Juhu så er jeg tilbage på min før-graviditetsvægt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juni 2010

lib1982-vb

Kirle skrev:
Jep irriteret tyktarm er en 'fest' :)
Du har godt nok en noget twisted måde at holde fest på end jeg ;) ;)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2010

Johannamor-vb

Tillykke - ville ønske det var mig... Jeg har egl ikke taget så meget på under de to graviditeter, men livet bagefter har sat sine spor, og pludselig var jeg oppe på 16 kg mere end før første graviditet, og der havde jeg en ok krop. Den vægt har jeg så slæbt rundt på nogle år, og i hvert fald ikke tabt noget. Men: Jeg har smidt 10 kg de seneste par måneder - og med 5 kg til begynder det at ligne noget. Den træning, der skulle til at give mig min gamle krop tilbage, kan jeg dog ikke se, at jeg har tid til de kommende år, men det går nok. Jeg kan efterhånden passe mit gamle tøj igen...

Anmeld

21. juni 2010

ma08-vb

Tjoo tjaa, jeg tog vist omkring 16 kg på og tabte dem i løbet af omkring ½ år så vidt jeg husker - tilmed lidt mere, så det var bare herligt. Men så kom den slemme slemme og lange vinter, hvor jeg har hygget alt for meget med kage og andet guf, så nu vejer jeg 1 kg mere end før jeg blev gravid, og da var jeg ikke jordens mindste og ville godt have nået at tabe mig 5-10 kg inden. Men vejen til Helvede er brolagt med dårlige undskyldninger, også for mit vedkommende..... :blush:

Anmeld

21. juni 2010

Hobitten-vb

Ligesom Heidi, kan jeg ikke klage over at det er 'efterfødselsvægt' der sidder der.. Startede begge mine graviditeter med at tabe mig ca. 5 kg, som jeg så senere tog på. Så lige før fødselen vejede jeg ca. det samme som før graviditeten. Nu var mine drenge ikke så store, så efter fødslerne vejede jeg 4½-5 kg. mindre. At der så efterfølgende 'hoppede' små 5 kg på, kan jeg vist ikke give drengene skylden for :blush: Kunne have rigtig godt af at tabe mig 5-10 kg - men sjovt nok sker det ikke bare af sig selv!!

Anmeld

21. juni 2010

MAMMARAZZI-vb

Har virkelig prøvet på at ignorere denne tråd - men den blir altså ved med at vende tilbage :P Med den første tog jeg ca. 10 kg på, og de forsvandt rimeligt hurtigt igen - men ikke fordi jeg gjorde noget aktive (ud over at blive alenemor efter 2 mdr.). Jeg havde ikke så travlt med at blive 'strammet op' igen - synes det var lidt spild af tid, da jeg regnede med, at jeg alligevel skulle udvides igen engang :P Med nr. 2 tog jeg også ca. 10 kg på, og selvom jeg selvfølgelig gik lidt ned pga. selve fødslen, har jeg nok stadig ++10 kg. og er lidt lapset og har hængemave :( Selvom 'de kloge' siger, at man ammer det hele af igen, har det ikke været sådan i mit tilfælde.. Tror det hænger sammen med min slidgigt og at jeg ikke får rørt mig nok - og min store interesse for god mad (god mad med fløde i) :silly: Regner med, at jeg får taget mig sammen efter ferien - både til at tænke lidt mere over, hvad jeg putter i munden, OG få rørt mig lidt mere... Du er i hvert fald en stor inspiration ;)

Anmeld

22. juni 2010

Frede-vb

Til lykke med vægttabet! Jeg tog 14 kg på med det første barn og smed dem igen i løbet af et halvt år. Med barn nr. 2 tog jeg også 14-15 kg på, og havde i forvejen en overvægt på 15 kg. Da jeg havde født, gik fanden løs i mig, og jeg smed 27 kg i løbet af et år. Jeg holdt op med at spise og gik ture med barnevognen, og så var de væk. Jeg holder stadig vægten, men der skal ingenting til, før min vægt går faretruende opad igen. Jeg skal hele tiden passe på - bare en barnedåb på en enkelt søndag kan få min vægt i vejret med et par kg, og så er det, jeg må gå i sultestrejke igen. Én gang tyk... og man skal være vaks på antennerne med det samme. Ikke noget med at vente, til de første 5 kg har sat sig, for så bliver det et helvede at få dem af igen :S

Anmeld

22. juni 2010

lib1982-vb

MAMMARAZZI skrev:
Selvom 'de kloge' siger, at man ammer det hele af igen, har det ikke været sådan i mit tilfælde..
Har aldrig helt forstået den der - for som jeg forstår det, bruger kroppen 'depoter' når man ammer, og så længe man ammer, opretholder man depoterne :dry:

Anmeld

22. juni 2010

Trunte K-vb

Jeg har da heller aldrig ammet noget som helst af ved nogen af de 3 børn, jeg har (ammer stadig). Tværtimod får jeg kulhydrathunger så det står efter det første ½ år - tror jeg har finansieret de første 2 bagerbutikker :( . Jeg har taget 18-25 kg på pr. gang - første gang startede jeg med at smide 9 kg pga kvalme, men da jeg var færdig med at amme var der alligevel et plus på 8 kg, æv. Ligesådan anden gang, blot var udgangspunktet højere. Denne gang har jeg været mere aktiv i ammeperioden, så jeg satser på at det rasler af når det stopper om et par måneder - på den anden side har jeg denne gang været 'rigtigt' på barsel og gået hjemme og ædt i væsentlig længere tid end de første to gange. Jeg er hver gang blevet topskuffet når jeg er gået på vægten en uges tid efter fødslen for hver gang har jeg vejet det samme som jeg gjorde som højgravid fuld af vand alle vegne - og nej, jeg havde ikke glemt at lægge babyen fra mig :laugh: .

Anmeld

22. juni 2010

Ajna-vb

Jeg har det som Frede - jeg tager rigtig hurtigt på, så jeg har også en hverdag, hvor jeg skal passe på. I modsætning til Frede, spiser jeg dog løs 1 dag om ugen. Alle andre dage tæller jeg nøje kalorier, og spiser gerne det samme til måltiderne, så jeg har styr på mit indtag - f. eks altid knækbrød til morgenmad, 2 rugbrøder til frokost og mager aftensmad. Måske lige et enkelt glas rødvin. Sjovt nok har min mave det også bedst, når jeg spiser på denne måde. Men kalorietælling piger - det virker :) :) :)

Anmeld

22. juni 2010

lib1982-vb

Ajna skrev:
Jeg har det som Frede - jeg tager rigtig hurtigt på, så jeg har også en hverdag, hvor jeg skal passe på. I modsætning til Frede, spiser jeg dog løs 1 dag om ugen. Alle andre dage tæller jeg nøje kalorier, og spiser gerne det samme til måltiderne, så jeg har styr på mit indtag - f. eks altid knækbrød til morgenmad, 2 rugbrøder til frokost og mager aftensmad. Måske lige et enkelt glas rødvin. Sjovt nok har min mave det også bedst, når jeg spiser på denne måde. Men kalorietælling piger - det virker :) :) :)
Er muligt man skal vænne sig til det - og afprøve det mere end 3 timer, MEN jeg gider det simpelthen ikke, nøjh jeg syns det er bøvlet!! I hvert fald den metode jeg blev præsenteret for!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.