Ork Gud, tvillinger skal NOK få forskellige socialevenskaber gennem livet - i en klasse på 25, er jeg helt sikker på, at de finder hver deres venner ret hurtigt. Og hvis den ene går til fodbold og den anden går til karate i fritiden, så får de også forkellige socialekompetancer dér...
Uanset hvordan man end vender og drejer den, så får man skabt en lidt forkrøblet situation ved at skille dem. For de følges sikker hjem efter skole, hvis ikke den ene skal lege med alle de venner han har i sin klasse, modsat den lille svage, som måske mangler den stærke tvillings hjælp til at finde sine egne venner i SIN klasse - den er før set.
Og på hjemmefronten kører hele det sjow jo alligevel, som man vil 'forbyde' dem i skolen.
Den ene har måske flere på besøg en anden anden, og istedet for at ryste sammen, skiller man yderligere og gør dem endnu mere ulige!!
Jeg kan jo se det her, scenariet udspiller sig her i mine egne stuer, med de to hvor der er 17 mdr imellem. Den lille er totalt afhængig af den store, og fordi de ikke går i samme klasse, går den lille faktisk og er rigtig ked af det.
Jeg sludrede med drengene igår - efter denne lille debat her, og de fortalte faktisk begge to, at deres største drøm var at de kunne gå i samme klasse. Og det sjove er jo, at den store også er afhængig af den lille (virker sjovt når jeg skriver den lille - han er nemlig større end den store!).
For den store stresser faktisk når han ikke kan være der for den lille, og omvendt.
Og de to er jo skilt ad ''som skulle være så godt'' men som altså i praksis er rigtig skidt for dem begge..... :(
Så det der med at skille tvillinger synes jeg bestemt IKKE bør være alm skolepraksis, men burde være op til forældrene og børnene at vurdere - de kender jo trods alt hinanden bedst.
Anmeld