blodprop :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. september 2010

als-vb

Så endelig lidt nyt på denne front. Havde jo så fået en tid ved neurologen den 15. september, virker som lang tid men var faktisk den korteste ventetid i hele danmark...(offentligt). Men fik så et 'anfald' igen i fredags, denne gang startede det så i højre side og arbejde sig videre til venstre. Arme ben hoved sov/snurrede osv. og kunne denne gang heller ikke tale, og anfaldet tog længere tid end sidst. Dennegang ringede vi 112 og så kom både ambulance og lægeambulancen. Det er nu fastslået at det ikke kan være en blodprop da en blodprop ikke kan være i højre side og ikke man 'vandre'. Men hvad det så er kan vi først finde ud af til undersøgelwen i vejle. Lægen i ambulancen mente ikke der var grun til at tage mig med på sygehuset da det ikke er en blodprop og der under alle omstændigheder ikke kan gøres noget før efter undersøgelsen, så da 'anfaldet' var ovre igen kunne jeg stige ud af ambulancen og gå ind. Var bare så træt at jeg lagde mig til at sove 17.30 og vågnede en gang om natten for at tage tøj af og tisse og så sov jeg videre til kl 7.00 da tøsen vågnede... I dag ringede jeg så til vejle for at høre om man ikke kunne komme på en afbudsliste, og minsanten om ikke der var afbud på torsdag, så har allerede en tid til neurologisk undersøgelse torsdag. I alt det trælse er det sku en god nyhed fremfor at skulle vente helt til næste onsdag. blev sygemeldt sidste torsdag frem til udredningen er overstået. lige en lille update

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2010

dittelouisea@hotmail.com-vb

Godt en udredning snart nærmer sig..

Anmeld

6. september 2010

Titte-vb

als skrev:
Så endelig lidt nyt på denne front. Havde jo så fået en tid ved neurologen den 15. september, virker som lang tid men var faktisk den korteste ventetid i hele danmark...(offentligt). Men fik så et 'anfald' igen i fredags, denne gang startede det så i højre side og arbejde sig videre til venstre. Arme ben hoved sov/snurrede osv. og kunne denne gang heller ikke tale, og anfaldet tog længere tid end sidst. Dennegang ringede vi 112 og så kom både ambulance og lægeambulancen. Det er nu fastslået at det ikke kan være en blodprop da en blodprop ikke kan være i højre side og ikke man 'vandre'. Men hvad det så er kan vi først finde ud af til undersøgelwen i vejle. Lægen i ambulancen mente ikke der var grun til at tage mig med på sygehuset da det ikke er en blodprop og der under alle omstændigheder ikke kan gøres noget før efter undersøgelsen, så da 'anfaldet' var ovre igen kunne jeg stige ud af ambulancen og gå ind. Var bare så træt at jeg lagde mig til at sove 17.30 og vågnede en gang om natten for at tage tøj af og tisse og så sov jeg videre til kl 7.00 da tøsen vågnede... I dag ringede jeg så til vejle for at høre om man ikke kunne komme på en afbudsliste, og minsanten om ikke der var afbud på torsdag, så har allerede en tid til neurologisk undersøgelse torsdag. I alt det trælse er det sku en god nyhed fremfor at skulle vente helt til næste onsdag. blev sygemeldt sidste torsdag frem til udredningen er overstået. lige en lille update
Det var da en grim oplevelse i der skulle have... :( Håber du får et svar på neurologisk, ialt fald et svar du kan bruge til noget... Kram Titte

Anmeld

6. september 2010

Det er stadig mig-vb

Nå men hvis lægerne der tilser dig er helt sikre på det ikke kan være en blodprop, så er det nok heller ikke det. Ellers skal man jo tilbydes trombolyse inden for de første 3 timer, så der ikke opstår nye blodpropper. Selvom de ikke vandre fra side til side, så kan der jo kommere flere, næsten i serier. Typisk kommer de fra forsnævringer i blodkarrene på halsen som man kan se via ultralyd og som er lette at opererer. Og så er det også yderst sjældent, man får en blodprop, og har det fint....for så at få en mere og have det fint igen. Det er da en trøst! En blodprop i hjernen, eller to, så er der vist ingen sandsylighed for at man kan sidde Mandag morgen som man plejer :) Men symptomer der viser sig som blodprop/hjerneblødning, kan jo opstå pga mange andre andre ting, så det bliver rart at få det udredt! Og GODT du kunne få en afbudstid!Det er aldrig sjovt at vente på sådan noget, uanset HVAD det drejer sig om.

Anmeld

6. september 2010

Kirle-vb

Forfærdeligt at du skulle opleve det igen men godt at de da ikke mente at det var en blodprop og du skal udredes snart. Knus herfra!

Anmeld

6. september 2010

MAMMARAZZI-vb

Puh ha Als - sikke noget :( Tanker og kram herfra :cheer:

Anmeld

6. september 2010

Charlotte d. 17.-vb

Puha, sikke nogle forskrækkelser, du skal igennem. Godt, du hurtigt kan blive udredt, så du ved, hvad det er - uvished er noget af det værste og mest angstprovokerende. Held og lykke med det.

Anmeld

7. september 2010

als-vb

ja er da rart at vide det ikke er blodpropper håber bare de kan finde ud af hvad det så er. Men det kan jo være alt fra en nerve der sidder i klemme til ja jeg ved snart ikke hvad. Det var nu meget sødt der fredag da jeg sad i sstolen og ventede på ambulancen, kom frederikke hen aede mig på benet og sagde : mor sur???? Nej søde skat mor er lidt ked af det. Frederikke : okay, mor ikke sur. og legede videre ;) børn i en nøddeskal. Hun kender åbenbart kun to udtryk, men hvor hun har fra at ked af det og sur må være det samme ved jeg ikke.

Anmeld

7. september 2010

Det er stadig mig-vb

For hende er ansigtsudtrykket nok det samme! :)

Anmeld

7. september 2010

MIKMAR-vb

ØV ØV ØV, sikke en forskrækkelse. RIGTIG GOD BEDRING.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.