Juhu så er jeg tilbage på min før-graviditetsvægt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.006 visninger
55 svar
0 synes godt om
21. juni 2010

Kirle-vb

25 kg og 2 år og 7,5mdr tog det! *Phew* men jeg gjorde det! Jeg vil sige at der var tre hårde tidspunkter efter de første 16kg og 3uger(havde meget vand i kroppen), at der så ikke skete mere før efter jeg stoppede med at amme (Tjalfe stoppede selv da han var 17mdr.) og så de sidste 3-4kg. Så er det jo 'godt' man lige fik 14dages sygdom til at hjælpe på de sidste kilo :blink: Men nu er jeg her igen!! Aldrig mere vil jeg tage så meget på og aldrig mere vil jeg føle mig så klumpe-dumpet! Dog vil jeg lige sige at det jo ikke er fordi min krop nu ligner min gamle krop. Det kan en meget blød mave, kejsersnitsar og strækmærker tale mere om. Den bløde mave er næste skridt! (Så er det jo godt man slet ikke higer efter en ny graviditet! :silly: ) Hvor lang tid tog det jer at være tilbage? og tog I lige så meget på med nr.2??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2010

lib1982-vb

Super tillykke først :cheer: Og hvor er jeg glad for dit indlæg, drengene er nu 1 år og jeg mangler stadig 8-10 kg. ud af 35 - så ser ud til jeg har lidt lys forude :cheer: :cheer:

Anmeld

21. juni 2010

als-vb

Tja med tøsen tabte jeg jo 8 kilo de første 4 måneder, så tog jeg dem på igen og yderligere 5 kilo, og af de 5 kilo har jeg tabt de 4. MEN min mave ser meget underligt ud, meget blød underlig mave, har også et grimt kejsersnit ar og prikkerne fra agrafferne er der også endnu... håber ikke min mave bliver værre efter nr to når næste melder sin ankomst

Anmeld

21. juni 2010

Kirle-vb

Tak tak tak åh det skal nok gå :) Synes da du er nået virkelig langt på kort tid!! Flot! Er glad for at du også er en langsom 'tabere' for synes kun man hører om dem der taber sig med det samme eller dem som ingen problemer havde :) Næh du sund kost og moderat motion (plus man render jo hele tiden med børnene alligevel) så taber man sig på en sund og fornuftig måde! :)

Anmeld

21. juni 2010

Kirle-vb

Als:'Agrafferne' spørger jeg undrende? Det ved jeg slet ikke hvad er?? ja ens mave er sådan mærkeligt bulet(min er i hvertfald) med kejsersnit og strækmærker. Og så havde Tjalfe en tendens til at ligge med numsen og skubbe ude i højre side og min mave er stadig lidt 'skæv' af det :) Meget mærkelig leg han havde sig der :)

Anmeld

21. juni 2010

lib1982-vb

Er sikker på de ryger på et tidspunkt - og gør de ikke, kan jeg kun bebrejde mig selv, for kan jo bare arbejde mere for det! Agrafferne har jeg os en smule prikker af - er de 'clips' jeg blev hæftet sammen med, er i stedet for at sy! Syns dog ikke mit ar er vildt grimt eller synligt for den sags skyld, sidder så langt nede, at det jo som regel kun er mig selv og/eller min kæreste der kan se det (og han er sgu medvirkende årsag til det overhovedet er der, så dét må han leve med ;) ) Det eneste som virkelig irriterer mig er, at min mave stadig ser gravid ud, altså buler som om jeg er 4-5 måneder henne, tror egentlig hellere jeg bare ville være fed over det hele :blink: Havde også rigtig meget væske - tabte 20 kg. på de første 14 dage og var STORT den dag jeg opdagede at jeg både havde muskler i benene OG ankler :woohoo:

Anmeld

21. juni 2010

als-vb

ja agraffer er de der hæfteklemmer man bruger udvendigt på såret, var dog også syet med tråde inde i maven/livmoderen. de har altså givet et ikke så pænt ar, + jeg fik jo super akut kejsersnit så de havde altså ikke tid til at tænke på at det skulle være super flot, der skulle bare åbnes op og det NU! så det er skævt og ujævnt, kan selvfølgelig dækkes af trussen, men er altså ikke pænt. Og så er der den der hængevom og strækmærkerne som heller ikke er super charmerende.

Anmeld

21. juni 2010

Kirle-vb

Nååårrhnæh jeg blev limet yderst og så ellers en MASSE plaster, men jeg fik også subakut kejsersnit så der var god stemning :) Og selve mit ar er nu også meget pænt og sidder langt nede og kan nemt gemmes af trusser men med Tjalfe-numse-skæv-mave og strækmærker så er min mave bare ikke pæn mere. Synes nu også min mave buler og er da også blevet spurgt mange gange om jeg er gravid igen :( Men har jeg altså en mavesygdom der gør at min mave er oppustet så det har jeg altid hørt når den er slem :) Ret pinligt. Det værste tilfælde var da Tjalfes kolik var slemmest og jeg ikke havde sovet i flere måneder føltes det og jeg var hos børnelægen med ham og skulle have en ny tid efter endt konsultation og vi får så en tid 1,5mdr frem og så spørger børnelægen om det ikke er lige ved min termin :( :blush: Men der var jeg altså også dødstresset så min mave var helt udspilet :) Så det kender jeg alt til.

Anmeld

21. juni 2010

Ajna-vb

Jeg har taget rigtig meget på under alle mine tre graviditeter - dog mest 1. gang, men da var udgangspunktet også lavest :laugh: Her efter sidste gang tog jeg 26 kg på - og tabte kun 8 ved at føde :blush: Da min datter var 10-11 måneder havde jeg tabt det hele igen og status quo nu her 14 måneder efter er, at jeg har tabt ialt 20 kg, så jeg vejer 2 kg mindre end da jeg blev gravid. Men det har været hårdt arbejde! Jeg døjer også i perioder med opspilet mave, det er irriteret tyktarm - er det også det du har Kirle? Men ellers kender jeg også til en krop, som ikke ligner sig selv fra før-graviditet; Men jeg er kommet til den konklusion, at ja, man kan godt se, at jeg har født børn - men jeg er stolt af min krop - den har båret og næret tre børn, og det bliver den da ikke grim af - bare anderledes end før :P

Anmeld

21. juni 2010

Heidi Nielsen-vb

SÅDAN kirle og alle i andre ;) STORT tillykke... Jeg er en af dem der ikke har taget ret meget på i forbindelse med mine graviditeter :blush: Med den første tog jeg 5 kg på.....han vejede jo så 4350 gram da han kom ud, moderkagen 1250 gram, og så taber man jo en masse vand og blod så jeg endte med at veje 2,5 kg mindre end før graviditeten... Med den lille nye vi fik her i februar var mønstret det samme.....jeg tog 6,5 kg på.....han vejje 4430 gram da han kom til verden, moderkagen 1000 gram + blod og vand så jeg endte med at veje godt 3 kg mindre end før graviditeten....... Så modsat jer andre har jeg ikke skullet kæmpe med at tabe men med at bibeholde vægten, hvilket også kan være ret svært :blush: MEN ligesom jer andre har jeg også en blød mave, fyldt med strækmærker osv....så det kender jeg også godt til...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.