Hvor mange timer i institution dagligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.668 visninger
61 svar
20 synes godt om
8. april 2015

Småbørnsmor

Hvor mange timer er jeres børn i institution dagligt?

Lige nu er jeg på barsel, men både min mand og jeg har 37 timers arbejdsuge og 40-45 min. i transport hver vej begge to.

Det betyder at vores to børn vil være i (integreret) institution fra 07.30-15.30 mandag-fredag. Uanset hvordan vi vender og drejer det, kan det ikke blive færre timer.

Jeg kan mærke at jeg har dårlig samvittighed over det, selvom vi gør alt hvad vi kan for at få det til at hænge nogenlunde sammen. 

Jeg synes vi har 'normale' jobs og 'normal' transporttid og er egentlig bare interesseret i at høre hvordan det ser ud for jer andre?

Jeg ønsker ikke at det skal blive en debat hvor folk bliver slået oven i hovedet med hvor skidt det er at være x antal timer i institution.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2015

SP10

Profilbillede for SP10

Her bliver de afleveret 6.30 og hentet 14.45-15.00...

vi møder begge tidligt så det kan lige pt ikke være anderledes.. Men så bliver de også hentet som nogle af de første.. Og vi arbejde begge også 37 timer..

Anmeld Citér

8. april 2015

De3Guldklumper

Vores var afsted fra 7-17 da vi begge var i arbejde. Pt går jeg hjemme så der hentes de tidligt hjem. 

Anmeld Citér

8. april 2015

Mor Christa

Hos os er de også lang tid i inst for tiden :-( Jeg arbejder 50 min væk, og farmand har trælse arbejdstider, så han skal møde kl 7 og får fri kl 16 (han har ikke bilen, så derfor kan han nærmest ikke nå at hente)..
De bliver derfor afleveret omkr 6.45 og hentet igen omkring 16.15

Anmeld Citér

8. april 2015

Småbørnsmor

SP10 skriver:

Her bliver de afleveret 6.30 og hentet 14.45-15.00...

vi møder begge tidligt så det kan lige pt ikke være anderledes.. Men så bliver de også hentet som nogle af de første.. Og vi arbejde begge også 37 timer..

Det er nogenlunde samme antal timer som vores børn. 

Rart at høre at andre med 2 x 37 timers job har det ligesom os..

Anmeld Citér

8. april 2015

Småbørnsmor

Mor Christa skriver:

Hos os er de også lang tid i inst for tiden :-( Jeg arbejder 50 min væk, og farmand har trælse arbejdstider, så han skal møde kl 7 og får fri kl 16 (han har ikke bilen, så derfor kan han nærmest ikke nå at hente)..
De bliver derfor afleveret omkr 6.45 og hentet igen omkring 16.15

Selvom det ikke er rart, når man har dårlig samvittighed over det, så er det alligevel rart at høre fra andre, at det bare ikke kan lade sig gøre på andre måder. 

Jeg er sikker på at vi (os almindelige med børn der er 8-9-10 timer i institution) forsøger at være der 100% når vi så er sammen med vores børn.

Vi gør meget ud af at lægge mobilerne væk, have lavet lidt mad dagen før og er meget sammen i weekenderne. Men stadig får jeg dårlig samvittighed, fordi jeg hører og ser så mange som er virkelig få timer i institution. :-(

Anmeld Citér

8. april 2015

Småbørnsmor

De3Guldklumper skriver:

Vores var afsted fra 7-17 da vi begge var i arbejde. Pt går jeg hjemme så der hentes de tidligt hjem. 

Tak for dit svar - vi er flere 'almindelige' mennesker, heldigvis..

Anmeld Citér

8. april 2015

De3Guldklumper

2012_2014 skriver:

Tak for dit svar - vi er flere 'almindelige' mennesker, heldigvis..

Ja hvis man arbejder alm 8-16 så kan det næsten ikke være anderledes og det nytter ikke noget at dunke sig selv oven i hovedet over antallet af timer. Man er nødt til at få det til at fungere og når man arbejder udenbys jamen så er der jo oftest køretid med og så tæller det hurtigt op. 

Anmeld Citér

8. april 2015

Småbørnsmor

De3Guldklumper skriver:

Ja hvis man arbejder alm 8-16 så kan det næsten ikke være anderledes og det nytter ikke noget at dunke sig selv oven i hovedet over antallet af timer. Man er nødt til at få det til at fungere og når man arbejder udenbys jamen så er der jo oftest køretid med og så tæller det hurtigt op. 

Jeg er helt enig. Jeg synes bare pludselig at alle omkring mig havde mulighed for at give børnene korte dage. Men de har også andre vilkår end os. Studie, arbejdsløshed, forskudte arbejdstider osv.

Anmeld Citér

8. april 2015

Lunae

Herhjemme ser børnenes dagligdag således ud:

mandag 7.00-15.30

tirsdag 7.00-15.30

onsdag 9.00-15.30

torsdag 9.00-15.30

fredag 9.00-15

min mand møder 6.30-14.30 hver dag  og jeg læser og har derfor mere varierede dage. Mandag og tirsdag møder jeg kl 8.00

nu er det snart eksamensperiode, hvor jeg ikke skal afsted, så der bliver det ca fra 9-15 hver dag.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.