Jeg har ikke tvillinger og har som sådan ingen førstehånds-erfaringer erfaring med tvillinge-problematikker. Men jeg har grublet lidt over denne tråd og har lagt mærke til, at der fokuseres stort set kun på selve tvillingerne og deres trivsel i indlæggene. Bare rent hypotetisk (og slet ikke sarkastisk eller ironisk eller noget!): Kunne det tænkes, at det ikke kun er tvillingernes trivsel man tænker på, men f.eks. de andre børn i den gruppe, de skal indgå i?
Jeg tænker på, at som forælder til et enebarn mærker jeg tydeligt en forskel på om min søn leger med to, der er søskende eller to, der er venner. Der er som regel en helt anden loyalitet søskende imellem, som ikke er lige så udtalt venner imellem. De danner lidt hurtigere en 'fælles front', som jeg egentlig godt kan forestille mig kan være til gene for andre enkelte børn eller den større gruppes trivsel.
Og hermed slet ikke være sagt, at hverken tvillinger eller pseudotvillinger generelt eller jeres unger danner front eller er til gene for de andre børn - min pointe er bare, at det kunne måske være hensynet til andre børn, som spiller ind - for hensynet til hvert af de andre børn i institutionen er jo nu engang lige så vigtigt som hensynet til ens eget/egne :)
Men jeg synes nu også det er lidt underligt, hvis pædagogerne ikke giver en forklaring på hvorfor de vil skille dem - det er dårlig kommunikation (ikke magtliderlighed og ondskab), selvfølgelig skal I informeres om de valg, der bliver truffet på vegne af jeres børn.
Anmeld