Sprit25 skriver:
Jeg kender det, virkelig. Min kæreste og jeg føler også vi lever på afgrunden HELE tiden. Men det er heldigvis i en periode og i den periode må vi leve skrapet hvilket vi er forholdsvis dårlige til. Men du har to muligheder:
- Have ondt af dig selv og kun se problemer og komme længere og længere ned
- Eller tage dig selv i nakken, gå til lægen og snakke med ham. Hvis du kan få en sygemeldning grundet stress, angst, depression jamen så kommer du vel på sygedagpenge, hvis du har optjent denne ret ellers kommer du på noget KH. Derefter må du gå i banken. Ligger alle kort på bordet og råbe: HJÆLP MIG! De er IKKE interesseret i du ikke betaler noget som helst.
Spareforslag:
Bilen!
Boligen!(Getto er altså ikke SÅ slemt, vi har en her i nørrenutten og der er altså aldrig ballade. Hvor meget er fordom og hvor meget er rent faktisk viden?)
TV.
Du har ingen computer, dermed drop nettet.
Billigere telefon
Går din søn i kommunal eller privat børnehave?
Børnepenge fra din søns far kan måske sættes op? Måske kan han endda betale børnehaven. Dermed lidt mere luft i budgettet?
Nu synes jeg ikke jeg går og synker ned i noget som helst. Jeg gør i den grad hvad jeg kan for at holde hovedet over vandet, og jeg har holdt det meget stramt, meget godt, meget længe.
Problemet er de omstændigheder jeg har at arbejde med. Ingen mulighed for elevplads, lige gyldigt hvor meget tid jeg bruger på det.
Det havde jeg ikke regnet med
Det fantastiske sted vi flyttede hen, viste sig at være utæt, samt gennemrenoveret af, ja. billig arbejdere, og det HAR været billigt, for det er samlet forkert, og falder i høj grad fra hinanden lidt efter lidt. De har dog fået det tætnet lidt nu, efter at jeg i flere måneder har måtte oparbejde el-regninger (varme) der nærmede sig min husleje. Det gjorde et surt indhug i et ellers nogenlunde fornuftigt budget. Det på trods af at vi kun varmede lidt op i stuen, og jeg ellers frøs min røv i laser det meste af vinteren.
Det havde jeg helt sikkert ikke regnet med.
og så er der ellers bare alle de ting såsom den nødvendige og i øvrigt under to år gamle computer, der brænder sammen og som jeg ikke kan få lavet fordi, at jeg så skal have fat i en lukket filial i DK og dem i England ikke ringer tilbage, og deres hovedkontor i Frankrig ikke fatter et ord.
Den kom osse uventet.
Oveni det så har jeg i løbet af de sidste år, været igennem en operation der krævede længere sygemelding, og har nu i en anden forbindelse fået konstateret astma og allergi, som jeg så har døjet med konsekvenserne af, at min tidligere læge i 4 år har slået hen som hysteri, hver gang jeg fik et anfald. Så det har også været skægt.
og så har jeg siden min barsel været under uddannelse. Jeg bliver først berretiget til dagpenge, når jeg har færdiggjort de 2 års læretid. En Handelsskole giver ret til 0 dagpenge.
og der er mere heeele tiden. og deres evige reformer giver mig F***ing hovedpine.
Spareforslag:
Ghetto for mig, er virkelig skidt. Specielt herude. Nogle kan muligvis, men jeg ville være konstant panisk. For alt.
Tv, er så billigt som det kan gøres.
Hold nu op. Selvfølgelig har jeg brug for internet. Jeg ville ikke engang kunne tjekke for ændringer i skemaet, eller svare på eventuelt jobrelaterede mails uden. men det er billigt.
Min telefon er en 2 år gammel samsung med en stor flænge i skærmen. Den har næppe brug for en downgrade.
Min søns børnehave er irrelevant i og med at han har fuld friplads.
Hans far er i gang med en videregående uddannelse, under revalidering. Der er nok ikke belæg for at noget skal sættes op her.
Hvis jeg kunne skaffe et job, og få en pause fra ting der hele tiden falder ned om hovedet på mig, så jeg kunne trække vejret, og lige få klaret hovedet engang. Så ville det jo være perfekt.
men det sker bare ikke. og nu spidser det til. Det er et problem der ikke kan ignoreres længere.