Hvor mange timer i institution dagligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. april 2015

energystar

2012_2014 skriver:

Hvor mange timer er jeres børn i institution dagligt?

Lige nu er jeg på barsel, men både min mand og jeg har 37 timers arbejdsuge og 40-45 min. i transport hver vej begge to.

Det betyder at vores to børn vil være i (integreret) institution fra 07.30-15.30 mandag-fredag. Uanset hvordan vi vender og drejer det, kan det ikke blive færre timer.

Jeg kan mærke at jeg har dårlig samvittighed over det, selvom vi gør alt hvad vi kan for at få det til at hænge nogenlunde sammen. 

Jeg synes vi har 'normale' jobs og 'normal' transporttid og er egentlig bare interesseret i at høre hvordan det ser ud for jer andre?

Jeg ønsker ikke at det skal blive en debat hvor folk bliver slået oven i hovedet med hvor skidt det er at være x antal timer i institution.

Da min søn gik i børnehave blev han afleveret kl. 6.30 og de fleste dage hentet 13.15. Ca én dag om ugen blev han hentet 15.15 og én dag om ugen holdt han en fridag. Jeg har ikke arbejdet fuld tid siden jeg fik ham. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2015

Lbb

Vi arbejder henholdsvis 34 og 32 timer og ungerne er afsted fra 8.45-15.00.

Anmeld Citér

12. april 2015

lillespir26

Så længe i giver alt den omsorg, kærlighed og tryghed jeres børn har brug for når de er hjemme er det da vel ok så længe de kan lide at være hvor de går og er trykke Er det vel enlig bedre at de er der 8 timer hvor de hygger frem for 4-6 timer og de så kommer hjem til nogle forældre der stresser over en travl arbejdsdag de skal have næste dag og ikke er nærværende i nuet 

Anmeld Citér

13. april 2015

Maja_4000

Lige nu er jeg på barsel, så nu er min datter i børnehave fra 9.30-senest 15..

Når jeg starter på arbejde igen, skal de begge i institution fra 6.30-senest 15

Anmeld Citér

13. april 2015

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

Mens jeg stadig boede sammen med min søns far, så afleverede jeg ham 8-9:00 og så hentede den af os der først havde fri, så det kunne være alt fra 13:30 til 15:30...

Nu bor min søn alene med sin far, så nu bliver han afleveret 6:30 og hentet 13-15:30... 

Anmeld Citér

13. april 2015

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

Min søn er i bh fra 9-15.15 fire dage om ugen, da den er ved siden ad min datters skole, og vi henter og bringer på samme tid. 

Men onsdag, torsdag og fredag, bliver de hentet og bragt af deres barnepige, som har dem til kl 18, da jeg er på arbejde. Jeg arbejder 24 timer om ugen (tre dage)

Jeg har valgt at have barnepigen i stedet for længere bh dag og SFO til den store, da de så stadig kan være hjemme, selvom jeg ikke er her, og deres skole/bh ligger 25 km væk, så det ville blive nogle rigtig lange dage, hvis jeg først hentede, når jeg fik fri. 

Anmeld Citér

13. april 2015

mortilnoahogmelina

Jeg er pt sygemeldt ... Så det hedder det 9-9.30-15 . To stk i børnehave . Intet familie . 

Men da vi begge atbejdet , jeg havde 30 timer min mand har omkring 50 timer ugentligt . 

Det hed det 6-15.45 

Anmeld Citér

15. april 2015

Autostol.dk

Lige nu er jeg på barsel, men både min mand og jeg har 37 timers arbejdsuge og 40-45 min. i transport hver vej begge to.

Det betyder at vores to børn vil være i (integreret) institution fra 07.30-15.30 mandag-fredag. Uanset hvordan vi vender og drejer det, kan det ikke blive færre timer.

Jeg kan mærke at jeg har dårlig samvittighed over det, selvom vi gør alt hvad vi kan for at få det til at hænge nogenlunde sammen. 

Jeg synes vi har 'normale' jobs og 'normal' transporttid og er egentlig bare interesseret i at høre hvordan det ser ud for jer andre?

Jeg ønsker ikke at det skal blive en debat hvor folk bliver slået oven i hovedet med hvor skidt det er at være x antal timer i institution.

Her bliver sønnik afleveret ca. kl. 7 og hentet igen kl. 16,20

Fredagen er dog "tidlig dag", hvor jeg kan hente ham "allerede" kl. 14,30

Så det bliver til mange timer.

Anmeld Citér

15. april 2015

Mosterk

2012_2014 skriver:

Vores datter er ikke så længe i institution, da jeg er på deltid. Men de gange hun er der lige længere pga. møder m.m hygger hun og har det fint i vuggestuen. 

Jeg har valgt at aflevere hende et sted mellem 8:30 og 9:30 Alt efter min mødetid og henter igen når hun vågner mellem kl 14-15. 

Jeg kan ikke hente før, da hun jo sover fra kl 12 og 2-3 timer frem. 

Anmeld Citér

15. april 2015

CamillaK1984

Min søn er afsted fra 6.15-15.30 ca. Vi har 30 min hver vej på job og har 37 timer om ugen. Og vi mødes begge kl 7-15 hver dag.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.