Hvor mange timer i institution dagligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. april 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11

Når vi begge arbejder (når kæresten har praktikperiode på sin uddannelse) er det mig der henter og bringer - jeg arbejder 7-15.30 man-torsdag og 7-13.30 fredag. Så en idag ii inst vil hedde man-torsdag 6.30-16 og fredag fra 6.30-14.  

nyder pt barslen der gør det muligt at give dage fra 9-15 

er spændt på hvordan det kommer til at se ud når farmand er færdig og forhåbentlig får et job. Som pædagog kan arbejdstiderne jo være meget forskellige.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2015

MorDk

Vores unger bliver afleveret mellem kl.08.00-09.15 og hentet mellem 14.00 og 15.45. 

Jeg arbejder som aftenvagt (15-23) og derfor får ungerne også en del fridage (forlænget weekender) 

Jeg arbejder lige uger: mandag, tirsdag, fredag, lørdag og søndag

Ulige uger: Mandag og tirsdag. 

Anmeld Citér

8. april 2015

1977

Profilbillede for 1977

Da han gik i bh var han afsted ca 30 timer om ugen. Jeg havde fri om mandagen, så der var han hjemme hos mig. Og jeg havde skiftende tider i dag og aftenvagt, så jeg havde ham hjemme så meget som muligt  

nu er han i SFO og det er helt andre tider, men det er hans eget valg. Jeg afleverer enten 7.30 eller 8 og så går han hjem mellem 15 og 16. Det bestemmer han selv. 

Anmeld Citér

8. april 2015

Småbørnsmor

Sikke mange svar. Hvor dejligt! :-)

Jeg kan se at det ikke kun er vores børn der er i institution 8+ timer hver dag - og at det ikke kun er os der synes at det er lang tid.

Men som mange af jer skriver, så er der ikke altid noget at gøre ved det og man får ikke noget ud af at have dårlig samvittighed. Så det vil jeg nu prøve at huske mig selv på.

Det jeg også læser er, at alle I (os) på barsel, dem som studerer, dem med forskudte arbejdstider osv. prioriterer at aflevere og hente vores børn tidligt - og det er vel det det handler om? At vi gør hvad vi kan inden for de rammer vi nu har?

Tak for alle de gode svar - og god aften til jer alle.. :-)

Anmeld Citér

8. april 2015

Hertz

Vi går hjemme begge to. Knægten er i skole fra 8-14 og vores datter er i børnehave fra 8-15, det er hende selv der ikk vil før hjem. Hun elsker sin børnehave og vil gerne være med til det hele derovre.

Anmeld Citér

8. april 2015

Lililili

Her afleverer vi 6.45 og henter 16.10. Vi har valgt dagpleje, da det for os og vores børn er som et andet hjem. Det gør det lidt nemmere at sende afsted så mange timer. Da vi har valgt hele pakken med villa og volvo og vovse, er det to 37 timers job, samt kørsel. Det et valg, som vi faktisk har det ok med. Ville da med glæde arbejde mindre og have mere tid med børn,  det kan bare ikke hænge sammen. Men vi har intet arbejde om aftenen eller weekender, så der har vi 100% kvalitetstid. 

Anmeld Citér

8. april 2015

lillelille

Vi plejer at aflevere kl. 8 og hente kl 15.30, men det er forskelligt. Min mand har været arbejdsløs i 10 måneder og jeg studerer, men nu har han fået arbejde fra mai og jeg skriver mit speciale, så de næste 6 måneder bliver kaotisk. Vi har ingen bil og ingen familie her i Danmark, så det er ingen mormor som kan hjælpe heldigvis bor vi tæt på s-tog og bus linier..

Heldigvis elsker vores søn sin børnehave og sine venner derned.. Det er rigtig svært at få ham til at komme hjem om eftermiddagen..

Anmeld Citér

8. april 2015

Clisolka

Begge mine tumlinger er afsted 7-15. 

Jeg tager hjemmefra 6.30 og er først hjemme kl. 16. Jeg har en 30-timers arbejdsuge, men til gengæld så har jeg også 4 TIMER transport dagligt med det offentlige...  Det er altid far der afleverer og henter igen, foruden den dag om ugen jeg har mulighed for at arbejde hjemme. 

Ingen bil og ingen familie der hjælper 

Anmeld Citér

8. april 2015

Hulubulu86

Mine gaar hjemme med mig hele dagen da vi har valgt at jeg er hjemmegaaende mens de er 'smaa'. Naar den store engang skal afsted bliver det fra 8:30-12.

Anmeld Citér

9. april 2015

Loa

Astoria skriver:

Min mand arbejder hjemmefra på deltid og jeg er studerende. 

Vi får en lidt speciel ordning. Han kommer til at passe barnet de fleste dage om morgenen indtil efter frokost (medmindre jeg har fri). Herefter bliver barnet sendt i institution fra 15.00-19.00, de dage jeg ikke er hjemme. Når jeg får fast arbejde vil det altid være de fire timer om dagen i institution. 

15-19?? 

Hvordan kan det være dette specielle tidspunkt?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.