Puha hvor lyder det bare sort og træls lige nu!
Jeg har lidt spareforslag, men du har garanteret prøvet dem...
Her hvor vi bor kan man på nettet tilføje sig en side med delebil, det vil sige, du er f.eks. Bilejer og bruger ikke din bil alle timer i døgnet, så er der måske en anden enlig mor uden bil der har brug for at låne en bil et par gange i ugen, og det vil hun betale x antal kroner for. Det er en god ordning hvor man hjælper hinanden , dels med udgifter til bil men også til at give andre frihed i form af ekstra transport.
hvad med tv/internet? Er der noget der at spare? Kan du afmelde og bruge f.eks det internet du evt har på telefonen der er incl i dit abonnement?
Kan du sælge ud af lidt møbler/tøj/sko osv og forsøge at samle de 5000kr ind den vej?
Mht din søns fødselsdag, kan du bytte/sælge noget af det han ikke bruger og købe nyt/byttet/brugt til ham? Vores herhjemme er ligeglade hvor det kommer fra, de elsker bare der er noget til dem.
Mht vand/el/varme , så kan du hvis i har normalt cisterne toilet putte en mursten eller 2 i tanken, det optager vandpladsen og gør du spilder mindre vand når i skylder ud. Skru en enkelt grad ned for dit varmeanlæg (ved varmtvands beholder kan det betale sig at skrue ned for varmen, og / eller hvornår det varmer. El, tag alt ud af stikkontakten , standby er der penge at spare på! Tænk over forbruget, sluk lyset osv, lad ikke vandet løbe, genbrug badevand til f.eks skyl i toilet osv.
Når du handler, gå efter datovarer og frys ned, jeg bruger altid devisen at spørge mig selv, køber jeg dette fordi det er "need to have" eller "Nice to have" , er det Nice, så ryger det ikke i kurven. Brug benhårde madplaner etc...
Mit sidste forslag er, RING til udlejer, forklar kort situationen, tal om henstand eller nedslag i leje, bare for en kort periode. De er også interesseret i at få deres penge, og hellere lidt nedslag end ingen penge...
op med humøret! Gå til lægen hvis dine symptomer fortsætter! Det er ikke sundt!
Og nu til sønnike ! Hvad ønsker han sig?