Juhu så er jeg tilbage på min før-graviditetsvægt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juni 2010

Kirle-vb

Trunte K skrev:
Jeg har da heller aldrig ammet noget som helst af ved nogen af de 3 børn, jeg har (ammer stadig). Tværtimod får jeg kulhydrathunger så det står efter det første ½ år - tror jeg har finansieret de første 2 bagerbutikker :( . Jeg har taget 18-25 kg på pr. gang - første gang startede jeg med at smide 9 kg pga kvalme, men da jeg var færdig med at amme var der alligevel et plus på 8 kg, æv. Ligesådan anden gang, blot var udgangspunktet højere. Denne gang har jeg været mere aktiv i ammeperioden, så jeg satser på at det rasler af når det stopper om et par måneder - på den anden side har jeg denne gang været 'rigtigt' på barsel og gået hjemme og ædt i væsentlig længere tid end de første to gange. Jeg er hver gang blevet topskuffet når jeg er gået på vægten en uges tid efter fødslen for hver gang har jeg vejet det samme som jeg gjorde som højgravid fuld af vand alle vegne - og nej, jeg havde ikke glemt at lægge babyen fra mig :laugh: .
Tak!!! Det gjorde jeg også! 6dage efter fødsel hoppede jeg på vægten og tænkte nu må det kunne ses - men nej!!! Ingenting, 21dage efter fødsel var der så røget 16kilo. Men jeg blev noget bleg der hvor der ingenting var sket. Godt at høre jeg ikke er den eneste med den oplevelse!:) Det lyder faktisk meget som mig. Efter amning var der så lige 9 stks kilo der skulle kæmpes med...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2010

Kirle-vb

Ajna skrev:
Jeg har det som Frede - jeg tager rigtig hurtigt på, så jeg har også en hverdag, hvor jeg skal passe på. I modsætning til Frede, spiser jeg dog løs 1 dag om ugen. Alle andre dage tæller jeg nøje kalorier, og spiser gerne det samme til måltiderne, så jeg har styr på mit indtag - f. eks altid knækbrød til morgenmad, 2 rugbrøder til frokost og mager aftensmad. Måske lige et enkelt glas rødvin. Sjovt nok har min mave det også bedst, når jeg spiser på denne måde. Men kalorietælling piger - det virker :) :) :)
Så du har udregnet en fast madplan så du ved at når det presser på så tager du menuplan A for hele dagen eller? Har aldrig selv gjort mig i kalorier men stolet på at min krop fortalte mig hvad jeg mangler ... Fx. så kan jeg få lyst til udelukkende grønne ting eller æbler eller supper i en periode. Nu spiser vi ok - fisk og vegetar flere gange om ugen og så et par gange kød. Så regner med at få dækket mit basale behov ok.

Anmeld

22. juni 2010

Kirle-vb

Ajna skrev:
Det kan jeg ikke forstå - man kigger jo bare på indholdsfortegnelsen og ganger med den mængde man vil indtage? I starten bruger man selvfølgelig vægten meget (altså husholdningsvægten, ikke badevægten :laugh: ), men efter 1-2 uger, har man det på ryggraden og ved i grove træk, hvad det meste gængse indeholder - og det bliver lettere og lettere. Men vi har selvfølgelig alle metoder som virker bedst for os.
Der fik jeg så mit svar :)

Anmeld

22. juni 2010

dittelouisea@hotmail.com-vb

Jeg tog 11 kg på (tabte 7 i starten af graviditeten og tog 18 på :)) En måneds tid efter fødslen havde jeg tabt de 10 ud af elleve kg, og det gik jo strygende - helt uden at tænke over det. Jeg droppede amning, og vi havde et barn der sov konstant og barnevogns-walking er bare ikke min kop te, så sad i sofaen og åd kage foran tv'et i en måneds tid, så kom julen, og bupti nu vejer jeg så det samme som kort før fødslen. :blush: På et tidspunkt burde jeg tage mig sammen, men føler mig inderst inde meget mere sexet nu (str 46), end da jeg brugte en str 40.

Anmeld

22. juni 2010

Kirle-vb

dittelouisea@hotmail.com skrev:
Jeg tog 11 kg på (tabte 7 i starten af graviditeten og tog 18 på :)) En måneds tid efter fødslen havde jeg tabt de 10 ud af elleve kg, og det gik jo strygende - helt uden at tænke over det. Jeg droppede amning, og vi havde et barn der sov konstant og barnevogns-walking er bare ikke min kop te, så sad i sofaen og åd kage foran tv'et i en måneds tid, så kom julen, og bupti nu vejer jeg så det samme som kort før fødslen. :blush: På et tidspunkt burde jeg tage mig sammen, men føler mig inderst inde meget mere sexet nu (str 46), end da jeg brugte en str 40.
Jamen hvis du ikke er generet af det og du heller ikke er overvægtig så hyg dig og fred med det. :) Og sikke nemt du smed de kilo... Så vidt jeg kan regne ud så handler det om at tage min. på helst indenfor de 16kilo og så ryger det inden for en måned bagefter... Men how to do that??? :)

Anmeld

23. juni 2010

ma08-vb

Kirle skrev:
6dage efter fødsel hoppede jeg på vægten og tænkte nu må det kunne ses - men nej!!! Ingenting, 21dage efter fødsel var der så røget 16kilo. Men jeg blev noget bleg der hvor der ingenting var sket. Godt at høre jeg ikke er den eneste med den oplevelse!:)
Jeg blev også noget bleg allerede på sygehuset; jeg havde pakket nogle (troede jeg) store pyjamasbukser til at vandre omkring i, men af gode grunde havde jeg ikke prøvet dem på inden fødslen. Jeg kunne bare huske, at de sad temmelig løst..... men AK, da jeg så ville tage dem på, kunne jeg kun få dem trukket på op til midten af lårene :angry: Æv!

Anmeld

23. juni 2010

Trunte K-vb

ma08 skrev:
Kirle skrev:
6dage efter fødsel hoppede jeg på vægten og tænkte nu må det kunne ses - men nej!!! Ingenting, 21dage efter fødsel var der så røget 16kilo. Men jeg blev noget bleg der hvor der ingenting var sket. Godt at høre jeg ikke er den eneste med den oplevelse!:)
Jeg blev også noget bleg allerede på sygehuset; jeg havde pakket nogle (troede jeg) store pyjamasbukser til at vandre omkring i, men af gode grunde havde jeg ikke prøvet dem på inden fødslen. Jeg kunne bare huske, at de sad temmelig løst..... men AK, da jeg så ville tage dem på, kunne jeg kun få dem trukket på op til midten af lårene :angry: Æv!
Åh ja, den var jeg også på, her var det så bare de bukser, jeg havde planlagt jeg skulle hjem i - gudskelov havde jeg nogle andre. Set i bakspejlet hvad er det så også for en idiot, der planlægger at skulle hjem 16 timer efter fødslen i HVIDE bukser, man skulle godt nok ikke tro det var barn nr. 3 :laugh:

Anmeld

23. juni 2010

lib1982-vb

Ajna skrev:
Det kan jeg ikke forstå - man kigger jo bare på indholdsfortegnelsen og ganger med den mængde man vil indtage? I starten bruger man selvfølgelig vægten meget (altså husholdningsvægten, ikke badevægten :laugh: ), men efter 1-2 uger, har man det på ryggraden og ved i grove træk, hvad det meste gængse indeholder - og det bliver lettere og lettere. Men vi har selvfølgelig alle metoder som virker bedst for os.
:woohoo: Tror så det er der problemet er for mig - sidder det ikke fast efter 1 dag eller 2, gider jeg ikke :blink: - Hænger nok os sammen med den manglende motivation!!!

Anmeld

23. juni 2010

lib1982-vb

Trunte K skrev:
Åh ja, den var jeg også på, her var det så bare de bukser, jeg havde planlagt jeg skulle hjem i - gudskelov havde jeg nogle andre. Set i bakspejlet hvad er det så også for en idiot, der planlægger at skulle hjem 16 timer efter fødslen i HVIDE bukser, man skulle godt nok ikke tro det var barn nr. 3 :laugh:
Uha ja, hvide bukser og så med kæmpe ble/bind indenunder holder bare ikke - NØJH det tænkte jeg jævnligt over i de uger jeg boede på sygehuset og spiste sammen med de andre mødre på patienthotellet :blink: Meeeen som nogen af dem så ud i hovedet (blege, trætte osv.), så tror jeg det var en overvindelse for dem, bare at komme ud a døren!!

Anmeld

23. juni 2010

Kirle-vb

Øøøh jeg troede i min uendelige naivitet at jeg ville kunne passe et par almindelige lavtaljede jeans godt nok i str. stor - kunne passe dem i 4mdr. - efter kejsersnit... :blink: :silly: :S

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.