forbrug ned? Ved eksempelvis at købe genbrugstøj eller lignene?

(Vi kan få det til at løbe rundt med en lønindtægt på 14000kr før skat om måneden.  Og vi er 2 voksne og 3 børn hvor 2 af dem er ble børn. Og vi har også bil og en husleje på 7100 + forbrug) 

Wow seriøst? Det er virkelig flot Er det ikke meget stramt?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.